Viser resultater 1 til 6 av 6
    Cadet 2
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    4

Standard Anti-Mobnings film

Hej alle sammen!
    Jeg er fra Danmark. Håber i forstår det jeg skriver

- Jeg fandt dette forum og syntes at det var ganske skønt med sådan et sted for amatør-film osv.

Jeg er en ung pige på 21 år. Mig og mit team er netop igang med at lave en Anti-mobnings film. Manuskriptet har jeg selv skrevet over 5 år og det er nu langt om længe done! Filmen handler om en pige på 16 der hedder Sarah.- Vi følger hendes liv blandt hendes venner, fester, kærester m.m. Som udgangspunkt vil man få indtryk af at, Sarah har et normalt godt liv. Men pludseligt tager det alt sammen en grotesk drejning. Sarah møder nemlig en ny fyr ved navn Daniel. Denne Daniel syntes at være lige alt det, som Sarah netop har drømt om-. Han er flot, populær og "farlig" (En hver pige mangler en bad boy :P)

Well.. Daniel lokker så Sarah med ud i nogle stoffer som kommer til at sætte store spor i hendes liv. Hun begynder langsomt at, miste sine venner fordi de mener at, hun er for meget opsat på at, se sin nye fyr Daniel. Derfor tager hendes venner afstand fra Sarah.

I skolen begynder mobning stille og roligt.. men for hver dag bliver det værre og værre.. Til sidst bliver Sarah smidt ud af skolen fordi hun pjækker for meget og fordi de har fået mistanke om at, hun er på stoffer.
    - Sarah selv er ved at være så langt ude nu at, hun ikke engang tør gå til sine forældre. Så Sarah fortsætter sit farlige liv med stoffer og vold på dagsplanen. En dag opdager Sarah at hun er gravid!! Hun går til Daniel for at fortælle ham at, han skal være far. Men Daniel vil absolut ikke stå til ansvar. Så han siger til hende ordret; "Har du været mig utro din møgluder!"
    - Daniel skrider fra Sarah og efterlader hende til sig selv..

Men nej.. det stopper ikke her.. Sarah skylder alt for mange penge væk efterhånden til en pusher for de stoffer hun har købt. Og nu.. nu skal gælden betales. Sarah bliver opsøgt af en mindre gruppe som opkræver pengene for stofferne.. Og idet Sarah ikke kan betale ender hun med at få tæsk.

Sarah er dybt dybt nede nu.. Og det eneste hun ser som udvej er at, tage sit eget liv..
    Så det ender filmen med. Sarah begår selvmord til sidst.

(Ja.. filmen ender måske barsk men vi mente at, vi var nødt til at gøre budskabet stærkt.. for vi må ikke lukke øjnene.. selvmord og mobning, stoffer og generelt vilde unge.. de er over alt.. Forældre? Ja.. prøv at spørge forældrene om de EGENTLIGT ved hvad deres børn altid render rundt og laver??)

Ak ja.. langt indlæg.. :P Sorry.. Men ja.. vores mening med filmen er at, den skal gives gratis til skoler... vi skal have vores budskab ud til den retmæssige aldersgruppe.. og det er lige i skolen.. (Faktisk helt ned til børnehave-børn begynder at mobbe :/

- Ahm.. ja.. filmen er ikke færdig endnu.. vi er godt igang og har holdt casting. Skuespillerne er næsten på plads.

Rear Admiral (Ambassador) alekstef2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Standard Sv: Anti-Mobnings film

Hei og velkommen til forumet!

Det høres ut som et interessant prosjekt, litt klisjé, men det kommer man ikke unna når man lager slike filmer. Lykke til videre på filmen!

Cadet 2
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    4

Tak ^^

Ja, det bliver ikke en nem opgav at fuldføre. men det er en drøm vi længe har kæmpet for..

Vi får jo også støtte fra filmskoler med kamera, lys og lyd.. Så man kan kun håbe på det bedste..

Commander
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Bergen
    Svar
    459

Jeg syntes ikke noe om slutten. Det blir som å ta den lette veien ut - både for Sarah og i manuset - og sier på en måte at dersom du går på stoffer så kan det endte med et selvmord, i stedet for å vise at hun fortsatt er et menneske og har dømmekraft nok til å "våkne opp" og skjønne at hun har gjort noe hun ikke burde gjøre. Nå er det imidlertid klisjé på papiret, men dere hadde sikkert funnet en måte å gjøre det på.

Frem til slutten av filmen høres den brutal nok ut til å gjøre et inntrykk, og det er vel bra i denne sammenhengen. Det høres ut som om dere er godt forbedret og kommer til å gjennomføre prosjektet på en fin måte, så lykke til med dette. Kommer filmen til å kunne sees på nettet også, med tanke på at det er lett å nå mennesker der også? I så fall hadde det vært koselig om du postet en lenke på forumet!

Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Mandal
    Svar
    429

Jeg likte heller ikke slutten, den blir bare for klisje.

En annen ting er det at slike anti filmer mot mobbing/rus/alkohol/tobakk osv.. Som regel er sterkt overdrevet, noe som gjør mange slike filmer dumme og fort virker mot sin hensikt.

Jeg synes og at du har valgt en for lettvindt måte å ende filmen på.
    a ja, nei nei, verden er merkelig!

Lieutenant Arne Undheim sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Rogaland, Klepp, Orre
    Svar
    136

Hørtes spennende ut. Ville gjerne lest manuset som du har skrevet på 5 år. Jeg og en 'kompis' skrev et manus på et år, som ble på rundt 70 sider. Hvor mange sider har du?!

Dansker og mobbing, hmm. Her er den en bekjent som har laget en kort film;
    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=eK6KJQpxu3c[/ame]
    Mange dansker som har sett og kommentert den. Litt morsomt. (Filmen er veldig god. Eller)
    - Board the windows. Try to hide. They're coming.

Ingenmannsland

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •