Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 13
    Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2004
    Svar
    142

Standard War of the Worlds (Klodenes Kamp) *spoiler*

Så filmen i går, og må si at det ikke er tvil om at dette er en film man må se!
    Elsket begynnelsen, og må si at jeg digger katastrofefilmer.

Etterhvert ble det litt for mye avdet gode, man var på en måte mettet av inntrykk, så det ble litt "kjedelig"...

Meget bra visuelle-/spesialeffekter, og lyden var også veldig bra.
    Storyen ble litt for mye av det gode, men H.G. Wells var inne på en spennende tanke!
    Han skrev vel historien FØR andre verdenskrig, tror jeg!

Spielberg klarer som vanlig å sette oss inn i den enkelte persons følelser, samtidig som han viser oss en katastrofe som rammer en hel klode!
    Cruise er jo bare Cruise, så...

Anbefaler den på det sterkeste!

Noen andre kommentarer?
    ife is just a game!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kyrre
    Guest

War of the Worlds har vært diskutert før, men ettersom den andre tråden gled ut i usakligheter, lar jeg denne stå.

Jeg likte filmen godt. Den har noen Spielberg regigrep i seg, men bærer desverre på et uengasjerende familiedrama. Dog funker de politiske undertonene ganske fint. Litt overkill når Cruise plutselig blir handlekraftig helt, og selvfølgelig møtes familien hel i Boston med lykkelig slutt.

Tja. Ingen Spielberg på sitt beste film, men severdig. Verdt å få med seg.

Commander
    Medlem siden
    Aug 2003
    Svar
    433

Standard Re: War of the Worlds (Klodenes Kamp)

Sitat Opprinnelig postet av Amatør XXL
    Han skrev vel historien FØR andre verdenskrig, tror jeg!
    Sant å si skrev han den lenge før første verdenskrig også. Den kom på trykk allerede i 1898.

Ellers er jeg stort sett enig i Amatør XXLs synspunkter på filmen. Mye bra, men en smule langtekkelig.

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Re: War of the Worlds (Klodenes Kamp)

Absolutt severdig og underholdende. Alt var skikkelig arbeidet, men storyen er ikke på samme nivået som den burde være, spesielt slutten. Budsjettet var litt altfor mye til den slags filmen å være syns jeg.

Gleder meg til dvden hvor jeg ser hvordan de gjorde de fleste kameraføringene. Sykbra kameraføring skal de ha iallfall. Mye CGI eller skikkelig gjennomført stuntscener?

Captain
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Røyse, utenfor Hønefoss
    Svar
    589

Skal se filmen på søndag... gleder meg så mye at jeg kommer til å bli skuffet!! :lol:
    lle tenker på seg selv, det er bare jeg som tenker på meg!

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

den er helt genial. det er alt jeg har å si :!:
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Sitat Opprinnelig postet av Kyrre
    War of the Worlds har vært diskutert før, men ettersom den andre tråden gled ut i usakligheter, lar jeg denne stå.

Jeg likte filmen godt. Den har noen Spielberg regigrep i seg, men bærer desverre på et uengasjerende familiedrama. Dog funker de politiske undertonene ganske fint. Litt overkill når Cruise plutselig blir handlekraftig helt, og selvfølgelig møtes familien hel i Boston med lykkelig slutt.

Tja. Ingen Spielberg på sitt beste film, men severdig. Verdt å få med seg.
    Hei! viss du først skal rette på andre, så må du ikke spoile!

[spoiler]vi har en spoiler fungsjon vetdu! :P [/spoiler]
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Svar
    696

Syns det var en bra film alt i alt, men likte ikke slutten, det ble så klisjeaktig [spoiler]med det at naturen ordnet opp blabla, og plutselig var filmen slutt,[/spoiler] virket nesten som om manus forfatteren hadde fått hastverk og måtte avslutte storyen så fort som mulig. [spoiler]Samt dette Kyrre nevner med at det ble en happy ending når familien samles på slutten (BLÆ)[/spoiler]

men effektene... så utrolig bra særlig når man ser apache helikoptrene fly inn..

spoil sensurert :P

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

egentlig for min del hjelper deg ikke med spoilere, jeg leser dem uansett :lol: :lol:

uansett, det med spoiler 1 minner om the day after tomorrow?
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Cadet 1
    Medlem siden
    Jul 2005
    Svar
    2

En par saker jeg undrer meg litt over...

[spoiler]I begynnelsen etableres det at Ray (Tom Cruise) er sinnsykt flink til å kjøre kran. Man får se masse bilder av ham som laster kontainere, samt bilder innenfra cockpiten på kranen. Samt at sjefen hans poengterer flere ganger at han er den dyktigste de har, og bl.a at han er den eneste som kan kjøre to kraner samtidig... alt dett for å fortelle oss at han er meget dyktig i å kjøre nettopp kraner.

Men... vi får aldri se ham kjøre noen tripod! Er det kun meg som synes dette er meget underlig? Hvorfor etablere Ray's ferdigheter i å styre kraner hvis han ikke skal kjøre noen tripod??

En av tripodene står lent intill ett hus og virker tilsynelatende uskadd. Kan det være denne han egentlig skal kjøre?
    En anne sak som er litt realtert til det ovenfor... "Look at the birds!"-scene er meget underlig klippet.... kan det være at han her egentlig påpeker at skjoldene er borte, og roper noe helt annet ... ? "Look at the shields!"
    Fuglene som sitter på tripoden synes jeg ser ut som de er lagt på senere, og ikke er del av original CG'en.
    Kan det være at Ray tidligere har vært inne i en av tripodene, og på denne måten vet om at skjoldene er deaktivert?[/spoiler]

Det er noen flere scener som også tilsynelatende er litt underlig klippet, kan det være for å skjule "hullene" i historien?

Mye spekulering her, men jeg synes det virker som om filmen er brutalt klippet ned for å komme ned i en lengde som gjør den mere publikumsvennlig. Kan det muligens hende det kommer en ny Director's Cut om ett-to år som inneholder nettopp det jeg savner ovenfor ?

Noen andre som har noen synspunkter på dette ?

(Jeg har ikke lest boken eller sett WotW fra 1953 så jeg vet lite om origianlhistorien og hvordan denne filmen er i forhold.)
    ww.subloop.com

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •