kan du legge ut linken? søkte med både sesam,kvasir og google men fant det ikke![]()
Tenkte jeg skulle se om jeg fant noe ny musikk, for det første for å høre på eller bli gira av når jeg jobber - men å bruke til video kan også bli aktuelt etter hvert.
Søkte på "big band" - og det første som møtte meg var BBC Big Band Orchestra - DET måtte jo være bra tenkte jeg - og så ble jeg 48 (!!) kroner fattigere..
Gjør et søk! Det er utrolig hvor mye flott man kan finne der!
Tenker spesielt på de som lager mye WW2-filmer nå - sanntidsmusikk fra den epoken er jo et must!
kan du legge ut linken? søkte med både sesam,kvasir og google men fant det ikke![]()
Som det står i trådnamnet: iTunes Music Store. Last ned iTunes og du kan kople deg opp mot butikken via det.
Å laste ned fo rå høre musikken er vel greit nok det, men å bruke det i filmer? er vel noe rettigheter som bremser ned lykken der enplass ville jeg tru.
Det er da like ulovlig å gjøre det på iTunes som å rippe en CD eller laste ned MP3er fra andre på LAN e.l. og bruke i filmer også - som om noen her bryr seg om sånt...
Uansett - fyll ut et søknadsskjema for bruk av musikk og send til TONO / N©B - så er saken biff!
Like ulovlig med vanlig rippa mp3 osv ja.
Men er nok fler enn du trur som tar hensyn til akkurat det når det kommer til filmproduksjoner. Skal man først selge eller få sendt det endelige produktet på lufta, så er nok hverken iTunes eller torrentmusikk det beste å basere seg på nei.
Men som du selv sa, en liten lapp til Tono løser ganske mye. hehe
Er det verkeleg so enkelt dersom ein skal tena pengar på ein film? Eg trudde ein måtte kjøpa rettigheitane til musikken?Opprinnelig postet av OlaHaldor
size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
Indiesnap Matte Box
Pass dykk for ord delings feil![/size]
Jeg hørte på en eller annen nett radio her om dagen sangen fra slutten på Saving Private Ryan (rett før den siste kampen begynner), hvor den var remiksa og det var kastet inn masse bakgrunnslyder fra stridskamp i nærheten (2. verdenskrig våpen). Noen som har hørt denne remixen eller vet hva den heter?
Tariff for bruk av sanger på Kino: http://www.tono.no/page?id=59&;key=61Opprinnelig postet av MiniMan
Selvfølgelig er det ikke bare å bruke musikken, for så å sende inn pengene til TONO. TONO må behandle søknaden din og godkjenne den før du kan bruke musikken.
På clara.no kan du lese mye om dette:
http://www.clara.no/guide/mursten.ht...=G%E5&;frisok=
Et sted må jo musikkfilene komme fra... :roll:Opprinnelig postet av Hubener
Bokmerker