Kanskje ikke den beste filmen å bøte på såret med dette. Jeg foretrekker faktisk effektfilmen foran denne. Skuespillet er så stakato og kjipt at jeg trodde først jeg så på Eia og Tufte som gjør narr av norsk film. Men det er ment med fullt alvor og filmen er så blodseriøs at den biter seg selv i ræva. Ser ut som hastverksarbeid: Klippen er forhastet og med veldig dårlig rytme og ting som minner om ufrivillige jumpcuts. Men det er i alle fall en kortfilm med en liten in medias res og en forståelig slutt, som jo kunne vært gripende med litt mindre Pelle og Proffen-skuespilleri og en noe lenger oppbygging. Tenk locations neste gang. Locations må gjenspeile innholdet i scena for at den skal gripe oss og når den er filmet i nærmeste norske mammastue, så blir det veldig hjemmefilm om ikke veldig tv-serie med lavere budsjett enn en Colgate-reklame.
Igjen kan du lære en del når du ser filmen din mange nok ganger og ser alle feilene. Men du må se, og ikke minst innse selv at det er en feil, først da tar du det innover deg og morfer aggresjonen mot meg til erfaring hos deg. Tre hovedpoeng: Klipp, location, skuespill.

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat

Bokmerker