Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: team

Commodore
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Bekkelaget
    Svar
    831

Standard team

Heisann, jeg lurer på hva dere syns om dette her!

Jeg har bedt kompisen min lage et manus til Amandus greie som vi skal prøve oss på!! Så kom han på msn, og jeg spurte om han hadde fått skrevet noe.. NEIDA, men jeg måtte sitte klokka 1 på natta og skrive et manus.. Så han hadde avtalt med meg at han skulle være med å filme den filmen idag.. Neida, nå skal han bare på en jævla fotball kamp som han plutslig fikk vite om.. Og her er beskjeden jeg fikk!

Vis jeg ikke kan komme til deg om en time så stikekr jg på kamp, kommer tilbake klokka halv 3!!

Hva syns du om det a?
    Har hørt at et filmteam alltid skal holde tid, og avtaler og sammerbeide, gjøre det de blir tildelt! og det jeg får i trynet tilbake når jeg blir irrtert fordi de ikke gjør noen ting er: Du sier du gjør alt da, JEG GJØR JO MYE JEG DA!! herregud ass du blir SÅ JÆVLIG FORT SUR ASS!! jeg HATER deg ass.. f*** osv..

Sånn er det som oftest, når jeg orøver og dele ut litt jobb.. jeg får alt for mye arbeid! Jeg får jo Manus, Redigering, lyd og pluss jobben med å rendere greiene og brenne på cd og fikse sånn at de andre får sett, og vis det tar for lang tid så blir de litt sure..

Hva syns dere?
    is jeg hadde vært deg, så hadde jeg DR*** meg

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Haugesund
    Svar
    321

Standard team

Det er en frustrerende situasjon, og jeg forstår du er litt forbanna Freddern. Det går vel ikke bare på filmskaping, over alt i livet vil du møte på folk, som ikke bryr seg så veldig om de holder avtaler og slikt.

Men det som er viktig å innse for oss som lager film, er at ikke alle andre vi har rundt oss er like engarsjert. Du elsker sikkert film, og vil ha det bra, så derfor legger du mye tid og arbeid i det du gjør. Men ikke alle andre rundt deg synes det er like viktig sikkert, og det kan også være de ikke innser at dette er noe du brenner for. For dem er det kanskje ikke noen big deal.
    Derfor er det viktig å ikke stille for høye krav til menneskene rundt deg, for selv om du gjerne bruker mye av tiden din på film er det ikke sikket alle andre gidder det.

Men hey, jeg forsvarer ikke kompisen (eller eks-kompisen) din er, virker som en drittsekk. Jeg prøver bare å si at alle vil møte på nok drittsekker her i livet, og man må enkelt og greit forholde seg til det.

Stå på du, bare ikke forvent at alle andre brenner like mye for film som du gjør.

Commodore
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Bekkelaget
    Svar
    831

Standard team

skjønner, men jeg må som oftest gjøre det som jeg ber dem om og gjøre.. og når jeg har gjor tdet, så kopierer kompisen min det.
    is jeg hadde vært deg, så hadde jeg DR*** meg

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Molde
    Svar
    176

Standard team

Haha.. Jeg hadde AKKURAT samme problemet denne uken da jeg hadde skoleprosjekt. Jeg hadde skrevet et manus på fem sider - alene.
    På gruppa på seks personer var det slik: Fem stykker satt og daffa hele tiden og nekta å ta jobber - en måtte lage prosjektmappe, ta alle bilder, rigge utstyret, skrive forberedelse til fremføring, lage sceneplan, avtale med sykehuset, dvdcover. Jeg jobba fra 8.30 om morgenen til 23.00 på kvelden. De andre begynte å klage fordi de måtte være med på filminnspilling og fordi de varte for lenge - og de MÅTTE på trening i helsestudio. De har ikke faste tidspunkter engang. Jeg fikk holdt dem igjen så de kunne spille ferdig scenene. Når de først spilte inn på scenene bare kødda de HELE tiden, så en innspilling der to stykker skulle si fem linjer hver seg tok 2 timer fordi de andre satt i bakgrunnen av kameraet og skar grimaser og ødela og nekta å forlate rommet.
    Under redigeringen skulle jeg og to andre være i byen og redigere filmen, og de tre andre skulle være på skolen fra 8.30 til 14.00. De var der ikke til 14.00, men til 11. Da gikk de hjem for å "jobbe" med prosjektmappa. Sannheten var at de dro til byen og derretter hjem for å sove. på de 2 1/2 timene de var der hadde tre stykker printa og FIRE bilder!
    Jeg ble så dritt lei! Jeg hadde en hel liste med ting som skulle gjøres, og de påstod at de jeg hadde gitt dem oppgaver. Heldigvis er det noe som heter individuell logg der vi skulle beskrive hva vi hadde gjort og hva vi syns om gruppa. Rulleteksten sier også litt om hva som skjedde og hvem som tok ansvar.

EDIT: Haha... Nå nettopp spurte ene på gruppa om å få den på dvd. Jeg sa ja, men presiserte at han måtte betale 20 kroner med plastikkcover og 40 kroner med dvdcover m/omslag. Prøvde å forklare at det er det det koster for filmen, så hvis han skulle fått den gratis måtte JEG betale 40 kr for at HAN skal få den på dvd. Og det kunne han ikke fatte og begripe hvorfor HAN skulle betale det... Tror det er flere som er enig i at hvis de skal ha filmen, gjør jeg det gratis, men det skal ikke koste meg penger om de skal ha filmen.

Captain
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Geilo
    Svar
    741

Standard team

Herregud, det er jævelig irriterende når folk som har lovet og være med, plutselig begynner og backe ut, og gjøre bare kødd. Har skjedd med meg mange gange :roll:
    ww.ustedalen.com

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard team

Det er oftest lite lurt å ha venner i teamet - de tenker oftest slik at venner tilgir hverandre når ene er borte eller noe.

enig med at det er irriterende når ene lovde å komme, og kommer ikke likevel. jeg gjør slik at de som ikke kommer, får ikke være med å lage filmen. ellers må de ha gyldig grunn til det.

Fotball er ikke en gyldig grunn særlig ikke når det er avtalt.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •