Side 1 av 6 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 52
    JAG
    JAG er offline
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Moss
    Svar
    54

Standard Forslag til NAFF filmkonkurranse!

(NAFF = Norsk Amatørfilm Forum)

Jeg har et forslag til NAFF om at det utlyses en film-konkurranse. Det er såpass lenge mellom hvert slipp av filmer her på forumet at jeg synes noe bør gjøres for å få fortgang i dette.

Mitt forslag er:

Lag en ett-minutts filmkonkurranse for alle som er medlemmer. Konkurransen har en tidsfrist for innlevering til NAFF. Etter innlevering blir alle offentliggjort på NAFF's sider og NAFF tilbyr medlemmer å sette karakter på filmene og å skrive kommentarer innen en tidsfrist. Vinneren (den med best snitt-karakter) blir annonsert og gjort ære på etter dette. Deretter kan man gå igang med en ny konkurranse.

Konkurransen er å lage en film som ikke er lenger enn ett minutt totalt (inkludert titler og rulletekst). NAFF skriver en generell oppgavetekst. Oppgaven må være slik at alle kan lage ett innslag selv om man ikke har det dyreste utstyret eller har 14 kamerater som kan hjelpe til - f.eks. "Lag en scene som viser spenning som bygger seg opp og som ender i en overraskende slutt". Det spiller ingen rolle om hovedrollen spilles av de 14 kameratene eller av en kosebamse.

En slik konkurranse gjør at mange fler av oss (meg inkludert) vil få en mye lavere terskel å gå over for å lage en film. Vi vil alle få utnytte av det ved å se hva andre gjør og lese andres kommentarer til eget arbeid. Det vil skje mer på forumet og gjøre det enda mer interessant for amatører og logge seg inn og se de siste kortfilmene.

Gjør NAFF til det beste amatørfilm forumet på nett i Norge!
    HVA SIER DERE, MEDLEMMER? Burde vi ikke få igang noe slikt???

Per Eivind

Commander
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Moss
    Svar
    382

Dette høres knallbra ut, og er noe vi bør få til!
    Hva mener dere andre? Er det stemning for noe slikt?
    ill pipe for beer!

Tom
    Tom er offline
    Fleet Admiral (Proprietor) Tom sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Moss
    Svar
    492

Veldig bra innspill...
    Dette bør vi få til !!

Vi tar det opp i administrasjonen.
    Administrator
    Norsk Amatørfilmforum

JAG
    JAG er offline
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Moss
    Svar
    54

Noen tanker rundt en slik minutt-film konkurranse:

- For å trigge folk til å bli enda bedre synes jeg at alle filmene skal vises i en midlertidig liste; den med best gj.snittskarakter øverst (det er ikke noe som føles bedre enn å klatre oppover en liste). Den som er øverst på lista er ikke nødvendigvis vinneren (se punktet under for hvorfor).

- Jeg ser at det kan bli et problem hvis man har en film som har snittkarakter 5 og 100 avstemninger, mens en annen film har karakter 6, men fra bare to-tre personer. Her må NAFF ta avgjørelsen om hvem av de som skal vinne og begrunne det ved annonseringen av vinneren.

- Hvert medlem bør bare kunne gi én karakter til hver film. Dermed kan de ikke sende seg selv helt opp til topps ved å gi seg selv masse 6'ere.

- Avstemninger og den midlertidige lista bør vises på forumet med én gang man har fått inn et bidrag. Det vil gjøre at flere får lyst til å være med på konkurransen og komme høyest mulig på lista før fristen for innlevering går ut.

- Hver enkelt kan sende inn flere minutt-filmer, men de bør være tydelig forskjellige - altså ikke versjoner av den samme filmen.

Per Eivind

Cadet 4
    Medlem siden
    Aug 2003
    Sted
    Moss
    Svar
    11

Dette syns jeg høres ut som en meget god idè.
    Jeg skulle gjerne vært med på å lage noen fete snutter.

Konkurransen behøver jo ikke å ha noe spesielt annet tema enn å lage en maks 1 minutts film til dette formålet.
    Tidsfristen bør gjerne være et par måneder.

>Killars<
    lt;A href="http://www.delusionstudios.com">http://www.delusionstudios.com</A>

Commander
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Moss
    Svar
    382

Ser ingen spesiell grunn til at det burde være så lang tidsfrist. Poenget med en slik konkurranse burde jo kanskje være å se hva folk kan få til uten å planlegge i lang tid.

Men hvis du tenker vær-messig så hadde det absolutt verdt å vente et par måneder til.
    ill pipe for beer!

JAG
    JAG er offline
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Moss
    Svar
    54

Nei, ikke vent med å starte konkurransen! Man kan lage minuttfilmer både inne og ute, uavhengig av vær og naturlig lys.

Jeg er litt enig med Killars' forslag for tidsfrist. Vi vil ikke ha inflasjon i konkurranser slik at mange mister interessen for det. Jeg tror de fleste medlemmene her ikke har 'drive' eller interesse nok til å lage mer enn 12 minuttfilmer i året, antakelig er tallet endel lavere, men heldigvis er vi mange medlemmer.

Mellom én og to måneder tror jeg er greit. Jeg tror vi vil få inn flere filmsnutter per konkurranse, flere karakter-settinger av medlemmer og vi får en større spenning på hvem som etterhvert vinner. Dette er noe vi bare får føle på etter at vi har startet konkurransen.

Jeg ser gjerne at NAFF starter den første konkurransen så fort de vet de har muligheter for dette på forumet! Ikke vent!

Per Eivind

Cadet 4
    Medlem siden
    Mar 2004
    Svar
    19

genialt!!!!!!
    quot;War, isn't about dying for your country. But to make the other bastard die for his"

Commander
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Moss
    Svar
    382

Regler for konkurransen blir nå diskutert av oss i "Styret" og resultatet vil snart bli lagt ut.

-Kjetil
    ill pipe for beer!

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Oslo
    Svar
    40

Film blir laget! :wink:
    u][-|-]SLINGBLADE PRODUCTIONS[-|-]

Side 1 av 6 123 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •