Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 27
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    177

Standard Ting som irriterer deg på film?

Jeg kan begynne med slåssing... Slåssing er fett å se på hvis det er bra koreografert

... Men noen ganger tar de helt av...

Et slag i trynet gjør j.... vondt... Og at de kan slå hverandre i ti min er jo litt drøyt... Spes i ansiktet...

Eller om du treffer noen i magen, i benet eller et annet sted på kroppen... det gjør stygt vondt.. hvis du ikke er godt trent da..

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Det som irriterer meg er slike helt overnaturlige ting! Som f.eks Matrix, Star Wars.. Sikkert gøy for folk som liker slik, men jeg kan ikke fordra det.

Og selvsagt dubbing :evil: Det verste jeg veit !

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Sitat Opprinnelig postet av benObel
    Et slag i trynet gjør j.... vondt... Og at de kan slå hverandre i ti min er jo litt drøyt... Spes i ansiktet...
    Du har ikke vært i slåsskamp før eller? Alt varierer fra person til person. Adrenalinkicket gjør at man ikke reagerer på smertene (jeg antar det er adrenalinen). 10 minutter kan være vel drøyt, men hvis det gjelder liv og død så har man utrolig mye krefter å hente i seg.

Bare så det er klart, sånn at folk ikke drar dette med seg videre og prøver å lage ultra realistiske filmer hele tiden. Film er fiksjon. Film er gøy. Film er kult. Og film er visuelt. Hvis man har kreativitet til å holde en slåsskamp gående i 10 min så gjør man det. Hvis det er kult at Arnold skyter 1000 skudd i et 12 skudds magasin, så gjør han det. Ikke dra for mye virkelighet inn i film, da kan dere like greit lage dokumentar...

Lieutenant
    Medlem siden
    Jun 2005
    Svar
    87

Det som irriterer meg er overdreven bruk av matrix sakte film. DET ER OPPBRUKT!

og en annen ting er at de aldri har noen ordentlig lange scener.
    bare quentin og noen få til som faktisk har det med og jeg elsker det.

(Slosskampen i oldboy ROX!)

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Volda
    Svar
    240

Det jeg hater mest med film er dårlig dubbing, og dubbing av "ekte" filmer.

Ellers er det helt forferdelig å se på 2 stk som liksom skal kysse, men istedet ETER de hverandre! ...EKKELT!

Og sexscener som gjør det PINLIG å se på. Det er bare teit.
    Men den beste elskovscena som er laga er definitivt i "Cold Mountain"!
    Den er genial! Hehe
    ww.gratistur.com

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

Sitat Opprinnelig postet av mrbull
    Ellers er det helt forferdelig å se på 2 stk som liksom skal kysse, men istedet ETER de hverandre! ...EKKELT!

Og sexscener som gjør det PINLIG å se på. Det er bare teit.
    ....wtf....?!?!?!1111?!!!11+?
    Puling er jo genialt på film, ingen ting når en større målgruppe på film.
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Commander
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Machine of Oslo
    Svar
    331

Men den beste elskovscena som er laga er definitivt i "Cold Mountain"!
    Den beste elskovscenen må jo være i Irreversible i tunnelen.
    But if I knew she was going to lay a runt on me I'd have never spurted inside her. But that's how it goes. I let the jissom flow. And today my daughter exists"

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2004
    Svar
    213

Det irriterer meg at dialoger kommer så systematisk etterhverandre.
    Alle har til en hver tid noe smart å si, og man sier ofte de rette tingene på de rette tidspunktene. Urealistisk!

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Kunne ikke sagt det bedre selv, Anette! Er noe av det som plager meg mest på de fleste filmer jeg ser, alt folk sier virker så gjennomtenkt og forhåndsbestemt ut.
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Lieutenant
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Haugesund
    Svar
    87

Sitat Opprinnelig postet av dahlskebank
    Bare så det er klart, sånn at folk ikke drar dette med seg videre og prøver å lage ultra realistiske filmer hele tiden. Film er fiksjon. Film er gøy. Film er kult. Og film er visuelt. Hvis man har kreativitet til å holde en slåsskamp gående i 10 min så gjør man det. Hvis det er kult at Arnold skyter 1000 skudd i et 12 skudds magasin, så gjør han det. Ikke dra for mye virkelighet inn i film, da kan dere like greit lage dokumentar...

Film er selvsagt fiksjon, men man forventer også en viss grad av troverdighet. For at publikummet skal kjøpe filmen og dens univers må gjenstander, hendelser, personer osv. være logiske - det knyttes visse forventninger til hvordan noe skal oppføre seg, ut fra tidligere erfaringer og ikke minst hvordan ting oppfører seg i vår verden.

At Arnold skyter 1000 skudd i et 12 skudds magasin er med andre ord ikke logisk (da magasinet ikke rommer så mange skudd), og filmen mister sin troverdighet. Dagens filmpublikum er generelt ikke dumme, og kjøper ikke hva som helst.

Det skal derimot også sies at dette ikke gjør science fiction eller fantasy utroverdig eller dumt. Om filmen klarer å forklare de eventuelle forholdene kan også futuristiske våpen eller magi være logisk og troverdig, sett utifra hvordan filmens univers fungerer (og det skal også nevnes at om en film legger seg opp mot vårt univers, forventes det også at saker og ting skal fungere på samme måte som i vår verden).
    Mennesket er født fritt, og overalt er det i lenker."

Side 1 av 3 123 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •