Utrolig bra dette her!
Likte slutten spesielt bra, syns den var ganske trist.
Det var en stund siden jeg var her sist, hehe. Gratulerer med den nye looken på websiden.
Nå for tiden studerer jeg Virtuell Kunst på høyskolen i Hedmark. Vi studerer film, animasjon og spill. Jeg og videogruppen min holder på å lage en animasjonsfilm, og vi vil like å få litt tilbakemelding på filmen før vi leverer inn på tirsdag.
Animasjonsfilmen er på cirka 3 minutter lang, og sjangeren er eventyr. Den handler om en gutt som ikke føler noe ting fordi han har ikke et hjerte inni seg. Jeg håper at dere liker den.
Velg videoformaten du foretrekker
Windows MP: http://video.tripossible.no/hjertelos.wmv (23.3 mb)
Quicktime: http://video.tripossible.no/hjertelos.mov (29.9 mb)
Youtube: [ame=http://www.youtube.com/watch?v=KECYLRR4rmc]http://www.youtube.com/watch?v=KECYLRR4rmc[/ame]
Hva syns dere?
edit:
Oppdatert linkene og lagt til screenshots.
Utrolig bra dette her!
Likte slutten spesielt bra, syns den var ganske trist.
Adrian Stachnik.
Stachnik Filmproduksjon.
Veldig bra. Stemningen var utrolig god, og fortellerstemmen var bra.
Dere har vært litt uheldig med keyinga av skuespilleren på slutten, for man ser litt igjennom genseren hans, så prøv å justere litt der.
Takk for tilbakemeldingene. Nå er den endelige versjonen lagt ut, og jeg har oppdatert linkene i den første posten. Uhm, hvordan fjerner jeg youtube-videoen? Jeg vil ikke ha den som video på posten, men som en tekst-link.
Hehe, takk. Det har jeg vært klar over på. Hvis jeg reduserer keyingen, vil bakgrunnen være synlig. Neste gang skal vi bruke større greenscreen slik at vi kunne se hele personen eller la personen stå langt foran teppen.
Ærlig talt var den ganske kjedelig. Animasjonene var godt utført, men fortellerstemmen og historien i seg selv drepte hele stemningen, spesielt fortellerstemmen. Ikke veldig engasjert, men hørtes mer ut som han bare ville bli ferdig med sine linjer.
Men, animasjonene var gode.
Først vil jeg si jeg likte filmen og ideen.
Positivt:
- Veldig fin animasjon
- God musikk som skapte stemning
- Fin slutt
- God fortellerstemme
Negativt:
- Dårlig manus. Det ble for mye 1. klasse lesing, selv om at det er basert på en barnebok. Skulle heller ha vært mer eventyr aktig.
- Fortelleren var som sakt flink, men lite engasjement (trolig på grunn av manus) og dårlig kvalitet på lyden gjorde det litt vanskelig å ikke irritere seg over.
- Jeg så for meg en liten gutt, på kanskje 10år, men når gutten plutselig ble voksen, med skjegg, datt barnebok poenget også bort. Jeg hadde nok syntes filmen var bedre hvis det hadde blitt brukt en ung gutt, slik historien forteller.
Hadde vert morsomt å fått vite karakter på denne.
PC: Windows 7, Intel Core i7 870, 8 GB DDR3 RAM, Nvidia GeForce GTX 560 Ti | MacBook (2007 modell)
Camera: SONY HVR HD1000E
Software: ADOBE CS5: Master Collection | Avid | Final Cut Pro | Shake | Motion
Takktakk
Vi får dessverre ikke karakter på filmen (bare godkjent eller ikke godkjent), men jeg tror vi hadde fått A eller B på denne. Det er heller ikke filmskole vi går på - er mer spillfokusert (vi lager dataspill). Så mange i studiet driter i filmer for å si det sånn, og jeg er en av de få som tar det seriøst.
Fortellerstemmen var gjort av faglæreren, hehe. Han var ikke så godt forberedt på å fortelle historien. Jeg ba ham flere ganger å ta det saktere. Han er ingen skuespiller, men jeg ønsket heller at han skulle lese fordi jeg ville ha en stemme til en eldre mann - framfor en av oss unge. Ja, ingen av oss i gruppen er fra Hamar og kjenner ingen yngre gutter som kunne spille. Hadde vi mer tid, hadde vi prøvd å finne bedre skuespiller
Ellers er jeg enig - historien burde være mer fyllende selv om den er basert på en tegneserie. Men filmen skulle ikke vare lenger enn 3-4 minutter ifølge av oppgaven. Og takk for tilbakemeldingene, folkens!![]()
Synes dette var en virkelig fin film opplevelse :-)
T.Nakken produksjoner
Jeg likte den =) var litt trist egentlig![]()
Men fin historie!
Hadde jeg bare hatt to like sokker...
Var ikke så glad i voice-overen jeg da. Får mere følelsen av at han snakker anstrengt i en mikrofon enn at jeg tenker på selve karakteren i filmen. Men keep on going![]()
If it's not broke, don't fix it!!!
Bokmerker