Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 27
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Molde
    Svar
    176

Standard Avid Express Pro

Jeg vurderer å teste ut Avid Express Pro, men har hørt at man ikke kan importere vanlige AVI filer inn i AVID.

Hvis dette stemmer, Hvordan kan jeg da konvertere AVI filene til AVID format?

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Trur du kan, og Xpress Pro vil då ta seg god tid til å konvertere dei filene til OMF-format, eller kva no enn det bruker.

Men dette må nesten nokon andre bekrefte, ettersom eg ikkje er sikker.

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Går selvfølgelig helt greit å importere .avi filer i Avid vettu Når du importerer så gjør vel Avid om fila til .omfi, og dette kan noen ganger ta litt tid..
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Molde
    Svar
    176

Det er bra at det går ann!
    Er det noen her på forumet som har litt peiling på AVID tilfelle jeg får problemer?

Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Svar
    769

Jeg har vel sånn passe greie på Avid.. Men du kommer nok nesten garantert til å komme borti noen problemer, det er et avansert program. Men når man kommer inn i det så går det bra Men bare å spørre meg hvis det er noe, i hvertfall som har med selve redigeringen å gjøre..
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Molde
    Svar
    176

Det er bra!

Jeg bruker Final Cut til vanlig, men jeg tenkte å installere Avid på laptopen slik at det er enklere å redigere.
    Er overgangen så spesielt stor?

Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Svar
    769

Overgangen er nok ikke så stor fra FCP til Avid, som fra et mindre proft klippeprogram. Men det blir selvfølgelig nye ting man må venne seg til..
    - Frank Capria

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

For å verte litt kjend med grensesnittet til Avid (som skil seg relativt mykje frå PPro og FCP), kan tutorialane til Avid FreeDV og Quick Tours, som ein finn her. Quick Tours er små videoar som viser litt av kva ein kan gjere med Avid Xpress Pro. FreeDV er berre ein krympa versjon av programma i Xpress-serien, so det ser heilt likt ut.

Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Svar
    769

Godt tips, for å lære det helt basic. Har sjøl kjøpt noen bøker, men det beste tipset for å lære seg et nytt program er vel bare å prøve og feile.. Mener jeg da
    - Frank Capria

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Molde
    Svar
    176

Nå har jeg anskaffa Avid Xpress Pro 5.04 og fikk feilmelding da jeg importerte en AVI-fil på 800 mb:

"Sorry, importing a generic MPEG-file is not supported."

Dette var en fullkvalitetsfil som var eksporert fra Pinnacle 8.0.
    Hvordan skal jeg kunne importere ei vanlig AVI fil?

Side 1 av 3 123 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •