Viser resultater 1 til 4 av 4
    Ensign
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Spøkelses byen
    Svar
    23

Standard Norsk stemme over engelske/andre språks filmer

Jeg har lurt på hvordan jeg kunne få bort stemmer feks fra en tegne film og heller gi nye stemmer (for eksempel min egen) til den filmen, men at musikken, lydene og det fortsatt er der?

Kan noen si meg hvordan? jeg har ofte lurt på hvordan feks "Robotene", "Is Tid" osv har norske stemmer og samtidig har dem klart å beholde all den andre lyden isteden for de orginale stemmene :roll:
    Må man ha filmer som har bare lyder, musikk osv, men ikke noe stemme?

Jeg vet om noen som bare skrudde ned lyden og gjorde sin stemme høyere så man ikke hørte de orginale stemmene, men resten av lydene ble jo ganske vanslekig å høre siden det var så lavt. Noen ganger brukte han musikken som skulle være der og det hørtes, han hadde funnet de på nett og lagt det i filmen. Er det slik eller er det en mye bedre løsning?
    ine drømmer blir alltid best på film

Lieutenant
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sør
    Svar
    129

jeg vet ikke hvordan man kan fjerne stemmen sin slik egentlig.. har hørt det er programmer som fjerner frekvensen som stemmer lager men det har jeg selv ikke noe kjennskap til.

Det de gjør med Is Tid og lignene filmer er at de har jo så klart lyden på et
    separert lydspor fra filmen, så da kan de klippe sammen alt i filmen og legge på lydene, utelukke vokalen og sende filmen rundt til filmstudioer som skal
    ha en annen tale enn engelsk..
    ideoproduksjon.net

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Svar
    236

Nyere filmer som Istid , har seperate lydspor til stemmer..

I Tyskland dubber de omtrent alt gammelt på gamlemåten .. ved å legge ny stemme oppå det gamle lydsporet.. Det blir jo ikke noe særlig bra helhetsmessig..

Det går an å sile ut stemmene med forskjellige progarmmer som er ganske omfattende.. Dette går da ut på å "filtrere" ut stemmefrekvensen..

Edit: hehe to svar av samme slag :P
    url=http://www.signaturdesign.org]AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz 2GB RAM GeForce 7900GT 256MB[/url]

Ensign
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Spøkelses byen
    Svar
    23

Sitat Opprinnelig postet av f|_iNc|-|
    Nyere filmer som Istid , har seperate lydspor til stemmer..

I Tyskland dubber de omtrent alt gammelt på gamlemåten .. ved å legge ny stemme oppå det gamle lydsporet.. Det blir jo ikke noe særlig bra helhetsmessig..

Det går an å sile ut stemmene med forskjellige progarmmer som er ganske omfattende.. Dette går da ut på å "filtrere" ut stemmefrekvensen..

Edit: hehe to svar av samme slag :P
    Kan du gi meg noen navn på de programmene?
    ine drømmer blir alltid best på film

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •