Viser resultater 1 til 8 av 8
    Ensign
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Spøkelses byen
    Svar
    23

Standard Det beste videokameraet?

Sorry om noen har spurt om det før...

Jeg var veldig uheldig med å miste videokameraet mitt i sjøen når vi var på båtur (egentlig var det bror sin feil), Det skjedde med at vi fikk en Nise på kroken og jeg ville filme det, båten som var rundt 3m lang holdt på å velte og jeg måtte velge enten meg og kameraet eller bare kameraet som skulle utti sjøen.

Fikk ikke fikset den, for mye salt i vannet som ødela kameraet.
    Mitt 5års gamle kamera er borte, men minner har jeg.

Men nokk om det....

Jeg må få meg et nytt og lurte på hvilken jeg skulle velge? Blåser i hvor dyrt eller billig det er. Nå har jeg sjansen til å få et bedre et og jeg trenger et som tåler en del å bli ristet på, og har god farge og lys ikke minst at den får med seg stemmene våres klare og fine.

Kan noen si hvem som er bra til en 15år gammel jente som meg :P Jeg kan ikke stoppe mitt i en liten film jeg lager bare pga det som skjedde XD

Tror jeg vil ha et kamera som ikke er dyrere enn 15-20 00, men hadde vert flott om det var noen som var billig og kjempe god.
    ine drømmer blir alltid best på film

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Re: Det beste videokameraet?

Du må nesten si et budsjett. For et kamera kan komme opp til 3 millioner kroner eller mer. Man kan si hva passer best for din prisklasse - så må vi nesten få vite budsjett?

Ensign
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Spøkelses byen
    Svar
    23

Standard Re: Det beste videokameraet?

Å det glemte jeg ops::roll:

Skal vi se ikke mere en 15-20 000 er vell bra nokk, men er det noen billigere og gode så er det bra og ^^

Hakke sett noen skikkelige billige ting som egentlig er bedre enn dyre ting før XD, men om det er så bare si det

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Panasonic DVX100 har jo rykte på seg for å vera bygd som ein tanks, og med eit regntrekk over, so tåler det nok det meste av vær og vind. Du får det vel til 16-20 tusen brukt no for tida. Ellers har du Sony PD150-170, VX2000-2100, Canon XL1/2 (store kamera) og Panasonic DVC30 (Billig versjon av DVX100.)
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Ensign
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Oppdal
    Svar
    31

Jeg vil anbefale deg Sony HDR-HC3! Har hatt dette kameraet litt nå å bilde er veldig bra! Det er jo sikkert som du skjønner et HDV kamera, og noe av det beste ved det er at man får det til ca 12 000 kr. Det er også et veldig lite kamera med stor lcd touch screen... Dette kameraet er bra, billig og hendig og reise rundt med! Et smart valg til ditt bruk vil jeg tro Jeg gikk fra Canon XL1s til dette kameraet og synes bilde er bedre på HC3! Skulle det samme eller lignende skje igjen får du det forsikret i tre år for ca 1200 kr.. Razz
    m not a genius.. Or are I?

- Homer Simpson

Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Mandal
    Svar
    429

vet at dette er of topic, men: DÆVEN, nise på kroken, det er det ikke ofte du får, hvor i landet var det dette skjedde?
    a ja, nei nei, verden er merkelig!

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    841

Har brukt Dvc30(lillebroren til dvx100) halvannet år nå har nesten bare gode erfaringer.
    Dvc30 er bygget solid, ikke noe plastic accident ala Canon Xm2. Det tåler nok en støyt eller tre. Har vært mye på tur utendørs, alt fra Ekstremsportveko til å levere nyhetsklipp til tv, allskens ruskevær(med regntrekk). Så kvaliteten er bra nok også. Når man tar størrelsen på kameraet med i betraktningen så er det fint lite som er like bra. Du slipper også ubrukelig touchscreen som sony prakker på oss som bare slites ut. At den har xlr input er vel heller ingen ulempe.

Det eneste "negative" jeg kan peke på er "mangler" du må opp på dvx100 for å få løst, men man kan jo ikke få i pose og sekk bestandig. 8)

Det er vel bare å kikke rundt hos video4/videoutstyr og andre etter både dvc30 og dvx100 brukt. Det skal være mulig å få tak i til overkommenlig pris.

Ellers er alternativt å hoppe på hdv bølgen...

Ensign
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Spøkelses byen
    Svar
    23

Sitat Opprinnelig postet av Toby
    vet at dette er of topic, men: DÆVEN, nise på kroken, det er det ikke ofte du får, hvor i landet var det dette skjedde?
    Oppe i nord fikk jeg den. Selvfølgelig klarte den å få med seg snøret og kroken :P

Til dere andre: Jeg skal se om jeg klarer å få tak på en av dem dere sier ^^

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •