Viser resultater 1 til 9 av 9
    Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2010
    Svar
    90

Standard After - En (veldig kort) kortfilm.

Jeg lagde nylig enda en liten kortfilm. Tenkte å vise den fram til dere her på forumet for å få vite hva dere synes. Det er en abstrakt kortfilm, hvor jeg har prøvd å fortelle en historie uten å bruke dialog. Forhåpentligvis må dere se den om igjen for å forstå hele situasjonen.

Konstruktiv Kritikk er Velkommen!

Commander
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Bergen
    Svar
    459

Standard

Jeg likte ikke tittelen så veldig godt. Ikke navnet, men måten dere laget den på. Synes den kanskje burde stått i murveggen, fremfor å ligge foran den.

I scenen hvor han først ser avisen, langt borte, burde dere kanskje heller gått for et point of view. Det er litt overeksponert på min skjerm, så jeg - i lite youtube-vindu - la først ikke merke til at gutten sitter der bak. Derfor var jeg sikkert på at det var POW, og hadde derfor blikket festet nedover gaten. Så ikke avisen før andre gang.

Innholdet i filmen var ikke så verst, men kunne godt hatt litt mer kjøtt på beinet. For eksempel så skjer det på en måte ingenting med karakteren. Det er mer de andre tingene, som rosen, avisen og lyden, som forteller historien. Gi karakteren noe å gjøre. Gi ham noen reaksjoner.

Men det er absolutt en kjekk liten film som jeg lett så to ganger.

Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2010
    Svar
    90

Standard

Sitat Opprinnelig postet av SkeletonKey Vis post
    Jeg likte ikke tittelen så veldig godt. Ikke navnet, men måten dere laget den på. Synes den kanskje burde stått i murveggen, fremfor å ligge foran den.

I scenen hvor han først ser avisen, langt borte, burde dere kanskje heller gått for et point of view. Det er litt overeksponert på min skjerm, så jeg - i lite youtube-vindu - la først ikke merke til at gutten sitter der bak. Derfor var jeg sikkert på at det var POW, og hadde derfor blikket festet nedover gaten. Så ikke avisen før andre gang.

Innholdet i filmen var ikke så verst, men kunne godt hatt litt mer kjøtt på beinet. For eksempel så skjer det på en måte ingenting med karakteren. Det er mer de andre tingene, som rosen, avisen og lyden, som forteller historien. Gi karakteren noe å gjøre. Gi ham noen reaksjoner.

Men det er absolutt en kjekk liten film som jeg lett så to ganger.
    Takk for svar
    Jeg ser hva du mener og jeg er egentlig enig. Er noen ting jeg ikke er helt fornøyd med selv.
    Men jeg skal ta til meg det du sier, og ta det med videre

Lieutenant Commander MadsA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Jar
    Svar
    279

Standard Farge

For min del var det en fin film med gode vinkler og utsnitt, men det ble litt mye hvitt i bildet. Du kunne kanskje gjort noe med brightness. Bildet ble litt for hvitt, men alt i alt var det en fin film!

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2009
    Svar
    43

Standard

Artig idé og likte filmen Jeg likte faktisk måten tittelteksten kom fram på også veldig godt. Plottet var nok filmens beste punkt, men du burde latt oss gjette litt lenger, da hadde "aha-følelsen" blitt enda sterkere. Litt fikling med bildet (farger, lysstyrke og kontrast) kunne nok gitt filmen et mer proft utseende.

Lieutenant Junior Grade Drumster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Norge/Oslo/Groruddalen/Vestli
    Svar
    43

Standard

Jeg syntes videoen var grei. jeg så heller ikke avisen før andre gangen. kansje på grunn av at det var veldig mye brightness. jeg ser at du ikke hadde tatt hvitbalanse som gjør at videoen blir veldig blå. for å få mer film\kino-effect, gjør filmen mer widescreen og sett opp contrast + at du legger på litt svakt gul overlay på den. da får du noe som liker på en av mine videoer. Har et eksempel HER. men ellers syntes jeg videoen var bra laget med kameravinklene og sånt

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard

Spoilers herein: Noe må definitivt ha vært galt med manuset, for jeg skjønte fra han våkna ved rosa at han var dau og gjenopplevde dritten og tittelen gjorde at jeg fikk bevis for min mistanke. Sånn sett ble jeg jo bare sittende og vente til slutten.

For å komme den tiltalte til gode, så prøvde jeg hardt å se det positive i alt som var gjort, noe som jo er problematisk for amatørfilmskapere, fordi det ikke er noen vits å legge inn symbolikk eller perfeksjonere noe fordi publikum antar at det de skal se er dritt og derfor heller ikke legger merke til noen av regivalgene. Det jeg så i denne kortfilmen, som jeg syntes var genialt, og så klart håper var gjennomtenkt, er det blå utbrente bildet. For hvis man ser på filmen som en profesjonell film, så antar man jo automatisk at det er meninga, og jeg tolka den som slik lyset er når man åpner øynene ute midt på dagen etter å ha hatt øynene lukket en stund og da er alt veldig lyst og ganske lyseblått og det gir meg også en merkelig følelse av at han allerede var i etterlivet.

Så, kjedelig og typisk amatørkortfilmmanus med artig produksjonsdesign og kanskje gjennomtenkt regi, fin stemning, dårlig foto og sånn alt i alt under midt på treet. Ikke prøv å lag alle manus med "originale" kvister, for det er alltid det i kortfilmer og det er snart så det er mer originalt å holde seg unna kvistene.

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørumsand
    Svar
    636

Standard

Hehe. En kort versjon av Den Sjette Sansen?

Jeg er enig i mye av det Wang sier her.
    Men jeg likte ikke det blå utbrente bildet ditt.
    Utsnitt var greie men foto var kjedelig.
    Ser ut som en film du har laget helt alene.
    Skaff deg et crew så er mye gjort.

Jeg likte ikke filmen, men jeg har sett langt verre.
    Det er potensial her, og håper vi ikke er så slemme at du aldri
    poster noe her igjen. Lag masse film!
    Laks

Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2010
    Svar
    90

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Kenny Wang Vis post
    Det jeg så i denne kortfilmen, som jeg syntes var genialt, og så klart håper var gjennomtenkt, er det blå utbrente bildet. For hvis man ser på filmen som en profesjonell film, så antar man jo automatisk at det er meninga, og jeg tolka den som slik lyset er når man åpner øynene ute midt på dagen etter å ha hatt øynene lukket en stund og da er alt veldig lyst og ganske lyseblått og det gir meg også en merkelig følelse av at han allerede var i etterlivet.
    Det var faktisk med vilje
    Jeg ville skape en stemning som kunne forbindes med etterlivet.

Sitat Opprinnelig postet av StianSvendsen Vis post
    Jeg likte ikke filmen, men jeg har sett langt verre.
    Det er potensial her, og håper vi ikke er så slemme at du aldri
    poster noe her igjen. Lag masse film!
    Å joda. Nå er jeg helt brukket og demotivert. Jeg tror jeg aldri skal lage film igjen, og heller satse på en karriere innen ballett istedet.
    Jeg er egentlig klar over at det er litt rushet og ikke så gjennomført. Jeg kan bedre, men jeg hadde ikke så god tid. Jeg synes det er bedre at jeg får ordentlig kritikk og oppriktige meninger istedenfor "å så flink du er" fra bekjente. Det er hovedgrunnen til at jeg registrerte meg her, slik at jeg kan få meninger med faktisk kritikk slik at jeg faktisk forbedrer meg. Det er jo mye bedre, ovenfor alternativet som er å gjøre de samme feilene om og om igjen fordi folk har overbevist meg om at de er sååååå bra.
    Så kjør på med alt dere kan, så lenge det holdes konstruktivt

Lignende tråder

1. Veldig billig AE!?
    Av SimonKlovning i forumet Programvare
    Svar: 16
    Siste tråder: 14th April 2010, 06:40
  2. "Noteheftet" - en kortfilm med for kort navn
    Av mh i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 6
    Siste tråder: 18th February 2010, 12:39
  3. En veldig veldig RASK klokke!
    Av tskippe i forumet Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer