Viser resultater 1 til 6 av 6
    alj
    alj er offline
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jan 2007
    Svar
    73

Standard Undrer og grubler fælt, trenger seriøst litt råd.

Hei!
    Fikk tilbake de karakterene jeg skal søke med og det ble noe litt skuffende 3,3 i snitt, noe som er ca 1,5 karakterer ifra hvaj eg burde ha, men har tapt meg utrolig pga. lite jobbing og mye dataspilling. Har nå avendt meg disse uvanene og har begynt å tenke om jeg faktisk har sjangs til å komme meg noen plass her i livet med disse karakterene, altså de kommer jo ikke på vitnemålet men jeg vil gjerne dra til Amerika for evnt. å gå privatskole for film etterhvert fordi jeg har store drømmer, men de blir stoppet pga. karakterne.. tror jeg.
    Men siden jeg er litt noob på dette området så håper jeg noen andre har litt mer "oversikt" som kan gi meg klare svar.
    Jeg har gode norsk engelsk både muntil og skriftil (4sterk) mens jeg fikk 2 sterk (loool) på Natur og miljø.. Så jeg lurer på hva sjangsene for å komme inn på medier og kommunikasjon er?
    Og er medier og kommunikasjon den rette linja for å bli regissør?

Tuuuusen takk for de som orker å bruke tid på å svare meg
    Går knapt å tenker på noe annet, siden jeg har virkelig lyst til å komme meg langt fram og opp i livet.

- Hilsen Alexander

Edit: Går det evnt. ann å gå rett innpå en filmlinje uten å gå 3 år med vidregående først? Har jo liksom holdt på i snart 5 år med alle slags program.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Du sier du vil bli regissør - og videre på siste linje nevner du noe om at du har holdt på med "alle program i 5 år" - programvare er ikke 'the thing' - og desto mindre når du ønsker å bli regissør. Men forståelse for hvordan den digitale workflowen er viktig.

Om du skal gå medier&;kommunikasjon eller ei tørr jeg ikke svare på, fordi jeg ikke gikk videregående selv. Men målet ditt i det lange løp, bør være å gjøre så mye praktisk arbeide med sånt som mulig - lage egne prosjekter - og in the end - søke og komme inn på enten skole i England eller på Lillehammer.

Tenk langsiktig! Kanskje du kan ta turen innom Danvik folkehøgskole på filmlinja også ? Les og lær - www.danvikfhs.no

Lieutenant Commander Mario sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rakkestad
    Svar
    194

Jeg anbefaler filmlinja på Danvik fhs. Jeg selv går TV-produksjon, men har ser og vet åssen filmlinja jobber. De har gode lærere og en har bra utstyr å bruke. De har gode kontakter. Så dette kan være et bra sted å begynne.(en må være 18år og eldre da) de ser ikke på karakterer nå du ska inn på folkehøyskole.

Vil også bare si at Danvik er den folkehøgskolen som er den beste mediaskolen i Norge :wink:
    Går bachelor i flerkameraproduksjon-teknikk, Høgskolen i Lillehammer.

Hjemmeside: http://ostbymedia.no/

alj
    alj er offline
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jan 2007
    Svar
    73

Sitat Opprinnelig postet av Mario
    Jeg anbefaler filmlinja på Danvik fhs. Jeg selv går TV-produksjon, men har ser og vet åssen filmlinja jobber. De har gode lærere og en har bra utstyr å bruke. De har gode kontakter. Så dette kan være et bra sted å begynne.(en må være 18år og eldre da) de ser ikke på karakterer nå du ska inn på folkehøyskole.

Vil også bare si at Danvik er den folkehøgskolen som er den beste mediaskolen i Norge :wink:
    Blir mest sannynsligvis et språkår i amerika i januar 2008 og etter det evnt. et år med å jobbe en plass og tjene noen penger, inntil jeg fyllre 18 for så å søke meg innpå den skolen der isåfall. Høres jo bra ut.

Det med å ha holdt på meg div. programmer i lang tid var jo ment som et pluss for evnt. visuelleeffekter hvis jeg har null hell regissør tanken

Utrolig bra å få så bra respson fra dere begge

alj
    alj er offline
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jan 2007
    Svar
    73

"Deltagelse og engasjement er viktig for å få mest mulig ut av skoleåret, derfor blir fravær fra tidligere skole vurder" stod det på Danviks hjemmeside, er dette ungomdskolen eller evnt. skole året før? Siden jeg har liskom rundt 30 bortedager i år...

Isåfall det teller fra sist år man gikk på skole så kan jeg jo ha null dager neste år? =)

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Svar
    696

Hvis du kommer inn på media, vil jo ikke ungdomsskolekarakterene bety noe lengre. Da har du på ny sjangs til å toppe karakterene dine

Har selv et halvt år igjen på medier og kommunikasjon (gått 2 og et halvt år nå)

Jeg er veldig glad for at jeg valgte det.. Du lærer mye basic og hvis du er veldig interessert i film kan du feks starte ungdomsbedrift som driver med film, det er igjennom ungdomsbedriften jeg har lært desidert mest om film og filmproduksjon, Learning by doing vet du

Anbefaler deg å gå alle 3 årene selv om du kan hoppe av etter 2 og gå i lære, det siste året er verdt det når får studiekompetanse, en ny dør åpnes da kan du si. Medier og kommunikasjon er helt det du gjør det til selv, gjør du en skikkelig innsats vil du bli belønnet for det
    (og sånn er det jo med ca. alt :P)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •