Jeg jobber ikke med en film, bare lurte fordi jeg kan spille piano og lurte på om jeg kunne bruke andres musikk i filmene mine hvis jeg spilte selv.Opprinnelig postet av Herr. Hvermansen
Det jeg gjorde når jeg skulle skaffe rettigheter til musikken som jeg skal bruke i "Røykridderne" konaktet jeg "komponisten" og skaffet meg rettigheter... men han bodde jo her i Norge da... så det var jo ikke så vanskelig for meg!
Men dersom han/hun som har laget musikken din bor i Norge eller ikke er vanskelig å få tak i kan du jo sende en mail! :wink:
he Lord is My Strength
"When you can't cloth in the skin of the lion, put on that of the fox" Guy Williams, Zorro.
"It's not who I am underneath, it's what I do that defines me..."
"All for one, and one for all!"
Jeg jobber ikke med en film, bare lurte fordi jeg kan spille piano og lurte på om jeg kunne bruke andres musikk i filmene mine hvis jeg spilte selv.Opprinnelig postet av Herr. Hvermansen
ttp://www.effektsiden.moo.no/
Dette var svært interresant... Men hva hvis jeg for eks. sampler litt av en sang med copyright, og twister sånn at ingen hører hvor jeg tok samplet fra og lager en helt ny beat med det samplet... er det lovlig eller?
Så lenge ingen merker noen ting så er det nok helt i orden vettu :wink: Hehe.
"Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
- Frank Capria
Trodde det var lov til og spille foreksempel: Stairway to heaven på sin egen gitar og ta det opp som: df nevnte men viss du bruker en sang som foreksempel Stairway to heaven orginalt spilt av Led Zeppelin, og bruker den i filmen din. Så får du en jævlige bot, skal eg tro :?
VR-V1E HDV
HDVlight
Røde NTG2 (Boom og Dead cat)
Bokmerker