Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 40
    THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,291

Standard "27 Moons" er ferdig

Hennviser til "Cableguy" prosjekt tråden fra tidligere: http://www.norskfilmforum.com/module...;p=47601#47601
    Og siden den siden bare var en under veis tråd, tok jeg likegodt å lagde en ny med det totalt nye navnet.

Vi har brukt ca. 6 uker på filmen, hadde første visningen på torsdag og vi er godt fornøyde med responsen. Orginalt så kunne alle komme å se denne filmen på åpen kino visning, men i ettertid har det vist seg at det var for liten gjesteplass (en musikk video hadde 100 statister).
    Så vi hiver den like godt rett på nett. Skal seinere texte og legges på Youtube (reggisøren kommer fra peru så han ville vise dem hjemme resultatet) Jeg har vært stort sett me gjennom hele prosessen, men jobben min var hovedsakelig klipper.

Vi har litt finjusteringer å fixe på før kino visning, men det er mest skjønnhetsfeil.

Quicktime fil, er ca 360 mb og varer i ca 9 min.
    (Fargene ser ut til å bli best i VLC player, blir bleik i quicktime)

http://www.sveisevin.com/27_moons.mov

Alle former for ros og ris er velkomne :wink:
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    967

Herlig herlig! Har vært litt smågretten og sint idag, men når jeg fikk se denne ble jeg i godt humør! Takk skal du ha :wink:

Skuespillet er helt konge. Liker spesiellt godt dama, og cableguy. Digger scenen hvor dama åpner døra og cableguy gliser og tar ett kjapt blikk ned. "Å, hallaien" :lol:
    Veldig kult å se hvordan han skifter fra å være en hjelpsom og vennlig fyr til å bli en skeptisk surpomp. "Vi i orbisat gjør nesten aldri feil vi" Haha!
    Klippet i starten, hvor vi faktisk ser cableguy hogger, er lite troverdig.

Cableguy sine Star Wars-sitat er hysteriske! Jeg liker også at dere har høyt støynivå når han lemper ut alt utstyret i armene på Robert. Digger at han går rett inn, forsyner seg i kjøleskapet og slenger beina på bordet!

Eneste jeg bet meg merke i var at jeg gjerne hadde sett at nærbildet av Star Wars logoen var i litt mer bevegelse. I klippene før og etter har han armene i bevegelse, mens nærbildet står han så og si oppstilt. Og om nærbildet i det hele tatt var nødvendig å ha med, siden man BURDE ha lagt merke til det før den tid. Men det er en smakssak.

Digger start- og endcredits Selv om kanskje lyden av øksehogget burde vær noe saftigere etter min smak.

God underholdning!

Vice Admiral (moderator) mott sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Narvik
    Svar
    332

Likte filmen svært godt, både skuespillet, handlingen og det tekniske!
    Er enig med vokteren på de fleste punkter, og har egentlig ikke noe negativt å si om filmen :P
    Filmer av slik kvalitet vil jeg gjerne se mer av på forumet.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    155

Så utrolig herlig film!! Dette var kjempebra!! Her var det veldig lite å pirke på asså.. =)
    url=http://www.freewebs.com/diamondstudios/]Diamond Studios[/url]

Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    538

Dette var veldig bra Likte historien og, musikken og klippingen.

Det einaste eg må pirke litt på er bildet frå RedRocken. For å sitere Jack D. Stanley frå Dvxuser: "There are no poo pooing blacks!" Er det berre meg, eller er det veldig utvaska? Punch opp kontrasten litt, så blir det bra :wink:
    Pettersen

Fotobloggen min[/url]
    Pettersen Produksjonar[/url]

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Imponerende film! Det eneste jeg vil kommentere er fargene, synes de ble litt kjedelige og "utvaska" (men jeg så bare filmen i QuickTime, VLC ville ikke spille den av, mulig det er grunnen).
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Captain
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    682

Bra film. Bra manus, bra skuespill. På et mye høyere nivå enn det meste som foregår her inne.

Foto: Totalbildene i stuen er litt for trange, sprengt komposisjon. Her burde dere kanskje rett og slett brukt en videre linse, evt gjort det på en helt annen måte. De "effektfulle" fokusskiftene er fine, men det er nok for mange av dem. Og enig i at bildene fra Redrocken trenger fargekorreksjon, f.eks. litt god gammel S-kurve.

EDIT: Ser i den andre tråden at bildene ikke ser så "utvasket" ut der, kanskje det er noe med encodingen som har kuket det til.

Historiemessig: Slutten blir antiklimatisk, syns dere trenger et skikkelig splattershot her.

Sluttcredits er litt for fancy for sitt eget beste, og står ikke i stil med filmen.

Lieutenant
    Medlem siden
    Apr 2006
    Svar
    121

Hoho, noen som er _litt_ inspirert av Andrew Kramer her :P

Anyways, filmen var morsom, karakterne virker meget troverdige, og er ellers meget enig i det vokteren har påpekt.

Stå på, morsomt å se noen litt mer seriøse produksjoner i ny og ne

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    392

Utrolig bra

Ingenting negativt å si om den. Morsom og enkel. Noe klipping her og der som kan bli bedre. Noen nevnte close upen av star wars t-skjorte, dere trenger ikke engang å vise t-skjorten, for vi ser helt fra begynnelsen av at han har den på seg og den blir litt unødvendig.

Ellers supert. Redrocken for meg ser helt bra ut. Bedre enn å ha helt flate bilder ihvertfall. Si hva du vil om utvaskingen, men red rocken gir inntrykk av en større produksjon.

Kepp it up!

Captain datselguf2 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Sola
    Svar
    659

Veldig bra Kortfilm. Jeg er nyskjerrig på hvilket kamera dere filmet med? HVX200?

Ja men ellers var filmen helt top
    VR-V1E HDV
    HDVlight
    Røde NTG2 (Boom og Dead cat)

Side 1 av 4 123 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •