hva med nightwish, within temptation eller avantasia?
Trenger noe rolig skummel musikk i gotisk/s*tan stil... må være uten hard gitar helst.
Prøvde meg med "Evanescence - Haunted" (gamle orginal versionen), funka i begynnelesen av sangen, men så kom detta hard rock gitar greiene etterpå, og det funka ikke.
Why build one when you can have two at twice the price?
BERGEN
hva med nightwish, within temptation eller avantasia?
Mja, Gotisk er det, men det er ikke ondt nok, må vere "undertonet", NW og WT har enten bånn gass rock eller glad musikk (e mitt inntrykk vertfall, har ikke hørt på alt, så om du tenker på en spesifikk sang så må du si fra) Avantasia har eg ikke hørt om, så eg får se litt etter det...Opprinnelig postet av agep
Her er eksempelet eg mente isted (bare litt av sangen da):
http://www.sveisevin.com/Haunted.mp3
BERGEN
Trenger du en så lang sang? Har du en lang scene som trenger en hel sang?
Siden du vil ha rolig gothisk sang, så betyr det også mindre tromming? Det blir ikke lett å finne... Nesten alle har gitar og tromming.
Hadde tenkt å ha noe slikt til rulleteksten, noe alla "Resident Evil" om det blir noe klarere på den onde/negative delen...Men i gotisk stil...
BERGEN
Kom på denne:
Ghost Orgy - Born Dead (Ikke kjent band - men de er litt mørkere enn Evanescence)
Før hadde de sangen ute på nett, men nå har de bare videoen som du kan finne i multimedia hos www.ghostorgy.com
også er det en del linker derborte med forksjellige band:
http://www.ghostorgy.com/links.php
Dimmu Borgir....
Children of Bottom...
Finnes mange andre også! kom bare ikke på hva det andre het...
is jeg hadde vært deg, så hadde jeg DR*** meg
Hmm, mja, men da e liksom akkurat ikkje det eg ser etter...
Men so kom eg på at Gåte kan faktisk ha noe litt "anderledes" på lur... Ikke gotisk akkurat men litt sånn "skog-ondskap"... :wink:
BERGEN
introen på "DIO - Holy Diver" kan jo brukes, eller introen på "Emperor - A Fine Day To Die" høres ut som noe du kan få bruk for!
dimmu, isengard, devildriver, slayer, my dying bride, og mudvayne er bare noen av de få som lager slik musikk. sjekk forskjellige black/death metal band, og du finner sikkert noe..
ou are the embodiment of pure freedom
But through my eyes you are made of stone
Bokmerker