Side 3 av 3 FørstFørst 123
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Beskyttet musikk brukt i amatørfilmer

Sitat Opprinnelig postet av HenrikSolberg
    Fin tråd dette... Til Domino som jeg skal lage, skal vi ha selvkomponert musikk (av meg) som vi skal få et orkester til å spille inn...
    Du er heldig, hehe - hvordan er det med prosjektet nå?

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Har oppdatert Domino-tråden, så se der for svar!
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Cadet 3
    Medlem siden
    Jan 2005
    Svar
    7

Sitat Opprinnelig postet av baarder
    Hvordan bruker du musikken "rett"? I amatørfilmer ville vel "rett bruk" tilhøre sjeldenhetene. Jeg er mer enn villig til å ta en titt på en av dine filmer der du har brukt musikk av Zimmer for å se om vi har samme forståelse av "rett bruk" - det skulle være ganske interessant.
    Sjekk www.jaktoghund.com, der kan du se filmtrailer med Hans Zimmer musikk. Tror det er særdeles få som tenker at "dette er Zimmer", til mitt bruk passer musikken som hånd i hanske.

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Bare for å være off-topic, men verken baarder eller skander får til å bruke quote funksjonen. Skulle gjerne deltatt i diskusjonen, men orker ikke lese hva den handler om.

Kyrre
    Guest

Hvorfor i all verden funker det ikke når jeg prøver å fikse quote på skander?

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Hvordan bruker du musikken "rett"? I amatørfilmer ville vel "rett bruk" tilhøre sjeldenhetene. Jeg er mer enn villig til å ta en titt på en av dine filmer der du har brukt musikk av Zimmer for å se om vi har samme forståelse av "rett bruk" - det skulle være ganske interessant.
    Hmm - ser ut som det funker fint å quote her. Men ser ingen feil hos skanders post heller. Merkelig

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2004
    Svar
    122

dahlskebank,

hvis du ikke kan lese teksten vi skriver bare fordi den ikke er i bokser, må nok det forbli ditt problem. Jeg vet ikke hvorfor du tar det opp off-topic her, du får ikke min sympati

Kyrre,

du kan gjerne fjerne off-topic rabbel fra denne tråden om du så ønsker

skander,

takk for link, jeg har kikket innom traileren. Musikken fungerer den, men 1) dette ingen kortfilm, det er vel mer en dokumentar. Jeg burde kanskje presisert. Bruk av musikk i spillefilm/kortfilm og dokumentar er naturligvis ikke det samme, og 2) musikken er ikke brukt aktivt som del av fortellerstilen (nåja, man kan vel sikkert argumentere mot det). Jeg føler musikken blir bakgrunnsmusikk, for å slippe å bare høre skuddene av våpen. Til bakgrunnsmusikk i dokumentar stilles i utgangspunktet ingen andre krav enn at det ikke skal forstyrre. Jeg ser ikke noe problem med at du bruker hva-slags-som-helst-musikk i dokumentar-filmer av denne typen, så lenge du betaler for rettighetene til den.

Så igjen: bruken er fin, det fungerer. Flott arbeid, men det var altså spillefilm/kortfilm jeg tenkte på. Jeg burde presisert

Stå på!

Kyrre
    Guest

Baarder, det er jo mye mer ordentlig å få det som er sitat inn i "quoteboksen", og det brukes mye mindre plass pr. side om den funksjonen brukes, så prøv å vend deg til det :wink:

takk for link, jeg har kikket innom traileren. Musikken fungerer den, men 1) dette ingen kortfilm, det er vel mer en dokumentar. Jeg burde kanskje presisert. Bruk av musikk i spillefilm/kortfilm og dokumentar er naturligvis ikke det samme, og 2) musikken er ikke brukt aktivt som del av fortellerstilen (nåja, man kan vel sikkert argumentere mot det). Jeg føler musikken blir bakgrunnsmusikk, for å slippe å bare høre skuddene av våpen. Til bakgrunnsmusikk i dokumentar stilles i utgangspunktet ingen andre krav enn at det ikke skal forstyrre. Jeg ser ikke noe problem med at du bruker hva-slags-som-helst-musikk i dokumentar-filmer av denne typen, så lenge du betaler for rettighetene til den.

Så igjen: bruken er fin, det fungerer. Flott arbeid, men det var altså spillefilm/kortfilm jeg tenkte på. Jeg burde presisert
    You read my mind, men formulerte deg tydeligere enn jeg hadde gjort. Skummelt det der.

Side 3 av 3 FørstFørst 123

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •