Tror nok du har helt rett her at det ikke har noe å si, men har ingen reelle kilder som bakker opp den uttalelsen...
nå står lærern og sier at mac gir film et bedre bilde, og pc gir film et dårligere bilde en mac, dette er jo helt feil, men han står på sitt og jeg blir forbanna, kan noen av dere med litt mer info i huet gi meg et godt svar som jeg kan gi til han så han kan innrømme at han tar feil.
det er jo kameraet som bestemmer informasjonen i filmen, ikke operativsystemet?
Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no
Tror nok du har helt rett her at det ikke har noe å si, men har ingen reelle kilder som bakker opp den uttalelsen...
Mac er jo kjent for å være sterk på grafikk da, han mener kanskje at det finnes bedre redigeringsprogramvare for Mac. Det kan godt hende han mener at bildekvaliteten i capture blir bedre, og slik jeg forstår det er DV-codecen som følger med Premiere for Mac langt bedre enn MS-codecen som Premiere for Win bruker. Men dette er jo igjen et SW-spørsmål, ikke OS-spørsmål; det går jo fint an å få tak i gode codec til Win også.
nei, han sa ordrett "mac gir et bedre bilde, enn windows"
"NEI, informasjonen er der, man kan ikke legge til mer av den orginale informasjonen i ettertid" svarer jeg
Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no
Mac-folk er generelt sett idioter. Ofte virker de like hjernevasket som religiøse. Er jo bare be han forklare hvorfor det er slik, kommer garantert med et ubrukelig Mac svar som du kan le lenge av.
Det er 100% helt likt på Mac og PC når det kommer til kvalitet på DV. Det er digitalt overført, altså intet tap. Så uansett hvor mange ganger du tar det ut og inn fra PC'en så vil det være det eksakt samme bildet med mindre du komprimerer det, eller det er noe feil på teipen du sender det ut til. Og som Dahlske sier, så er det etter eller annet veldig feil med Macfolk, de kan faktisk virke svært religiøse ovenfor Macen sin. Det kan godt være at Final Cut er et bedre klippeprogram enn Premiere for de som gidder å sitte med en mus med en knapp og en maskin som bare henger seg, men når det kommer til bildekvalitet, så lenge du ikke fikler med noe korrigering av farger osv, så er den helt 100% lik.
Bokmerker