Viser resultater 1 til 4 av 4
    Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2010
    Svar
    90

Standard Avskjed, eksamensfilm

I mørket av den tilsynelatende totalt mislykkede effektfilmen min presenterer jeg heller Eksamensfilmen min som har litt mer hjerte i seg. Jeg innser at handlingen burde vært over litt lengre tid enn det den er, men ellers er jeg fornøyd.

Om det er en ting film har lært meg om livet, er det at det trenger mer stemningsmusikk!

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard

Kanskje ikke den beste filmen å bøte på såret med dette. Jeg foretrekker faktisk effektfilmen foran denne. Skuespillet er så stakato og kjipt at jeg trodde først jeg så på Eia og Tufte som gjør narr av norsk film. Men det er ment med fullt alvor og filmen er så blodseriøs at den biter seg selv i ræva. Ser ut som hastverksarbeid: Klippen er forhastet og med veldig dårlig rytme og ting som minner om ufrivillige jumpcuts. Men det er i alle fall en kortfilm med en liten in medias res og en forståelig slutt, som jo kunne vært gripende med litt mindre Pelle og Proffen-skuespilleri og en noe lenger oppbygging. Tenk locations neste gang. Locations må gjenspeile innholdet i scena for at den skal gripe oss og når den er filmet i nærmeste norske mammastue, så blir det veldig hjemmefilm om ikke veldig tv-serie med lavere budsjett enn en Colgate-reklame.

Igjen kan du lære en del når du ser filmen din mange nok ganger og ser alle feilene. Men du må se, og ikke minst innse selv at det er en feil, først da tar du det innover deg og morfer aggresjonen mot meg til erfaring hos deg. Tre hovedpoeng: Klipp, location, skuespill.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    NORWAY
    Svar
    66

Standard

Hmm.. Håper du ikke blir skuffet nå Threethumb, men effektfilmen er mer interessant på en makaber måte. Skuespillet i denne filmen er fantastisk dårlig og da tenker jeg mest på dialogen. Jeg sitter nesten å leser dialogen sammen med protagonistene. Ellers syntes jeg cinematografien er behagelig, men flyten sitter litt fast i klippen.

Alvor til spøk : Slå de to filmene sammen!

SteinOlsen
    Sist endret av TheSteinOlsen; 11th June 2010 kl 18:42

Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2010
    Svar
    90

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Kenny Wang Vis post
    Kanskje ikke den beste filmen å bøte på såret med dette. Jeg foretrekker faktisk effektfilmen foran denne. Skuespillet er så stakato og kjipt at jeg trodde først jeg så på Eia og Tufte som gjør narr av norsk film. Men det er ment med fullt alvor og filmen er så blodseriøs at den biter seg selv i ræva. Ser ut som hastverksarbeid: Klippen er forhastet og med veldig dårlig rytme og ting som minner om ufrivillige jumpcuts. Men det er i alle fall en kortfilm med en liten in medias res og en forståelig slutt, som jo kunne vært gripende med litt mindre Pelle og Proffen-skuespilleri og en noe lenger oppbygging. Tenk locations neste gang. Locations må gjenspeile innholdet i scena for at den skal gripe oss og når den er filmet i nærmeste norske mammastue, så blir det veldig hjemmefilm om ikke veldig tv-serie med lavere budsjett enn en Colgate-reklame.

Igjen kan du lære en del når du ser filmen din mange nok ganger og ser alle feilene. Men du må se, og ikke minst innse selv at det er en feil, først da tar du det innover deg og morfer aggresjonen mot meg til erfaring hos deg. Tre hovedpoeng: Klipp, location, skuespill.
    Ja, den er faktisk forhastet. Jeg skulle gjerne likt å ta handlingen over et lengre forløp, brukt mer tid til å pirke på skuespillet og mer tid på klippingen. Men saken er at vi fikk en dag til å planlegge, så en dag til å filme og så noen timer av dagen etter til redigering. Du skulle bare visst hvor mange ganger jeg måtte ta de samme scenene om igjen på grunn av latter og manus titting midt under innspilling. Og på redigeringsdagen rakk jeg så vidt å rendre ut dette som jeg liker å kalle et "utkast" innen deadlinen kom. Noen av de forhastede klippene skyldes også det faktum at skuespilleren begynner å smile eller le sekundet etter klippet. Hadde vi hatt mer enn 3 dager, kanskje hele uken så føler jeg at jeg kunne gjort mer ut av det. Men de skulle absolutt bruke torsdag som forberedelsesdag og fredag som muntlig framføring så det resulterte i det du ser. Allikevel ville jeg ihvertfall si at denne kan kvalifiseres som kortfilm i motsetning til effektfilmen, selvom interessen generelt sett er større ved effektfilmen.

Sitat Opprinnelig postet av TheSteinOlsen Vis post
    Hmm.. Håper du ikke blir skuffet nå Threethumb, men effektfilmen er mer interessant på en makaber måte. Skuespillet i denne filmen er fantastisk dårlig og da tenker jeg mest på dialogen. Jeg sitter nesten å leser dialogen sammen med protagonistene. Ellers syntes jeg cinematografien er behagelig, men flyten sitter litt fast i klippen.

Alvor til spøk : Slå de to filmene sammen!

SteinOlsen
    Haha, jeg ser for meg en mafia film når du sier det. Noen skruppeløse gangsters som skyter folk på gata daglig, men blir dypt såret og involvert når det er familiemedlemmers liv som står ifare.
    "Kan vi ta denne diskusjonen om å kutte livshjelp eller ikke senere? Jeg har dårlig tid for jeg må til en skole for å drepe noen elever!"
    Sist endret av Threethumb; 11th June 2010 kl 22:50
    Om det er en ting film har lært meg om livet, er det at det trenger mer stemningsmusikk!

Lignende tråder

1. Eksamensfilm
    Av Christiank i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 3
    Siste tråder: 12th June 2010, 11:43
  2. Eksamensfilm: A4
    Av vokteren i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 1
    Siste tråder: 2nd June 2010, 21:38
  3. Lydopptak og lyddesign til eksamensfilm
    Av skuttfilm i forumet Musikk
    Svar: 0