Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 14
    Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    387

Standard Uno eller hawaii oslo?

De 2 "beste" norske filmene i fjord var Uno og hawaii oslo, eller det var ihvertfall de som har fått best omtale, nå har hawaii oslo fått endel bedre kritikk en uno. Men jeg må ærlig talt si at Uno var mye mer underholdene for meg, altså hawaii oslo hadde en interesang måte vikle historier inn i hverandre på. Jeg syns å ha sett dette før da men. Tror dere kanskje den får så god kritikk på grunn av dette fordi den er norsk? jeg syns filmen var helt grei, men ikke det helt "store", hadde den kommet fra feks. hollywood hadde den ikke fått halvparten så bra kritikk. fordi norge setter "dritbra" film stempel på filmer som er greie med en gang, fordi alvorlig talt, det finns FÅ bra norske filmer. Men Uno derimot hadde stor underholdnings verdi og var for meg en film som faktisk var direkte bra sett utifra filmer jeg har sett fra alle steder og land. Hva syns dere?

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2004
    Svar
    142

Har ikke sett Uno enda, men jeg syntes hawaii-oslo var en av de beste norske filmene jeg har sett! Likte spesielt slutten med ambulansen osv. :P

Norske annmeldere gir nok bedre karakterer til norske filmer enn filmer fra utlandet! De vurderer jo utifra norsk filmproduksjon, og i forhold til andre norske filmer.
    Tror ikke de setter Hawaii-oslo opp i mot amerikanske stor-filmer! :?

(må få sett Uno snart!)
    ife is just a game!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

I dette året har det vært kjempe masse filmproduksjoner at det er vanskelig for norske filmer å følge opp, selv om nordmenn har laget sine beste. Uheldig tidspunkt

Har ikke sett dem enda, kommer de på dvd snart?

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2004
    Svar
    142

Jeg leide Hawaii-oslo på dvd i går, hvert fall!

Kyrre
    Guest

Jeg synes definitivt Monstertorsdag var den beste norske filmen i 2004. Grunnen til at den fikk fleretall av 4'ere, var at den ankom rett etter kritikken norske anmeldere fikk. Men hvem bryr seg vel hva VG og Dagbladet synes når de som virkelig har peiling setter pris på filmen? Geir Kamsvåg (Redaktør og anmelder i filmmagasinet) og Henning Larsen (Kinosjefen i Stavanger og anmelder) elsket begge filmen. Samt at Monstertorsdag i disse dager, som første norske film gjennom tidene, kjemper om priser under Sundance Filmfestivalen i USA.

En rimelig god storymessig og teknisk strålende UNO, ligger på andre plass hos meg. Hawaii, Oslo er en god film, men stjeler og plundrer for mye av andre nye, amerikanske filmer.

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2004
    Svar
    142

Hawaii, Oslo er en god film, men stjeler og plundrer for mye av andre nye, amerikanske filmer.
    Hva mener du? Eksempler?

Kyrre
    Guest

Den stjeler tydelig enormt fra Magnolia (til og med logoen) også fra Amores Perros. Poppe er til og med så frekk at han stjeler musikk fra Requiem for a Dream. Schpaaa er bedre.

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2004
    Svar
    142

Har ikke sett Monstertorsdag. Ingen av vennene mine ville se den, selv om jeg ville. :? Jeg hater nemlig å gå på kino alene.

Personlig vil jeg si at Uno er en helt briljant film. Virkelig noe av det beste jeg har sett av norsk, og en film som absolutt kunne gjort det bra utenlands. Filmen var knakende god, synes nå jeg.

Commander
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Machine of Oslo
    Svar
    331

Standard uno

Nå har ikke jeg fått sett Uno enna, men jeg har hørt at folk har sagt at den stjeler mye fra den danske filmen Pusher med Kim Bodnia.

Any thoughts?
    But if I knew she was going to lay a runt on me I'd have never spurted inside her. But that's how it goes. I let the jissom flow. And today my daughter exists"

Kyrre
    Guest

It was a sign! Jeg har hatt Pusher liggende usett på DVD hylla for lenge nå. I'll get back to you 8)

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •