Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 27

Tråd: 15:35

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Lillehammer
    Svar
    198

Standard 15:35

15:35
    http://blink.dagbladet.no/video/inde...o&;cid=1667291

Brukte en god del av vinteren på denne. Bloody cold! er laga av oss i www.selsonfilm.com
    Ble litt dårlig tid til å lage ferdig slutten, men ellers så er jeg veldig forsøyd med det tekniske. Hva tror dere?

EDIT: Litt info om filmen:
    Brukte kran i mange scener, og dolly som tillegg i innescenene. jordkloden og "ledningen" er laga i 3ds max, zoomen i AE. Kameraet vi brukte er DVX100. Filma sent om høsten og vinteren (veldig varierende snønivå på bakken), og musikken er selvsagt laget av MovieMorten.

Commander Andyax sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Svar
    300

Se her ja. Fett!

Da jeg så traileren for en stund siden ble jeg skeptisk. Det så ikke særlig bra ut. Men da jeg så hele filmen nå i en helhet, så likte jeg dette veldig godt faktisk. Ja dere har en ganske typisk story. Vi skjønner hva som kommer til å skje o.s.v, men alikavell var det noe med filmen som jeg likte svært godt. Jeg tror kanskje det som trakk filmen veldig opp var skuespillet til "nerden". Jenta spillte også veldig naturlig og bra syntes jeg, men han gutten skapte en god driv i handlingen. Med de myke og fine dollykjøringene var det faktisk kjempespennende å høre gutten overtale jenta om at det kom til å skje noe.

Musikken passet også helt perfekt. Kamerabruken var mye opp og ned. Syntes de statiske bildene fra når de har en dialog ved veien, blir litt for kjedelige. Det å filme undenifra slik som dere gjorde, blir bare stygt med den kritthvite himmelen. Prøv å gå lenger unna, zoom lenger inn, og få bakgrunnen blury (ikke bruk himmelen som bakgrunn).

Jeg digger mystiske filmer, hvor noe unaturlig skjer med helt normale mennesker. Som sagt var jeg litt skeptisk til denne flmen, men jeg syntes dere mestret sjangeren godt!

Lykke til videre med produksjonene! Gleder meg til å se mer.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2007
    Svar
    173

Syntes den var veldig bra. Lyden var et viktig virkemidel! Likte deler av filmingen godt. Kunne også bli litt for mye statisk. Men ellers mye bra. Var en fin mystisk stemmning gjennom hele filmen. Filmen hadde virkelig mye bra over seg. Helhets intrykket var positivt.

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Nei, dette var middelmådige greier. Etter en slik intro med skikkelig tv-sending og Tellus-CGI så hadde jeg forventa meg noe mer enn Hotel Cæsar med fargekorrigering. Jeg venter og venter på at det skal skje noe fett, men det skjer jo bare det som måtte skje uten en eneste kvist. Og i en slik film helt uten spenning eller action, så må man pent ha med en tørr liten kvist om det ikke skal være like lavmål som norsk såpe. Musikken holder en fin driv, men det føles litt bortkasta til slutt. En del god kameraføring, men når det kommer til dialog, så synes jeg ofte kjøringer blir unødvendig. Den kvisete guttungen spiller helt ok, og det samme gjør fjortisjenta. Men kun hver for seg. Jeg mener kjemien mellom dem var fraværende. Og jeg fikk absolutt ingen følelse av at de kjente hverandre fra før. Dessuten var dialogen påtatt og merkelig. Den ble repetetiv og oppbrukt ganske fort. Jeg så heller ikke noe oppbygging til motivet for at gutten skulle kunne gjøre noe mer med at han så inn i framtiden. Han kunne kanskje lest noe kvantefysikk eller noe i starten. Eller mener du at han synes Matrix er korrekt? Det vil uansett ikke stemme med hans forklaring om ormehull. Historien er dessuten sviende klisjé som helhet. Og location, gutta. Ikke film i boligstrøk. Skogsveien var dog flott.

Terningkast: 2. (Med forbehold om at jeg er fiendtlig innstilt fordi det lagger når jeg ser streamede videoer.)

Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2008
    Svar
    89

Jeg var med på å lage denne filmen. Jeg er helt enig med at ting blir for statisk. Det var ikke meningen at det skulle bli sånn, men kulden frøs ned humøret og kreativiteten

Filmen ble foresten valgt ut til å vises på Amandusfestivalen. Det er de 30 beste filmene som ikke ble nominert som blir det.

Gi flere tilbakemeldinger!
    Kontakt meg for leie av kran, dolly, steadicam, kamerarig og annet!

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Sandvika
    Svar
    186

Dette er kult altså gutta. kjenner jeg får pirringer i Filmfoten.

Synd det ble så kort og "statisk" som dere selv skriver men jeg kan forestillie meg veldig godt dette med vinterkulden og moral.

Som publikum skulle jeg gjerne ønsket fulle versjonen av filmen bare var traileren for jeg vil se mer.

En ting jeg savner for få enda mer filmtro her er dybeskarphet.
    Så det jeg synes hadde vært kult, gjør prosjektet på nytt (Om sommeren) og få leid/lånt/kjøpt en red rock eller SGpro til innspillingen

Selv om det er usansynelig at dere orker/gidder filme det på nytt syns jeg det burde gjøres for dette kan funke og er veldig kult isafall si ifra, så stiller jeg gjerne opp.
    NPS Film &; Video
    www.npsfilm.com

*Sony - HVR-V1e - Solgt
    *Canon EOS 7D
    *SG Pro r3
    *Canon FD lenses. 24mm F2.8 - 35mm F2.0 - 50mm F1.2 - 85mm F1.2 - 70-200mm F4 - 300mm F5.6
    *RedRock Micro M2 Encore, RedRock MatteBox, FollowFocus, mm.
    *RedRock MicroRemote *SOON TO COME*
    *MacBook PRO 17" (4GB ram )
    *Final Cut Studio 2 &; Adobe Master CS4 *www.youtube.com/npsfilm

Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2008
    Svar
    89

En ting jeg savner for få enda mer filmtro her er dybeskarphet.
    Så det jeg synes hadde vært kult, gjør prosjektet på nytt (Om sommeren) og få leid/lånt/kjøpt en red rock eller SGpro til innspillingen

Selv om det er usansynelig at dere orker/gidder filme det på nytt syns jeg det burde gjøres for dette kan funke og er veldig kult isafall si ifra, så stiller jeg gjerne opp.
    Jeg har veldig lyst til å refilmatisere den. Men da må det være under veldig gode omstendigheter. Vi trenger mye bedre kamera og mer folk. I og med at filmen er støttet en gang før, tviler jeg på at frifond gidder å støtte oss en gang til for samme prosjekt. Men om vi får med nok folk, bra nok utstyr og kan få det til økonomisk så er det stor sannsynlighet for at det kan gjennomføres. Vi har foresten skaffa profesjonelt steadycam med arm og vest som vi kan få mye ut av.

Setter pris på om folk sier ifra om de har lyst til å være med på prosjektet. Jeg tror det kan bli veldig bra!

Men første prioritert er å filmatisere den prisbeløndte krimnovellen "Blod og Regn". Den skal muligens filmes i Oslo og da ønsker vi at mange gode folk er med. Skal lage en egen post om det snart.

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Hvorfor i huleste vil du refilmatisere denne historien? Og hvordan kunne dere lage teaser til en 5 minutter kort film?

Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2008
    Svar
    89

Hvorfor i huleste vil du refilmatisere denne historien? Og hvordan kunne dere lage teaser til en 5 minutter kort film?
    Jeg synes ideen er god, men jeg ville helst jobbet mer med handlingen og det tekniske. Skulle gjerne filmet på sommeren men det var det desverre ikke anledning til.

Teaseren lagde vi først og fremst for morroskyld. Er det en problem for deg? Eller.. ikke svar. Jeg veit jo at det er det.

Commander
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Madla, stavanger
    Svar
    433

syns filmen var tøff... jeg likte godt skuespillet til nerden

Side 1 av 3 123 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder