Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 13
    Cadet 4
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    13

Standard Utdanning fra NISS

Noen som har noe erfaring og/eller har hørt noe om film og TV utdanningen fra NISS?
    Frankly, my dear, I don't give a damn."

- Rhett Butler, "Gone with the wind" (1939)

www.mudstation.org - Turbo Blogg :-)

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Det jeg skriver er kun basert på det jeg har lest på andre forum.

NISS er litt "har du råd, får du gå her" - Det er veldig lagt opp til at du må stå på selv, og oppfølging fra lærere er visst dårlig. Og har lest at mange var misfornøyd med miljøet, fordi mange gikk der og tenkte de kanskje skulle lære noe uten å måtte bruke så mye krefter på å gjøre research etc selv.

Når det er sagt, kanskje du skal ta kontakt med NISS og høre om å få komme en tur og se på lokalene, prate med elever og lærere?

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    San Francisco, California
    Svar
    164

det finnes flere tråder om dette på forumet. søk!
    quot; Let´s get down to brass tacks... How much for the ape? "
    -Hunter S. Thompson

Cadet 4
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    13

Takk takk... Leker litt med tanken på å gå der neste år se, og er jo liten vits å gå noen som helst form for kreativ linje uten å regne med å måtte jobbe mye selv...

P.s.

Skal søke mer neste gang...
    Frankly, my dear, I don't give a damn."

- Rhett Butler, "Gone with the wind" (1939)

www.mudstation.org - Turbo Blogg :-)

Cadet 4
    Medlem siden
    Jun 2006
    Svar
    11

Standard Re: Utdanning fra NISS

Sitat Opprinnelig postet av Turbohore
    Noen som har noe erfaring og/eller har hørt noe om film og TV utdanningen fra NISS?
    Går selv på NISS, studiet begynte i går så jeg kan desverre ikke si så mye konkret siden jeg bare har gått to dager. Men jeg synes det virker utrolig bra, flott klasse, mange gode lærere og utstyr. Det er dog over 40 personer i klassen, jeg synes det er temmelig mange - ikke at det gjør noe for meg personlig, flere å bli kjent med.. men det gir en liten masseproduksjonsutdanning feeling.

Virker også som om vi får veldig stor frihet til å eksprimentere med produksjonene, noe jeg selv ikke har fått på medier og kommunikasjon så det tror jeg blir bra!

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    437

40 personer i klassen ...hmmm... for å kunne engasjere så mange folk, tenk andre skoler som også "produserer filmfolk", trenger de min 10 produksjonsselskaper som har mye å gjøre. Hvor skal de finne job?

Takkele - hva skal du gjøre når du blir ferdig med studiet?

Cadet 4
    Medlem siden
    Jun 2006
    Svar
    11

Sitat Opprinnelig postet av Jestorius
    40 personer i klassen ...hmmm... for å kunne engasjere så mange folk, tenk andre skoler som også "produserer filmfolk", trenger de min 10 produksjonsselskaper som har mye å gjøre. Hvor skal de finne job?

Takkele - hva skal du gjøre når du blir ferdig med studiet?
    Det er nok mange som ikke får seg jobb etterpå, sikkert noen som mister interessen også. Som du sier er det for mange studenter som utdannes hvert år til å gi plass for alle. Det er likevel mye man kan drive med som ikke er direkte rettet mot tv eller filmbransjen, f.eks lærer innenfor emnet om du bygger på med f.eks pedagogikk i fra høyskole/uni. Hørt om endel som starter for seg selv også, og gjør det bra. Så er det de som kommer inn i bransjen via mindre selskaper/tv2/nrk/hc/osv

Når jeg er ferdig med studiet håper jeg selvfølgelig å komme inn i TV-bransen, det er det jeg liker best. Film vil være mer en hobby for meg.

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    387

Det er bare å søke, tror ikke noen utdanninger i Norge gir deg "garantert jobb" innenfor film bransjen. Man må bare prøve å være flink å nyskapende =)

Commander
    Medlem siden
    Oct 2005
    Sted
    Mosjøen, Nordland
    Svar
    448

Syns egentlig NISS høres ut som et godt alternativ for meg som er sinnsykt lei allmenn. Hadde jo vært morsomt å prøvd. Og siden utdanningen er på 1 eller 2 år, er det jo rellativt kort tid.

En smule of topic:
    Er det noen her som vet om andre alternativer for TV utdanning? Tenker da både på privat og offentlig høyskole.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    73

Skoler:

Westerdals School of Communication - Privat, koster en del.
    Noroff Instituttet - Privat, koster mye..
    Norges Kreative Fagskole - Privat, koster meget!

Nordland Kunst- og Film Skole - Gratis

Også har man diverse medieproduksjonslinjer på forskjellige høyskoler rundt om i landet.. Og så klart Filmutdanning i Lillehammer med sine høye inntakskrav! Har jeg glemt noe da?

Mvh.
    Espen
    vh.
    Espen Olaisen[/url]
    ------------------------------------------
    If you want to sing out, sing out! - Cat Stevens

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine