Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 11
    Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    538

Standard 2 reklamefilmer eg har jobba med i det siste

Her er to reklamefilmer eg har jobba med i det siste.

Reklamefilm for wasteland

Denne vart filma i sommerferien, men har ikkje blitt redigert ferdig før no, på grunn av dårleg tid. Wasteland er eit firma som leier ut softguns, paintball utstyr og liknande, for dykk som ikkje visste det.

Reklamen er filma med Panasonic dvx100ae, og anna utstyr som har blitt brukt er jib, fig-rig og vindpølse, som alt er heimalaga.

Musikken er komponert av Morten Haslerud (aka MovieMorten). Stor takk til han

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=vibLjHI_8Dk]Link til youtube (dårlig kvalitet)[/ame]

[ame=http://media.putfile.com/Wasteland-reklame]Link til putfile (bedre kvalitet)[/ame]

(det skal merkes at aspect ratioen på denne reklamefilmen er litt rar etter eksporteringa)

Reklamefilm for Hansa julebrus

Dette er resultatet etter den første filmoppgåva vi har hatt på skulen til no. Oppgåva var å lage ein reklamefilm om eit valfritt tema.

Denne er også filma med dvx, og anna teknisk utstyr vi har brukt, er Ianiro lilliput lampar, dolly og libec th-650 stativ.

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=my_AxdqgXuA]Link til youtube[/ame]

Reklamefilmen varar berre i 30 sekund, men på grunn av iMovie (som vi måtte bruke), er den 1,5 minutt lengre.

Kommentarar er velkomne, som alltid.
    Pettersen

Fotobloggen min[/url]
    Pettersen Produksjonar[/url]

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,286

Wasteland-reklamen var stilig. Det kjipeste er teksten på slutten - den kunne det vært gjort mye mer med, med tanken de kommer inn i bildet på og fonten.

Du nevner aspectratio-kluss her.. Antar du har eksportert i PAL 720x576 som er det samme antallet pixler i både 4:3 og 16:9 PAL. Fullstørrelse 16:9 i kvadratiske pixler (som er det du må bruke når ting skal vises på PC) er 1024x576. Og tilsvarende når du vil skalere ned.. Et lite regnestykke for ordens skyld.

Bredde * 9 / 16 = høyde

Den andre syns jeg var gruelig kjedlig. Jeg greide ikke å catche hva som ble sagt på voicen. Stemmen virker som om den er alt for nær mikrofonen til at den skal greie å fange opp dynamikken i en stemme, og gjør hele lydbildet dønn flatt.

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Wasteland-reklamen var ikke dum den, hehe. Ganske artig. Jeg hadde egentlig forventet meg å se LaserGames i Wasteland, men det blir trolig for mørkt til å filme der inne. Var med på et lag der da jeg var 15-16 år gammel, men sluttet pga stedet var rene pengersluking, hehe.

Men du gjorde en god jobb med klippingen, men som OlaHaldor sier, var fonten var ikke spesielt bra valg.

Off-topic, men var det Noroff du går på?

Sitat Opprinnelig postet av OlaHaldor
    Bredde * 9 / 16 = høyde.
    Jepp, pleier å bruke 512x288 (halvparten av PAL 16:9-størrelsen) når videoen skal legges ut på nett.

Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    538

Melwasul: Niks, eg går på Garnes vidaregåande.

Det med aspect ratioen. Når eg eksporterar i Wmv frå liquid, kan eg skifte på aspect ratioen mellom 16:9 og 4:3, men uansett korleis eg gjer det, blir det i 4:3. Det er heller ikkje mogleg å endre på bildestørrelsen. Det er sikkert ein bug, fordi det er den første versjonen av Avid liquid. Håpar oppdateringa fiksar det.
    Pettersen

Fotobloggen min[/url]

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,286

Når du skal eksportere WMV fra Liquid, må du ha en PRX-fil som er en profil du lager i Windows Media Encoder ( finner den på www.microsoft.com )

Og skal du ha 16:9-aspektratio, må du bruke formelen som jeg noterte i forrige posten min. Lagre som en PRX, og åpne den via Liquid når du eksporterer. Dette gjør du ved å velge

Custom > Modify Preset, og trykke Advanced. Da kan du loade en PRX-fil. Og enjoy!

Ellers antar jeg du har oppdatert til Liquid 7.1 og Serivce Pack 1 og 2 ?

Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    538

Niks, har ikkje gjort det endå. Skulle gjere det her ein dag, men fekk ikkje kontakt med sida.

Takk for den øvrige hjelpen, skal sjå kva eg får til

Edit:

No har eg lasta ned oppgraderinga og unzippet dei. Kva gjer eg no?

Pettersen

Fotobloggen min[/url]

Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    538

No har eg lasta opp ein betre versjon av wasteland-reklamen på putfile.

[ame=http://media.putfile.com/Wasteland-reklame2]Her er linken[/ame]

EDIT:

Lasta den andre reklamen opp på putfile as well:

[ame]http://media.putfile.com/Julebrusreklame[/ame]
    Pettersen

Fotobloggen min[/url]

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Buskerud/Hole/Røyse
    Svar
    280

Jeg likte Julebrus reklamen best! Den hadde mye bedre teksting enn Wasteland og i det hele tatt, handling. Kjempe Bra

Det som var med Wasteland reklamen var tekstinga på slutten (Som er blitt nevnt tidligere) du kunne ha brukt en litt mer interesann og passende tekst, også kunne du brukt Wasteland logoen (Istedenfor den samme kjedelige teksten).
    Alt i alt var den helt grei :wink:
    he Lord is My Strength

"When you can't cloth in the skin of the lion, put on that of the fox" Guy Williams, Zorro.

"It's not who I am underneath, it's what I do that defines me..."

"All for one, and one for all!"

Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Mandal
    Svar
    429

Jeg likte wastekand reklamen best, men hadde jeg sett den, så hadde jeg aldri skjønt at det var noen som leide ut paint ball utstyr
    a ja, nei nei, verden er merkelig!

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Sitat Opprinnelig postet av Toby
    Jeg likte wastekand reklamen best, men hadde jeg sett den, så hadde jeg aldri skjønt at det var noen som leide ut paint ball utstyr
    Ja, det er sant. Det glemte jeg å kommentere. Også hadde det vært lurt å ta med www.wasteland.no og Logoen til Wasteland for folk skal gjenkjenne Wasteland

Og ang teksten på slutten av filmen. Prøv å finne tekst som likner på det wasteland bruker. Eller eventuelt lage selv.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •