Viser resultater 1 til 7 av 7
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Sep 2004
    Svar
    40

Standard Voss folkehøyskole

Når jeg er ferdig med militæret er det 1 år til skolen jeg har tenkt å søke på har opptak. Tenkte derfor det kunne være både gøy og lærerikt å bruke det året på en folkehøyskole. Vil på en folkehøyskole hvor man lærer om: Lage film, regi, redigering osv. Har sett mange som har slike tilbud. Teksten på siden lover masse bra, men så så jeg på et par av filmene de hadde laget og utelukket med en gang ganske mange

Men så kom jeg over Voss folkehøyskole. Opplegget virket bra, og filmene de har på siden er kule og har ikke for amatrø-film preg over seg. Ser at de prøver å lage noe ordentlig noe. Enkelte er faktisk veldig bra lagd også. Så dette er en skole jeg har veldig lyst til å søke meg inn på.

Noen som har vært på Voss folkehøyskole, eller kjenner noen som har vært eller er der nå?
    Bra skole?

http://www.voss.fhs.no/
    Og noen som vet hvor mange de tar inn hvert år? Fant ikke noe på siden...Kan jo alltids sende mail hvis jeg ikke finner det ut

ruble
    edre med ett filmteam i stua enn ti på taket!

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Re: Voss folkehøyskole

Vis meg urlen?

Bor en og halv time fra Voss - tenkte å gå på folkehøyskole dersom eg ikke kommer inn på noe høyskole.

edit: denne? http://www.voss.fhs.no/

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Sep 2004
    Svar
    40

Glemte selvfølgelig å legge med url.
    Er den du sa der ja Melwasul
    edre med ett filmteam i stua enn ti på taket!

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Ok, skal se mer på siden når eg er hjemme - høres interessant ut, hehe.

men ellers, har jeg ikke gått der, som du egentlig spurte om

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Hamar
    Svar
    179

Bel veldig interessert av tråden din. Har selv gått på folkehøgskole, og søkte faktisk på Voss Folkehøgskule jeg og. Valget falt derimot på Rauma, Molde http://rauma.fhs.no Hvor jeg gikk linjen "Multimedia/Data"
    Når det er sagt så vil jeg si at det nok ikke er folkehøgskolen som er det viktigste her. Så gjennom filmene og tror nok de kunne ha vært laget på de aller fleste steder som har video/multimedia-linje. Det viktigste er nok det talentet du og resten av gjengen sitter på. Virker som 2004-året var en produktivt år på Voss, men hvem sier at det blir det 2005/2006?
    Det er DU som bestemmer hvordan året på folkehøgskole blir... Tenk derfor igjennom hvilken skole du føler er riktig for deg. Noe av det mest spennende er kanskje å møte helt nye folk og komme til et sted som ikke er hjemme. Veldig mange velger et sted et stykke hjemmefra.

Når det er sagt, så vil jeg si at jeg trivdes så godt på Rauma at jeg ble et år til som miljøarbeider for neste kull. Folkehøgskole er et år for livet hvor du vil møte nye - og kanskje noen av dine beste venner, jeg vil anbefale det på det sterkeste, drøy uke igjen til opptaket begynner, bare å søke.
    Uansett hva du velger, lykke til!

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Molde
    Svar
    176

Sitat Opprinnelig postet av pordey2
    Valget falt derimot på Rauma, Molde http://rauma.fhs.no Hvor jeg gikk linjen "Multimedia/Data"
    Wheeey! Har utsikt rett ned på skolen.
    Er du 2003-2004 kull?

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Hamar
    Svar
    179

Litt off-topic i forhold til tråden her men...
    Ja jeg er både 2002/2003 kull og 2003/2004 kull (miljøarbeider)

Øystein er timelærer (Photoshop) på Rauma - det stemmer bra!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •