Side 4 av 4 FørstFørst ... 234
Viser resultater 31 til 40 av 40
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Svar
    178

Standard "27 Moons" er ferdig

Jeg syns det grafisk visuelle var litt for my kopierte fra pakkene til Andrew Cramer (videocopilot). Hva med å gjøre ting litt mer orginalt og eget? Syns heller ikke intro og slutten passet sammen visuelt. Alt for mye forskjellige elementer. Fler at du bare har brukt mye av det fordi det er kult. Det enkle er ofte det beste.

Captain
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    682

Sitat Opprinnelig postet av Kyrre
    Sitat Opprinnelig postet av nilsjnesse
    Forresten, hvis en LCD-skjerm skal vise "Full" 16:9 PAL, må den ha (minimum) 1024x576, selv om alle 16:9 PAL-kameraer recorder 720x576.
    Har aldri hørt om termet "Full 16:9".
    Nei, det er bare et eksempel på at non-square PAR på kamerasiden er et innarbeidet konsept.
    DVCPRO HD 1080p er 1440x1080 med 1.3333:1 pixel aspect ratio, som gir en display-oppløsning på 1920x1080.
    Hvor har du det i fra? Har du HVX selv?
    [ame]http://www.dvinfo.net/conf/showpost.php?p=318953&;postcount=8[/ame]
    http://www.newsletterarchive.org/2007/04/16/139217-Creative+Planet's+Digital+Production+BuZZ+Tips+&;+ Tricks

Merk at HVX har 1440x1080 (1.3333 PAR) i 50Hz-versjon og 1280x1080 (1.5 PAR) i 60Hz-versjon. (Er dette definert i DVCPRO HD-codecen?)
    Jeg vet ikke om Kenny Wang mente denne Full HD (TM)-termen din når han skrev "jeg er ikke imponert over full HD". Uansett er det vel en term som brukes om display-oppløsning?
    Nei, det brukes like hyppig forhold til kameraer.

JVC developed the first consumer full High-Definition 3-CCD camera system capable of producing full HD images (1920 x 1080i)
    http://www.jvc.no/article.php?id=100024
    a) jeg syns det går an å snakke om "full HD" (full HD-oppløsning, eller som i presseskrivet du siterer: full HD images) uten at man refererer til varemerket "Full HD" som du holder deg fast i. Litt på samme måte som man f.eks kan snakke om "cola" uten at det eksplisitt betyr Coca Cola®. Er det kanskje slik det brukes når man snakker om JVC-kameraet? (Mrk: liten forbokstav = ikke egennavn.)

b) Jeg vet ikke så mye om codecene til det JVC-kameraet, men det bruker i hvert fall pixel shifting på samme måte som HVX (og andre). Dessuten er det et 1080i-kamera; jeg vet ikke hvordan det er med det i Full HD-definisjonen din, men personlig ville jeg foretrukket 720p.
    Linken din fører bare til en generell artikkel om 1080p, der det står at display-oppløsningen vanligvis er 1920x1080.
    Altså, du må gjerne løpe rundt å bruke utrykket Full HD om hva du vil for min del, men ikke forvent at folk skal forstå hva du mener når du blander inn HVX.
    Jeg unngår å løpe rundt og bruke uttrykket "Full HD" fordi det er forvirrende, folk kan tro at jeg mener de klistremerkene som henger på LCD-TV'er. Hvis jeg hadde et kamera som recordet 1920x1080 uskalert og progressivt, ville jeg brukt termer som "full raster" og "square pixel". Det kan jeg dessverre ikke si om min HVX.

Kyrre
    Guest

Jeg vet ikke så mye om codecene til det JVC-kameraet, men det bruker i hvert fall pixel shifting på samme måte som HVX (og andre).
    Jepp, men dette kameraet oppnår 1920x1080 ved pixel shifting. HVX oppnår kun 1440x1080. Ergo, HVX kan ikke påstå å være Full HD, og det har aldri Panasonic gjort heller.

Jeg unngår å løpe rundt og bruke uttrykket "Full HD" fordi det er forvirrende, folk kan tro at jeg mener de klistremerkene som henger på LCD-TV'er. Hvis jeg hadde et kamera som recordet 1920x1080 uskalert og progressivt, ville jeg brukt termer som "full raster" og "square pixel". Det kan jeg dessverre ikke si om min HVX.
    Vel, da er vi essensielt enige da.

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Jeg våkna så seint at jeg fikk ikke gjort noe i dag uansett - så jeg lagde en liten HD-film. Den er nedskalert fra 4k til 1920x1080p25 PAR 1,0. Uheldigvis vil ikke Premiere gjøre den bedre enn 10bit 4:2:2, men det kan nok i de fleste tilfeller kalles Full HD likevel. Den ukomprimerte fila er 1.3Gb, så gidder ikke legge ut den, men prøver meg med denne mpeg-fila:

Konglene i timelapse

Virker ikke som om Media Player vil spille den av i wide, men DVD-programmet mitt forstår den i alle fall.

Captain
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    682

Jepp, men dette kameraet oppnår 1920x1080 ved pixel shifting.
    Nei, den oppnår 1920x1080 ved å ha 1.3333:1 PAR på 1440x1080.

Det den bruker pixel shifting til er å oppnå 1440x1080 fra 960x540 CCD'er.

EDIT: 960x540 CCDx3 > pixel shifting > 1920x1080 prosessering > 1440x1080 @ 1.3333:1 PAR codec > 1920x1080 display-oppløsning

Kyrre
    Guest

Vel, da innrømmer jeg at poenget ditt som jeg først tok som kverulering, faktisk var ganske relevant.

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Vell da var kinovisningen ferdig og jeg ble 1 full version Avid Media Composer rikere (siden jeg var klipper og det var en Avid repressentant med på å vurdere filmene og års arbeids innsatsen) Er storfornøyd, vi fikk god respons på filmen og Har fått klar signal fra skuespillerene, så nå er det bare å sende den på noen festivaler :wink:
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Lucky you! Sparte noen tusen der :P
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Det er jammen meg ikke kødd heller, 38 høvdinger.
    Så nå er det bare begynne å produsere kommersiellt, men mangler fremdeles Adobe suiten :wink:
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Lieutenant Commander mrlee70 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Trysil
    Svar
    288

Linken til filmen funker ikke, og jeg får ikke sett den....

Side 4 av 4 FørstFørst ... 234

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •