Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 11 til 15 av 15
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Buskerud/Hole/Røyse
    Svar
    280

Standard Musikk retigheter til musikk?

Det jeg gjorde når jeg skulle skaffe rettigheter til musikken som jeg skal bruke i "Røykridderne" konaktet jeg "komponisten" og skaffet meg rettigheter... men han bodde jo her i Norge da... så det var jo ikke så vanskelig for meg!

Men dersom han/hun som har laget musikken din bor i Norge eller ikke er vanskelig å få tak i kan du jo sende en mail! :wink:
    he Lord is My Strength

"When you can't cloth in the skin of the lion, put on that of the fox" Guy Williams, Zorro.

"It's not who I am underneath, it's what I do that defines me..."

"All for one, and one for all!"

df
    df er offline
    Commander
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Skien
    Svar
    374

Sitat Opprinnelig postet av Herr. Hvermansen
    Hva har du tenkt til å gjøre med filmen når den er ferdig da, "df"?
    Har du noen planer om å sende filmen inn til konkurranse så foreslår jeg du lager egen musikk, men hvis du bare skal lage film for moro skyld så ser jeg ingen grunn til at du ikke kan gjøre hva du vil.
    Jeg jobber ikke med en film, bare lurte fordi jeg kan spille piano og lurte på om jeg kunne bruke andres musikk i filmene mine hvis jeg spilte selv.
    ttp://www.effektsiden.moo.no/

Cadet 4
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Dirty Sør;)
    Svar
    12

Dette var svært interresant... Men hva hvis jeg for eks. sampler litt av en sang med copyright, og twister sånn at ingen hører hvor jeg tok samplet fra og lager en helt ny beat med det samplet... er det lovlig eller?

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Så lenge ingen merker noen ting så er det nok helt i orden vettu :wink: Hehe.
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Captain datselguf2 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Sola
    Svar
    659

Trodde det var lov til og spille foreksempel: Stairway to heaven på sin egen gitar og ta det opp som: df nevnte men viss du bruker en sang som foreksempel Stairway to heaven orginalt spilt av Led Zeppelin, og bruker den i filmen din. Så får du en jævlige bot, skal eg tro :?
    VR-V1E HDV
    HDVlight
    Røde NTG2 (Boom og Dead cat)

Side 2 av 2 FørstFørst 12

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •