Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Edgen.com

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    967

Standard Edgen.com

Hei..
    Jeg har sett litt på edgen.com, og lest "Terms Of Use" og det der. Jeg har sendt en mail til han fyren som driver med å lage den musikken om dette men har ikke fått svar:

Jeg lurer på viss jeg tar de sangene han har på siden som ikke er brukt i et spill eller en film før, og bruker i min film. Kan jeg da lovlig selge den med 100% Copyright med den musikken viss jeg gir credit til han i rulletexten slik som står på siden hans..

Noen som har erfaring og/eller vet noe ?

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

Standard Edgen.com

nei det kan du ikke. det blir da et brudd på åndsverksloven.
    og hvis han er TONO-registrert, så hjelper det ikke at han gir deg lov engang. Da MÅ du betale TONO avgift.

så... desverre..

du burde vente til du får tak i han, og sjekke om han er TONO registrert før du gjør noe som helst =)
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Vice Admiral (moderator) mott sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Narvik
    Svar
    332

Standard Edgen.com

You may use my music for your project as long as it is not-for-profit. Would you like someone to use your hard work for free and neglect to tell them? Of course not! I would hope that if you sell your film, you would find it in the goodness of your heart to share the wealth just as I have shared mine with you. If you do decide to use my music and then sell it... I've got a 400 lbs gorilla lawyer you really don't want to mess with. When it doubt, email me and we can discuss an extended terms of use.

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

Standard Edgen.com

aha! det viste jeg ikke..
    Men han virker da som en rimelig kar =)

funker download music linken hos dere?
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,762

Standard Edgen.com

Man må vel kun betale hvis personen som har lagd musikken er medlem av TONO eller hva enn det nå heter. Har derfor nektet alle mine musikk kompiser å bli medlem der.

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    967

Standard Edgen.com

OK, det var synd... :cry:

men takk for svar :wink:

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Steinkjer
    Svar
    74

Standard Edgen.com

Sitat Opprinnelig postet av dahlskebank
    Man må vel kun betale hvis personen som har lagd musikken er medlem av TONO eller hva enn det nå heter. Har derfor nektet alle mine musikk kompiser å bli medlem der.
    hehe sikra deg iallefall, men om dine kompiser skulle bli medlem av TONO.. så kunne de uansett laga musikk til deg , om de ikke hadde registrert akkurat den låta, eller film-musikken hos de , TONO er til for å beskytte åndsverkene til personer som ikke vil at det skal misbrukes, så, "åndsverket" må også være registrert såvidt jeg vet ..
    hey're coming to get you barbra...

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •