Viser resultater 1 til 6 av 6
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Svar
    219

Standard Teite skuespillere!

Nå må jeg bare få det ut. Jeg er så sinnsykt lei av skuespillere. Vi er en hel gjeng som alle har lyst å lage film, inkludert skuespillerne. Likevel så klarer den ene og den andre å rote til hele denne fordømte innspillingen. Først så kan ikke en, så kan ikke en annen. Innspillingen må forflyttes hele tiden. Så, når vi endelig hadde funnet en uke og det bare er litt over en uke til innspillingsstart så kommer det; hovedskuespilleren skal plutselig på ferie lenge, så han kan ikke. Og jeg blir like skuffet hver gang det skjer.

Er det noen andre enn meg som opplever slik motstand? Hele tiden? Dette har gjentatt seg over 4 ganger i denne produksjonen. Må man leie inn betalte skuespillere for at man skal kunne stole på dem? Har noen noen gode råd? Eller oppmuntring, for den saks skyld, for nå er jeg på kanten til å drite i hele dette helsikkes prosjektet!

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

Jeg skjønner akkurat hva du mener.
    Og jeg tror faktisk ikke det fins noe mer frustrerende.

Det jeg pleier å gjøre er å gi skuespillerene noe.
    Denne gangen har jeg lovet bort noen av våpen rekvisittene til skuespilleren. Da blir han gira med en gang. De færreste gjør noe gratis, selv om de er vennene dine.

Eller fortell dem hvor flinke de er (selv om de ikke er det)
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Første bud er:
    "Fuck your friends. They are assholes in your way to stardom. If any of your friends have to play in your movie, kill them swiftly so that you'll only need them for one single day."

Andre bud er:
    "Many people want to play in movies and will devote time and effort into doing so. There is such a job called casting, or actorscouting as I call it. If you already know who they are, you can't scout for them."

Hvorfor delte jeg det opp i bud og skrev på engelsk?
    Det er alltid noen som vil prøve seg på film, man må finne disse folkene og misbruke dem for en film, så kaste dem og finne nye. En eller annen gang finner du folk som vil være med, for folk er generelt sett kule og vil gjerne ting. Når du finner slike folk så tar du vare på dem med å gi dem ting som gjør at de vil fortsette å jobbe med deg. Folk som ikke vil være med på film uavhengig av hvem som er regissør eller produsent, burde ikke få noe som helst. Og de fleste gjør ting gratis hvis de vil være med på det. JasonX tar feil, eller har bare ubrukelige skuespillere og venner. Men har rett i at man må gi ros til skuespillerene, på samme måte som en regissør vil at andre skal se filmen og si hvor flink han er, selv om man egentlig kun lærer av å vite hvor dårlig ting er. Det er dog en ting som ikke funker med venner, de vil ikke høre hvor dårlig det er. Alle typer venner sier alltid at alt er bra, fordi de liker deg og er dine venner. You'll get used to it. Feks i sexscenen i Siste Ord Prosjekt så kikket skuespillerinne på meg med engang hun hadde gjort det hun skulle fordi hun ville vite hva min reaksjon var til scenen. Jeg derimot var mest opptatt av å se på puppene hennes... Jeg var bare fornøyd med at hun hadde takket ja.

Men man må ikke bestikke folk for at de skal bli med på film. En annen løsning er å skrive et gjennomført bra manus som kan spilles inn på en helg. Man klarer alltid å få til 3 dagers innspilling med folk. Det hjelper også å kutte ned på skuespillere, ikke gjøre ting for stort.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Svar
    219

Hehe, det er bare det at disse skuespillerne er, eller ihvertfall sier de er like giret som meg og resten av crewet. Manuset er nå som det er, jeg gidder ikke skrive det om igjen. Det suger hardt nok... hehe. Vi får vel bare prøve å ta det meste på 2-3 dager og så fortsette om noen uker dersom vi ikke får gjort alt.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Svar
    219

Svarte heller, nå har plutselig 2 skuespillere til dratt på ferie uten å si ifra! De kunne da sagt i fra og ikke lage et helvete for oss andre! :evil: Hater dette. Klagetråden min dette her

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2006
    Svar
    156

Samme her faktisk men

" Ungene blir som de er, er pga foreldrene "

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg