Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 19
    Cadet 1
    Medlem siden
    Apr 2006
    Svar
    3

Standard Skoleprosjekt: Lage musikkvideo

Vi har fått en oppgave i musikken på skolen (10.klasse ) som går ut på å lage en musikkvideo.

Det er ingen spesielle krav til hvordan musikkvideoen skal lages, men det blir en musikkvideo til en eksisterende sang. Den skal være ferdig om ca en måned.

Ingen på gruppen har noen særlig erfaring med selve filmingen. Redigering har jeg grei erfaring med selve programvaren som skal brukes, men ikke med redigering av musikkvideoer.

Grunnen til at jeg poster her, er at vi ønsker forslag til alt fra sangvalg, ide, utforming, filming og redigering.

På forhånd takker jeg for all hjelp!

Hilsen Hank

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2006
    Svar
    276

Visst noen av dere overhode har tatt i en gitar eller kan litt trommer, hadde jeg prøvd meg på "Edguy - Down To The Devil", men den er kanskje litt for avansert for dere, men dere kan jo gjøre mimingen fake.
    Er ikke veldig stor fan av Edguy selv, men sangen er glimrende!
    jaja :roll: ... uansett:
    Hva er det slags kategori dere kunne tenke dere til musikkvideoen?
    Metal!, rap, pop, rock etc?

Cadet 1
    Medlem siden
    Apr 2006
    Svar
    3

Hva er det slags kategori dere kunne tenke dere til musikkvideoen?
    Metal, og rap er vel egentlig utelukket. Det vi har tenkt, er å prøve å finne en sang som det går ann å lage en historie til ( basert på tekts). Det hadde ikke gjort noe om artisten/bandet var noe som ikke var alt for fremmed for lærerne (40-50 år)

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2006
    Svar
    276

Ja, ok.
    Det er fryktelig mange sanger med gode historier!
    Jeg vet ikke hva lærerne dine har hørt på men går ut i fra det må bli noe fra 70 - 90? uansett. Jeg aner ikke helt hvilken sang jeg skal anbefale dere siden det er så utrolig mye å velge i, men er det uansett kategori så lenge det er en sang med en god historie?

Cadet 1
    Medlem siden
    Apr 2006
    Svar
    3

Vi skal nok klare å finne en sang selv, så kan jeg heller fortelle hvilken det ble senere.

Jeg er fortsatt svært interresert i tips og triks/ erfaringer med selve utformingen, og filmingen av musikkvideoen.

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Film på mange forskjellige locations og bruk rask klipping etterpå, det mener jeg er en god ting når man skal lage musikkvideoer. Variasjon er kjekt!
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Svar
    204

Hvis du skal filme noen som spiller på instrument og sånt, eks. slagverk, så for guds skyld ikke vis et slag på en tromme/cymbal/hi-hat hvis det ikke er det i sangen.
    Samme med gitar, det ser ikke særlig bra ut hvis gitaristen holder samme grepet gjennom hele sangen.

Synkronisering av lyd og instrument er vel stikkordet her. :wink:

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2006
    Svar
    276

Enig Yadda, og en ting er veldig viktig for musikkvideo som du sikkert ikke har tengt å gjøre:
    Ikke bruk urealistiske effekter som bare ser dumme ut. Det er en kjip ting jeg ser her og dær i enkelte videoer som får en eller helt grei video til å virke så utrolig teit!
    Vær kreativ, trenger ikke nødvendigvis bare stå som en stokk hele tiden, bruker å bli kjedelig. Viktig med variasjon som Yadda nevnte.

Citizen
    Medlem siden
    Apr 2006
    Svar
    1

Standard Re: Skoleprosjekt: Lage musikkvideo

Sitat Opprinnelig postet av Hank
    Vi har fått en oppgave i musikken på skolen (10.klasse ) som går ut på å lage en musikkvideo.

Det er ingen spesielle krav til hvordan musikkvideoen skal lages, men det blir en musikkvideo til en eksisterende sang. Den skal være ferdig om ca en måned.

Ingen på gruppen har noen særlig erfaring med selve filmingen. Redigering har jeg grei erfaring med selve programvaren som skal brukes, men ikke med redigering av musikkvideoer.

Grunnen til at jeg poster her, er at vi ønsker forslag til alt fra sangvalg, ide, utforming, filming og redigering.

På forhånd takker jeg for all hjelp!

Hilsen Hank
    Hei, jeg har et spennende prosjekt til dere, ta kontakt på; tommyao@hotmail.com så fort som mulig!

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

Prøv dere på Soul Asylum - Runaway train.
    Den har en god/kul historie dere kan lage en musikkvideo ut av.
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •