Viser resultater 1 til 4 av 4
    Citizen
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    1

Standard Trenger ideer til å lage en kjibe film bra!

Har fott i oppgave på skolen å lage en film som har noe med eøs avtalen å gjør. Har grublet og grublet over denne kjipe oppgaven, og lurer på hvordan jeg kan lage denne filmen både bra og morsom.

Hver så snill å hjelp meg folkens! Trenger masse vis ideer og tips på hvordan dette kan bli bra!

Takk til alle hjelpsomme svar på forhånd!

Excalibour

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Førde
    Svar
    61

Hmm, det som klinge i mine øyre det er dokumentar(helst ein saklig ein), men viss du skal ha ein morsom vri på det så kan jo du ta fakta om EØS avtalen og lage morsome parodi på nokre av punkta. Veit for lite om EØS til å gå i detalje :P
    Ich bin... was? ....... Ich habe keine anung

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    277

Du kan jo alltids lage en film der hovedpoengene i EØS avtalen er framstilt på en karikert måte, gjerne animert.
    hy pay a dollar for a bookmark? Why not use the dollar for a bookmark? - Steven Spielberg

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    193

Hvis jeg ikke husker helt feil så er det sånn at alle eulandene(dvs nesten hele europa minus ca 5 land (Norge, Island, en tyskspråklig øy og noen til, det finner du ut :wink: ...))lager og vedtar alle reglene i eu, mange vil også gjelde for eøslandene, bla.a Norge er et eøs land som du sikkert har funnet ut. Men Norge kan ikke være med å bestemme hva som vedtas. Da kan du lage noe om at eu forbyr f.eks norsk laks(som Russland faktisk mente var giftig for noen måneder siden)i alle eu og eøsland. Dermed sitter vi igjen med mange tonn fisk som vi ikke har lov å spise eller selge.
    Hjalp det litt på vei?
    Hør med fiskerier i nærheten om de har noe kassert(råtten med andre ord...)fisk hvis du trenger det billig til filmen.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •