Hva slags skole/linje går du på? Bare nysgjerrig.
Hei jeg har eksamen i morgen, da skal jeg snakke om video i hovedfokus, jeg lurer på om det er noen her som har hatt en video-eksamen, eller bare noen som veit hva som er lurt å få med seg. Jeg vil sette stor pris på rask tilbakemelding
alt hjelper
Med vennelig hilsen
Sigmund
tudiohead
Hva slags skole/linje går du på? Bare nysgjerrig.
"Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
- Frank Capria
Jeg går på sørumsand vidregående (medier- og kommunikasjon andre året)
tudiohead
Jeg snakket om en film jeg hadde laget på eksamen det siste året på Videregående. Fikk seks. Men vet ikke om det er det samme som du tenker på? Gikk Medier og kommunikasjon.
Sjekk ut http://www.youtube.com/Andyax
ok, veit ikke, du kan jo si i korte trekk hva du snakket om, hvis du husker, det hadde vært digg å høre
tudiohead
Om film og video. Første fremvisning av film i 1895 i Paris. Vokste så stort i USA. Demokratisering av de levende bildene. Flere har tilgang. Mye informasjon. Mitt eget prosjekt. Fra ide til ferdig produkt. Idemyldring, insperasjon fra andre ting, manus, storyboard. Sette sammen et crew. Målgruppe. Fortellermåte. Komposisjonsprinsippene: kontrast, balanse, bevegelse og enhet. Lys, farger, symboler, spenningskurver, cliff hanger, makt i film, klipperytme, basissekvensen, musikk, mikrofoner og lyd.
Hele tiden begrunne dine egen valg i filmen. Hvorfor slikt lys? Hvorfor slik spenning? Du må si noe om historien for video. Si noe om video idag.
Sikkert mer og som jeg ikke husker. Men dette er noe du kan nevne?
Sjekk ut http://www.youtube.com/Andyax
Jeg går første året på Sørumsand VGS =)Opprinnelig postet av damageX2
i]Endemi[/url]
24-7 Produksjoner[/url]
Veldig bra, det er en del her jeg kan bruke, faktisk litt jeg ikke hadde tenkt på, men kunneOm film og video. Første fremvisning av film i 1895 i Paris. Vokste så stort i USA. Demokratisering av de levende bildene. Flere har tilgang. Mye informasjon. Mitt eget prosjekt. Fra ide til ferdig produkt. Idemyldring, insperasjon fra andre ting, manus, storyboard. Sette sammen et crew. Målgruppe. Fortellermåte. Komposisjonsprinsippene: kontrast, balanse, bevegelse og enhet. Lys, farger, symboler, spenningskurver, cliff hanger, makt i film, klipperytme, basissekvensen, musikk, mikrofoner og lyd.
Hele tiden begrunne dine egen valg i filmen. Hvorfor slikt lys? Hvorfor slik spenning? Du må si noe om historien for video. Si noe om video idag.
Sikkert mer og som jeg ikke husker. Men dette er noe du kan nevne?
takk
tudiohead
Kult vi er råe ass!Jeg går første året på Sørumsand VGS =)
tudiohead
Oh yeah!
Tror faktisk jeg har sett deg på skolen =)
Hvor har du klasserom?
i]Endemi[/url]
24-7 Produksjoner[/url]
Bokmerker