Viser resultater 1 til 10 av 10
    Rear Admiral (Ambassador) alekstef2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Standard Trenger litt ideer til musikkvideo

Hei,

har nettopp fått i oppdrag å lage en musikkvideo til et lokalt band. Dette er deres ønsker:

"litt samme greien som Personal Decay videoen til Silver, bare med masse klipping inni, men klipp fra aborter, korsfesting, heksebrenning, midtøsten osv. alle live-tingene vil vi spille inn på en gammel fabrikk eller noe. betong miljø stil."

Hvordan i all verden skal vi få tak i klipp fra aborter, korsfesting og heksebrenning? Utenom å ta fra film, for da må vi vel betale masse for rettigheter, og dette er et ubetalt oppdrag.. Det med midtøsten må da vel kunne fikses, fra en TV kanal her i Norge, skulle ikke tro det skulle være problematisk å bruke hvis jeg snakker med dem, og krediterer dem? Eller?

Ellers, er det noen som vet om en gammel fabrikk eller noe i betong-stil her i Bergen?

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

For et usaklig oppbrukt konsept for musikkvideoer. Som regissør burde du komme opp med noe annet enn hva de ønsker! Noen sa engang at kunden vet ikke hva de vil ha, de bare vil ha noe. Gjerne da noe som er drittdårlig fordi de ikke har peiling på film. Aborter tror jeg ikke du finner så mye reality av, men det er vel ikke verre enn å kjøpe noen babydukker og grise dem til med blod og involler fra ku eller gris. Stilistisk filming vil få det til å se grisefett ut! Sliter med ideer når det gjelder korsfesting og heksebrenning som ikke koster litt peng. Heksebrenning kan umulig være vanskeligere enn å finne ei goth/emo-jente, de har som regel allerede kostymet og utseendet på plass, så bare får du noen til å dra i henne, binde henne fast til et sanktahansbål og sette fyr. Bare husk å bytte henne ut med ei dukke, feks slike som brukes til å stille ut tøy. Eventuelt la vær å bytte henne ut, man vet jo aldri og for å være på den sikre siden kan du like greit brenne henne. Nærklipp og riktig vinkling burde få selve kortfestingen til å se ok ut, men hvordan det skal gå seg til når personen henger på korset... no idea. Ta kontakt med en tømrer!

Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Okei, takk for innspill! Tror vi dropper heksebrenningen. Sangen handler om "djevelens løgner", så trenger jo ikke være sånne ting. Igjen takk, jeg ser hva jeg finner på!

Captain
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    682

Standard Re: Trenger litt ideer til musikkvideo

Sitat Opprinnelig postet av alekstef2
    Ellers, er det noen som vet om en gammel fabrikk eller noe i betong-stil her i Bergen?
    Den gamle trikotasjefabrikken/industrihotellet i Salhus bør være perfekt.

Men har hørt at de skulle renovere hele bygget nå og lage leiligheter, mulig de har begynt -- hvis ikke, hasta på.

Captain
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    682

Heksetematikk er spennende. Jeg ville sett noen av de visuelt visjonære heksefilmklassikerne -- f.eks "Suspiria" (Dario Argento, 1977), eller enda lenger tilbake, "Häxan" (Benjamin Christensen, 1922) -- og latt meg inspirere av hvordan det er gjort der.

Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Takk! Greien er den at vi får ikke betalt for denne jobben, så jeg gidder ikke begynne med noe heksebrenningsgreier selv, det kommer til å koste penger, og jeg gidder ikke å betale det selv.

Captain
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    682

Det er mye du kan få til gratis. Sikkert mesteparten av det de gjorde i Häxan fra 1922, de hadde jo ganske simpel teknologi, filmen regnes som en av de store Skandinaviske klassikerne.

I tillegg, når du ikke får betalt for denne musikkvideoen, regner jeg med at grunnen til at du vil lage den er for å vise hva du er god for. Slik at du etterhvert kan få betalt for andre oppdrag. Da er det viktig å tenke kreativt og se hvor mye du kan få til for ingen/lite penger. Det er viktig å ikke avfeie alt som høres litt vanskelig ut med en gang, da kommer musikkvideoen til å bli dritt og det var ingen vits i at du laget den.

Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Sitat Opprinnelig postet av nilsjnesse
    Det er mye du kan få til gratis. Sikkert mesteparten av det de gjorde i Häxan fra 1922, de hadde jo ganske simpel teknologi, filmen regnes som en av de store Skandinaviske klassikerne.

I tillegg, når du ikke får betalt for denne musikkvideoen, regner jeg med at grunnen til at du vil lage den er for å vise hva du er god for. Slik at du etterhvert kan få betalt for andre oppdrag. Da er det viktig å tenke kreativt og se hvor mye du kan få til for ingen/lite penger. Det er viktig å ikke avfeie alt som høres litt vanskelig ut med en gang, da kommer musikkvideoen til å bli dritt og det var ingen vits i at du laget den.
    Ok, da.. Skal kvitte meg med min slappe holdning 8) Skal prøve å få sett filmen!

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Mulig jeg skal korsfeste meg snart, så dere kan jo komme å filme det i så fall. Det begynner å røyne på med gode gjerninger i verden, og som Antikrist må jeg da korsfeste meg, slik at alle gode handlinger nullstilles, slik at Gud ikke tar over verden. Det er litt stress, men det er verdt det, ellers vil vi ikke kunne lage masse voldelige filmer med grusomme voldtekter og hodeknulling av spedbarn. Gud er veldig sneversynt på akkurat det området.

Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Sitat Opprinnelig postet av Kenny Wang
    Mulig jeg skal korsfeste meg snart, så dere kan jo komme å filme det i så fall. Det begynner å røyne på med gode gjerninger i verden, og som Antikrist må jeg da korsfeste meg, slik at alle gode handlinger nullstilles, slik at Gud ikke tar over verden. Det er litt stress, men det er verdt det, ellers vil vi ikke kunne lage masse voldelige filmer med grusomme voldtekter og hodeknulling av spedbarn. Gud er veldig sneversynt på akkurat det området.
    Konge! You name the time and the place! We'll be there

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •