Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 17
    Captain
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Geilo
    Svar
    741

Standard utvekslingsstudent

Vurderer å muligens ta meg et utvekslingsstudent år i USA skoleåret 06-07.
    Noen som har noen erfaringer med dette? :?
    Og om det muligens er noen spesielle fag for film der?
    ww.ustedalen.com

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

De kommer til å spise deg rå, Ustedalen. En fyr av ditt kaliber blir bare tygd på og spyttet ut igjen der borte. Der borte er du fisk. Sushi. Du er en kylling. De tror du er dessert. Levningene dine vil bli funnet i kjøttfarsen de bruker til Big Mac.

HÆ? Hva var det? Jeg aner ikke hva jeg akkurat snakket om...

Captain
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Geilo
    Svar
    741

Sitat Opprinnelig postet av Kenny Wang
    De kommer til å spise deg rå, Ustedalen. En fyr av ditt kaliber blir bare tygd på og spyttet ut igjen der borte. Der borte er du fisk. Sushi. Du er en kylling. De tror du er dessert. Levningene dine vil bli funnet i kjøttfarsen de bruker til Big Mac.

HÆ? Hva var det? Jeg aner ikke hva jeg akkurat snakket om...
    Hjelp 8O .

Full? Spam? Kødd? Eller bare litt hyper? :?
    ww.ustedalen.com

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Nesodden
    Svar
    200

Kanskje han mener at vi nordmenn ikke er like flinke som amerikanerne?.. :? bare sammenlign hollywood-filmer med norske filmer, mange gode norske, men flere bedre amerikanske :cry:

Captain
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Geilo
    Svar
    741

Sitat Opprinnelig postet av erik
    Kanskje han mener at vi nordmenn ikke er like flinke som amerikanerne?.. :? bare sammenlign hollywood-filmer med norske filmer, mange gode norske, men flere bedre amerikanske :cry:
    Selvfølgelig (selv om det er bare en brøkdel av filmene som blir lagd der som virkelig er vært og se).
    Og selvfølgelig hadde det vært en utrolig stor drøm å jobbe med film i hollywood, men hvor stor sjans er det? 0,001% sikkert :P .
    Men å bare være i USA et år hadde jo vært ganske moro :lol:
    ww.ustedalen.com

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Åsane
    Svar
    58

Jeg planlegger utvekslingsstudent år i japan, men jeg går fortsatt i tiende klasse så det er for tidlig å planlegge sånt.
    Jeg mener at japan/korea/danmark er best på film. Mye bra fra amerika (Big Lebowsky, Donny Darko, Heat m.m.) men det er ikke helt min stil. Jegforetrekker takashi miike og takeshi kitano, selv om david lynch og coen brødrene stiller med mye bra.
    here is no love in your violence!

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Nesodden
    Svar
    200

Det spørs jo hvor seriøse elevene på den skolen er da. Hvis det er en gjeng med "tøffinger" som bare er ute etter å mobbe folk, kan du ende opp med å hete nordmann-tullingen eller noe lignende :P

Off-topic: jeg kjenner en amerikaner som bor i usa hver jul og sommer, og bodde fast før han flytta hit for noen år siden. Han sier at amerikanere kaller oss nordmenn for "uffdas" siden vi i følge dem sier så mye "uff da" lol :P

Captain
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Geilo
    Svar
    741

Det spørs jo hvor seriøse elevene på den skolen er da. Hvis det er en gjeng med "tøffinger" som bare er ute etter å mobbe folk, kan du ende opp med å hete nordmann-tullingen eller noe lignende :P
    Mobbing er ikke helt min stil. Respekterer folk uannset legning, hudfarge, religon osv....
    De eneste folkene jeg ikke respekterer er folk som MÅ slå og plage..

Sitat Opprinnelig postet av Rad-X
    Jeg planlegger utvekslingsstudent år i japan, men jeg går fortsatt i tiende klasse så det er for tidlig å planlegge sånt.
    Jeg mener at japan/korea/danmark er best på film. Mye bra fra amerika (Big Lebowsky, Donny Darko, Heat m.m.) men det er ikke helt min stil. Jegforetrekker takashi miike og takeshi kitano, selv om david lynch og coen brødrene stiller med mye bra.

Det viktigeste for meg er ikke å lære om film når jeg er i USA.
    Det viktigeste blir vel å lære engelsk flytene, få nye venner og være i ett nytt land.

Edit: Går i tiende jeg også, men man må nesten begynne å planlegge nå siden det er så utrolig lang søknadperiode. For de som lurer, er det når jeg egentlig skal gå VK1 jeg lurer på å reise.
    ww.ustedalen.com

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Med tanken på at over 50% av amerikanere er overvektige, vil jeg ikke tro at det er en gjeng med tøffinger i klassen. Kanskje de mobber deg fordi du spiser for lite?

Ihvertfall er USA ikke som filmene vi ser - langt ifra...

Captain
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Geilo
    Svar
    741

Sitat Opprinnelig postet av Melwasul
    Ihvertfall er USA ikke som filmene vi ser - langt ifra...
    USA er stikk det motsatte. Det er såvitt lov til å vise en pupp på tv uten full oppstyr. Mange stater er veldig kristene. ikke en søndag uten kirken osv....

Men det hadde vært moro å ha bodd der ett år uannsett.
    ww.ustedalen.com

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •