Viser resultater 1 til 6 av 6
    Cadet 1
    Medlem siden
    Sep 2008
    Svar
    3

Standard amatør web-tv

Hei!
    Jeg redigerer kampvideoer for et tredjedivisjonslag i innebandy. Jeg vil gjerne ha tilbakemelding fra personer som har erfaring med kameraføring og redigering i den sammeheng, eller hvis man har noen generelle tips. Ros og ris tas i mot med åpne armer, fordi det er slik man blir bedre. Jeg har brukt Video Vegas til redigeringen.

Målet er å få det så profesjonelt som mulig

Første versjon av årets Selbak TV kan sees her:
    http://www.youtube.com/watch?v=MqopIaSZV9c#

mhv
    gtasir

Commander
    Medlem siden
    Aug 2007
    Svar
    365

Standard Sv: amatør web-tv

hmm, prøv 2 eller 3 kameraer, en som filmer hele banen uten bevegelse, en som har litt zoom og beveger seg litt med spillerene og en som er moderat close up og beveger seg hele tiden med spillerene.

Det du også kan er å prøve å få mere flyt i når du beveger kameraet.
    Purple Cow Pictures

Macbook pro 2,4ghz 4gb ram
    JVC GY HD111 m/ RedRockMicro M2 - Canon 550D - Nikon D300
    Røde NTG-2
    Regi & Foto

Cadet 1
    Medlem siden
    Sep 2008
    Svar
    3

Ja, det hadde vært en idè å ha flere kameraer, og jeg har et kamera til. Problemet er å få frivillige til å filme. Når du sier det så ser jeg at kameraet virker litt hakkete når spillet flytter seg, skal passe på neste gang at kamerastativet er "mykere". Takk for kommentaren.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    225

Ser ut som du trenger et bedre stativ. Panoreringene dine er ujevne. Er det problemer med hvitbalansen eller skal bildene være så røde?

Skal du sportslig lage sammendrag av en kamp, eller skal du lage en kul "action"film? Om det siste er tilfelle, burde du filme fra mange ulike vinkler og klippe sammen etter beste evne slik at det blir sammenheng. Du må også få opp klippehastigheten og gå tettere på for å få litt mer intensitet.
    Fotograf - VJ - Digital etterbehandler - www.pylon.no

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Dersom du ikke får mulighet til å filme med mer enn ett kamera, syns jeg du bør prøve å komme så høyt som mulig sånn at man får mer oversikt over banen - nå følte jeg at det nesten var klaustrofobisk å se på. Har du mer oversikt, vil du også av naturlige grunner komme lenger unna så du får med mer av det som skjer rundt.

Har du mulighet til å gjøre opptak med to kamera, setter du det ene som total og høyt så den får god oversikt, så kan du ta mer actionbilder med et som er lenger ned mot banen som du har på den videoen du viser her.

Cadet 1
    Medlem siden
    Sep 2008
    Svar
    3

Sitat Opprinnelig postet av pylon Vis post
    Ser ut som du trenger et bedre stativ. Panoreringene dine er ujevne. Er det problemer med hvitbalansen eller skal bildene være så røde?

Skal du sportslig lage sammendrag av en kamp, eller skal du lage en kul "action"film? Om det siste er tilfelle, burde du filme fra mange ulike vinkler og klippe sammen etter beste evne slik at det blir sammenheng. Du må også få opp klippehastigheten og gå tettere på for å få litt mer intensitet.
    Jeg skal prøve å holde meg til sammendrag fra kampene. Bildene er nok dårlige pga av lyset i hallen og at kameraet ikke er av de beste. Panonreringene blir kanskje bedre hvis det filmes fra en tribune litt lenger unna banen? Stemmer nok at jeg trenger et nytt stativ, og jeg skal se hva jeg kan få gjort med saken. Ellers er jeg meget takknemlig for din tilbakemelding.

Sitat Opprinnelig postet av OlaHaldor Vis post
    Dersom du ikke får mulighet til å filme med mer enn ett kamera, syns jeg du bør prøve å komme så høyt som mulig sånn at man får mer oversikt over banen - nå følte jeg at det nesten var klaustrofobisk å se på. Har du mer oversikt, vil du også av naturlige grunner komme lenger unna så du får med mer av det som skjer rundt.

Har du mulighet til å gjøre opptak med to kamera, setter du det ene som total og høyt så den får god oversikt, så kan du ta mer actionbilder med et som er lenger ned mot banen som du har på den videoen du viser her.
    Ja, jeg er enig med deg, det blir klaustrofobisk å se på. Problemet er at banen vi spilte på ikke hadde tilhørende tribune, så filmen måtte lide for det. Neste gang vi spiller i en hall der det er mulighet for å filme i høyden og lenger unna, så gjør jeg det. Takk for din tilbakemelding.

2 tråder slått sammen til en av administrator

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •