Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 13

Tråd: 31-oktober

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    finmmark
    Svar
    70

Standard 31-oktober

YouTube - 31-oktober

så har jeg lagt ut filmen min.
    den siste produserte.
    den ble dessverre helt ræva
    skule gjerne hatt en uke til med lyd arbeid.
    å skule gjerne ha funnet en bedre skvette lyd.

Jaja, men kan jeg få tilbakke meling på den?
    RRP

Lieutenant Junior Grade tAke sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Svar
    51

Standard

Tror du heller skulle hatt en uke med kamera arbeid ;-) Lyden var helt grei, den "skvettelyden" din hørtes jo helt ræva ut men. Filmen har potensiale, scenene virket litt for mørket så fikk ikk helt med meg hva som skjedde. Nå kan jeg ikke si meg selv ekspert på film så skal ikke legge meg så mye opp i det tekniske.

Du kan jo prøve å finne ut av hva jeg har illustrert her og hva det har med filmen din å gjøre..

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    finmmark
    Svar
    70

Standard

Sitat Opprinnelig postet av tAke Vis post
    Tror du heller skulle hatt en uke med kamera arbeid ;-) Lyden var helt grei, den "skvettelyden" din hørtes jo helt ræva ut men. Filmen har potensiale, scenene virket litt for mørket så fikk ikk helt med meg hva som skjedde. Nå kan jeg ikke si meg selv ekspert på film så skal ikke legge meg så mye opp i det tekniske.

Du kan jo prøve å finne ut av hva jeg har illustrert her og hva det har med filmen din å gjøre..

trur jeg kjønner ka du mener. alt sjer for fort i speninga?
    jaja.
    den her filmen var rett å slett mislyka... vil produsere hele på nyt. med en ekstra scene...
    takk for tilbake melinga. å takk for at du ikke var frekk. er lei av folk som bare sier det er dårlig:/
    RRP

Medlem siden
    Nov 2009
    Svar
    51

Standard

Sitat Opprinnelig postet av ijonas94 Vis post
    trur jeg kjønner ka du mener. alt sjer for fort i speninga?
    jaja.
    den her filmen var rett å slett mislyka... vil produsere hele på nyt. med en ekstra scene...
    takk for tilbake melinga. å takk for at du ikke var frekk. er lei av folk som bare sier det er dårlig:/
    Du har på en måte rett, det er en spenningskurve som illustrerer spenninga. Desto høyere grafen stiger jo mer spennende er det. Tror du skal sette deg ned å modifisere litt på manuset, dreieboken din kunne trengt noen endringer når det gjelder kamera vinkler osv.

Ser ut som denne videoen er tatt sent på kvelden da det er mørkt, anbefaler at du går ut FØR det blir mørkt og filmer. På denne måten bevarerer du konturene i klippet ditt, du kan alltids gjøre det mørkere, mer realistisk og ikke minst skumlere (dårlig grammar?) senere i redigeringen. Siden tittelen er 31. Oktober assosieres den automatisk med halloween. En idè kunne jo vært noen statister søte små barn som går knask og knep som bare titter innom filmen helt ubevist.

EDIT: Huff skrivefeil, i massevis.
    Sist endret av tAke; 2nd November 2009 kl 21:29

Commander
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Bergen
    Svar
    459

Standard

En liten småting: på det første klippet sykler personen fra høyre side av kamera og mot venstre. I neste klipp sykler personen motsatt vei. Selv om det er en annen location, så vil dette oppfattes som om hun sykler først frem, og så tilbake. Eller motsatt, som mange mener er mer riktig. Les litt om aksebrudd (bruk google.

Noen av scenene var litt for mørke, men den blå himmelen og silhuetten til morderen var utrolig stilig i noen klipp. Problemet med mørket er at en del detaljer forsvinner. Dette er noe som du må balansere litt selv. Detaljer vs skummel stemning.

Jeg synes filmen hadde litt sjarm. Den er ikke dårlig, selv om du sier det selv, men den kunne kanskje trengt litt mer jobbing for å bli så bra som den kan bli. Det eneste forslaget jeg har er at dere må planlegge godt. Nå vet jeg ikke hvor mye planlegging som ligger bak, men som tAke sier hadde det ikke vært dumt å filmet litt tidligere på dagen. Spørs vel kanskje på hvor i landet du holder til.

Man lærer utrolig mye av å lage film, og kombinert med råd fra NAF så tror jeg at du kommer til å lage noe riktig bra neste gang Fortsett slik!

Medlem siden
    Nov 2009
    Svar
    51

Standard

Sitat Opprinnelig postet av SkeletonKey Vis post
    En liten småting: på det første klippet sykler personen fra høyre side av kamera og mot venstre. I neste klipp sykler personen motsatt vei. Selv om det er en annen location, så vil dette oppfattes som om hun sykler først frem, og så tilbake. Eller motsatt, som mange mener er mer riktig. Les litt om aksebrudd (bruk google.

Noen av scenene var litt for mørke, men den blå himmelen og silhuetten til morderen var utrolig stilig i noen klipp. Problemet med mørket er at en del detaljer forsvinner. Dette er noe som du må balansere litt selv. Detaljer vs skummel stemning.

Jeg synes filmen hadde litt sjarm. Den er ikke dårlig, selv om du sier det selv, men den kunne kanskje trengt litt mer jobbing for å bli så bra som den kan bli. Det eneste forslaget jeg har er at dere må planlegge godt. Nå vet jeg ikke hvor mye planlegging som ligger bak, men som tAke sier hadde det ikke vært dumt å filmet litt tidligere på dagen. Spørs vel kanskje på hvor i landet du holder til.

Man lærer utrolig mye av å lage film, og kombinert med råd fra NAF så tror jeg at du kommer til å lage noe riktig bra neste gang Fortsett slik!
    Er det ikke akkurat det hun gjør? Altså sykler tilbake, når hu ser bilen der?

Commander
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Bergen
    Svar
    459

Standard

Sitat Opprinnelig postet av tAke Vis post
    Er det ikke akkurat det hun gjør? Altså sykler tilbake, når hu ser bilen der?
    Jeg snakker om det aller første klippet og det som følger rett etter. Jeg fikk ikke med meg noe om en bil, eller at hun snur sykkelen eller noe som forsterker dette med at hun snur. Slik jeg ser det er det bare forvirrende. Om det fungerte for deg, så kan det hende at det bare er jeg som er rar

Medlem siden
    Nov 2009
    Svar
    51

Standard

Ser hva du tenker, men det er jo en liten hårfin detalj? Noe man absolutt kan tenke på til neste gang, men den var ikke lett å se hehe.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    finmmark
    Svar
    70

Standard

Sitat Opprinnelig postet av SkeletonKey Vis post
    Jeg snakker om det aller første klippet og det som følger rett etter. Jeg fikk ikke med meg noe om en bil, eller at hun snur sykkelen eller noe som forsterker dette med at hun snur. Slik jeg ser det er det bare forvirrende. Om det fungerte for deg, så kan det hende at det bare er jeg som er rar
    Jeg kan om akse brud, en av dem første tingan jeg lerte meg innen film.
    men mener ikke det er akse brud der.
    eller, for min del så er det ikke noen aksebrud der:P
    for viste det kunne henne at det gikk galt, men syns huset som står i bagrunden var såpas bra detalije for å ilustrere at retninga enda var den samme etter at jeg kifta kamera vinkel.
    men mener du jeg heler skule ha filmet alt fra samme side?
    det blir jo så kjedelig mener jeg.
    Men takk for små pirkinga.

Ps- seinere i filmen der ho sykler etter å ha set han fyren var det planlakt at det skule være forvirende:P
    men har du/dere noen meninger å dele med meg om det?
    RRP

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    finmmark
    Svar
    70

Standard innfo

YouTube - informasjon til dem som bryr seg!

jeg planleger å produsere filmen på nyt.
    å har alerede begynnt med manuset.

Ps- kan dokker gi tilbakke meling på den lille snuten min?
    RRP

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Lignende tråder

1. 31-oktober
    Av ijonas94 i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 4
    Siste tråder: 27th October 2009, 16:36
  2. Svar: 0
    Siste tråder: 24th September 2008, 18:14

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder