-
7th January 2009, 14:53
Cadet 1
-
7th January 2009, 17:47
Commander
Sv: Uppstart av ny royalty free sida
Kan du forklare en litt hvordan systemet ditt skal fungere? Jeg tenkte på de tekniske. Hva er motoren bak de websidene. Hva slags betalingsform skal du foretrekke. Har du avklart samarbeid med Visa eller andre kredittkortselskap eller lignende?
-
7th January 2009, 18:18
Cadet 1
Sidan kommer driftas med PHP + MYSQL.
All media kommer läggas på server satt upp i RAID. Har satt opp 3 TB precis.
Jag har avtal med kortköp osv, så jag har möjlighet att erbjuda detta i vilka valutor jag vill och över hela världen.
Så jag tänkter, är det lättast om man köper krediter, och sen använder de krediterna vid köp av media, eller om man helt enkelt betalar vid varje köp. Vet inte helt vad som är bäst.
Användarna kan antingen köpa,lasta upp eller både og. När man registrerat sig kan man ladda upp filer direkt vi ftp. Och själv sätta pris på det.
Köparen ser sen filerna, och ser priset.
De kan sen lägga det i en kundkorg som vilken webbutik som helst.
Det mest intressanta jag undrar över är..
Vilken prisbild är en ok pris för hdmaterial, vad kunne ni tenke er å betale for ett klipp ?
Vilka funktioner er greit å ha på en sånn sida?
-
7th January 2009, 18:58
Jeg vil tro det mest fleksible er å tilby både kjøp via kreditt og via f.eks. VISA, Mastercard etc.
Da kan de som er frittstående produsenter kjøpe det de trenger når de har behov enkelte ganger bare ved å dra frem VISA (evt. Paypal?!) - og de større aktørene som definitivt kommer til å kjøpe flere ganger kan ha muligheten til å betale større summer på èn gang og ha kreditt klar til bruk.
-
7th January 2009, 22:48
Paypal som et av flere alternativer til betalingsløsning høres veldig fornuftig ut. Det er og veldig enkelt og greit.
-
8th January 2009, 08:22
Paypal er kun til fordel for kunden. Selger kan miste mye på Paypal.
-
8th January 2009, 08:49
Cadet 1
Paypal er vel greit, men de tar veldigt höye avgifter.
Och jag får lite "uprofessionell" känsla av sidor med paypal, vet inte varför..
Får se vad det blir.
Så, vad ska priserna ned i for hd klipp för att det ska börja bli intressant för en större massa?
-
8th January 2009, 11:14
Det kommer jo selvfølgelig helt an på hva det er, og lengden på klippene, men jeg forestiller et klipp for alt fra 50 til 300 kroner, etter kvaliteten selvsagt. Jeg har dog aldri kjøpt royalty-free materiale, og vet ikke hva det pleier å koste.
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker