Viser resultater 1 til 6 av 6
    Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

Standard Være med på å filme UKMs landsmønstring?

En kamerat av meg sa at hvem som helst, som hadde filmet noe som hadde foregått på scenen under kommunemønstringen som var i går, kunne sende inn det de hadde filmet og kanskje være med i et kameracrew på 20 stk og filme selve landsmønstringen. Er det noen har har hørt noe om dette eller har noe mer informasjon? Hadde vært greit å sendt inn det jeg filmet for å se om jeg hadde noen sjans :P
    Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
    Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1

Rear Admiral (Ambassador) alekstef2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Hehe.. nå skal du vite at det er en helt annen sak å filme en film enn å filme en musikkproduksjon. Så vet du det ihvertfall. Jeg sier ikke at du ikke har tidligere erfaring, ville bare opplyse deg om det.

Ellers har jeg ikke hørt noe om det. Kameracrew på 20 stk?? Er det så heavy produksjon da? 10 kameraer med 1 fotograf og en avløser eller 20 kameraer? Sykeste.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

At det er 20 stk er ikke så ute av kontekst det. Landsmønstringen er en stor greie, det er vel rundt 3-4 konsertsaler, om ikke fler, i tillegg til deler av Nova kinosenter, som tas i bruk. I tillegg er det intimkonserter rundt om på cafèer, klubber, puber, kirkekonsert mm. som foregår - mye å ta for seg!

Vil anta at om det er snakk om 20 stk på foto, er det maks to til tre fotografer stasjonert i hver sal og resten flyr rundt som fotojournalister og dekker eksterne ting.

Med det sagt, har jeg ikke hørt noe om dette selv. Har erfaring med foto fra konsert, revy, og sceneshow, så dette hadde jo vært interessant, dersom de har noe økonomi i det vel og merke.

Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Åja. Jeg har aldri sett landsmønstringen så jeg visste egentlig ikke det. Trodde det var alt i en sal opplegg.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Ellers er det ikke så uvanlig at vi er bortimot 10-12 mann når vi har en flerkameraproduksjon med fire kamera. Da er det - naturligvis - fire på kamera, og resten sitter i regien med hver sine oppgaver for lyd, bilde, regi og script.

Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Jaja seff jeg er jo kjent med det. Men når man sier kameracrew og snakker om å filme noe så tenker jeg med en gang fotografer.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •