Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 13

Tråd: Beretta film

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    Trondheim
    Svar
    115

Standard Beretta film

Dette er del 1 av 2 av et skoleprosjekt vi hadde i norsken for litt siden. Vi har brukt omkring en måndet og hatt et budsjett på 0.- Vi går i 10.klasse og har derfor mye å lære enda, please gi konstruktiv tilbakemelding og si hva dere syns om filmen!
    Del 2 er på vei, så ta dere tid til å se den også når den er ute.

vær så snill å se i HD!

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=rWaHHVpHvgE]http://www.youtube.com/watch?v=rWaHHVpHvgE[/ame]

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørumsand
    Svar
    636

Standard Sv: Beretta film

Filmen er i seg selv ikke dårlig laget.
    Historien er veldig tynn, og dialogen virker for det meste bare teit.

Og det er en del som kunne vært klippet bort.
    Bildene er ganske pene, kameraføringen varierer.
    Lyden er ganske grei. Men skuddet var ekstremt dårlig.
    Lyden fungerte ikke i det hele tatt, og hva var den svarte flekken som dukka opp når han karen ble skutt?

Det som ødela mest var at det var så mange folk med her.
    Og man rekker jo ikke å bli noe særlig kjent med de, det er mer forvirrende egentlig.
    Og da blir det ikke noe sterkt da han karen blir skutt.

Navnet på filmen likte jeg heller ikke.
    Men mye av det tekniske her var pent å se på.
    Håper på å se mer fra dere. Prøv å få litt mer ut av historien neste gang.

Lykke til!
    Laks

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    Trondheim
    Svar
    115

Sitat Opprinnelig postet av StianSvendsen Vis post
    Filmen er i seg selv ikke dårlig laget.
    Historien er veldig tynn, og dialogen virker for det meste bare teit.

Og det er en del som kunne vært klippet bort.
    Bildene er ganske pene, kameraføringen varierer.
    Lyden er ganske grei. Men skuddet var ekstremt dårlig.
    Lyden fungerte ikke i det hele tatt, og hva var den svarte flekken som dukka opp når han karen ble skutt?

Det som ødela mest var at det var så mange folk med her.
    Og man rekker jo ikke å bli noe særlig kjent med de, det er mer forvirrende egentlig.
    Og da blir det ikke noe sterkt da han karen blir skutt.

Navnet på filmen likte jeg heller ikke.
    Men mye av det tekniske her var pent å se på.
    Håper på å se mer fra dere. Prøv å få litt mer ut av historien neste gang.

Lykke til!

Takker for tilbakemeldingen her! Vi har nå lagt ut del 2 av filmen, så ta dere tid til å se den, kanskje dere skjønner mer av handlingen/meningen av filmen:

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=JH9kqZtH7v4]http://www.youtube.com/watch?v=JH9kqZtH7v4[/ame]

Citizen
    Medlem siden
    Feb 2009
    Svar
    1

Denne var bra!
    Jeg tok meg faktisk tiden til å se gjennom hele greia, noe jeg ikke angrer på nå

Historien syntes jeg funka ganske bra. Selv om en "nykommer i gjengen" er en ting som ofte går igjen i film, syntes jeg det var en okay ting å lage film av. Hvis jeg ikke tar helt feil var han fyren som drepte alle i slutten, sjalu på hovedpersonen? Dette pga. at lederen gikk til hovedpersonen etter innbruddet i den bygningen, og snakket med han om hva som hadde skjedd osv.. uten å snakke med personen som drepte alle (hvis det er feil, så si ifra ) Deretter dreper han alle, noe jeg selv som person har veldig sansen for ^^ I starten hermer jo den store morderen mye etter lederen. Antar at det betyr at han så veldig opp til han før innbruddet....

Lyset virket bra i filmen. I mange klipp ser man at du behersker dette bra! Likte f. eks veldig godt lyset når hovedpersonen går hjem til seg selv og lukker opp døra, etter han har snakket med han duden som senere ble skutt. Bygningene i bakgrunnen fikk en fantastisk farge! Likte også det mørke dystre lyset i gangen

I den siste scenen var jeg derimot ikke så veldig fornøyd med fargekorrigeringa. Her kan det gjøres litt arbeid.

Klippinga virket også fint.

Skuespillet var variert. Han store morderen spilte elendig! Han smiler og gliser jo gjennom hele filmen! Det kan da vel ikke være meningen? Han som dør først gjorde vel en grei jobb som gangster, mens lederen spilte bra! Hovedpersonen syntes jeg selv var best. Gjennom filmen går han gjennom mye, noe som gjør at han må spille variert. Selv syntes jeg det var en førnøyelse å se han prøve å passe inn i et nytt miljø. Synes det i det hele tatt det var litt dumt at han fikk et så dårlig manus å jobbe med. Et vedlig godt skuespill.

Tittelen forstår jeg ikke så mye av, annet at det har med en pistol å gjøre. Kanskje det har noe med å være berett for å komme inn i et nytt miljø, siden han morderen sier hver berett da.. Vet ærlig talt ikke helt jeg xD

Lykke til videre!

Cadet 4
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Tønsberg
    Svar
    10

tja. syntes det var en grei film. Middels skuespill, tynn historie og litt merkelig lyd. Men jeg syntes dere skal ha ros for kameraføring og knivstikket. over middels så en sterk firer.
    Trehytta Produksjon

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    Trondheim
    Svar
    115

Takker begge for tilbakemeldingene! Vi har et prosjekt gående, som vi tenkte å få realisert i sommer, så vi skal virkelig jobbe hardt for å få til en bedre handling, som kanskje virker som hovedproblemet vårt (eller?).

Skal ta det dere sier med meg videre!

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    Trondheim
    Svar
    115

Sitat Opprinnelig postet av DonToblerOne Vis post
    tja. syntes det var en grei film. Middels skuespill, tynn historie og litt merkelig lyd. Men jeg syntes dere skal ha ros for kameraføring og knivstikket. over middels så en sterk firer.
    Kan du være så snill å utdype det med merkelig lyd? Vet at pistolskuddet var heelt på jordet, men var det noe annet spesielt ang. lyden du tenkte på, må du bare si ifra!

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jun 2010
    Svar
    43

Standard

Frig2, er det du som er kameramann her? Det som folk refererer til om at f.eks "morderen" gliser og ikke virker seriøs er en veldig vanlig ting når man lager film sammen med venner, eller spesielt klassekamerater.
    Da har man ofte ikke valgt selv hvem man er i gruppe med heller og man vil som regel ikke være så veldig kritisk til gode venner. Men det er altså veldig viktig å prøve å ha et skille mellom når man har det gøy og når man er dønn seriøs i en filminnspilling. Det har veldig mye å si, og jo mer seriøst dere tar filminnspillingen jo raskere vil du lære ting og bevege deg mot å bli bedre.

Du kan observere dette selv hvis du ser etter det under innspillingen. Få med deg om en kaldblodig morder har et lite glis om munnen når du egentlig ønsker at han skal være kald og beregnende. Tørk av han det fliret!
    Man trenger ikke å kaste ut folk som "spiller dårligere", siden dette bare skal være gøy uansett, men det man kan gjøre er å legge til rette for at det skal bli bedre. Ha noen ekstra batterier så dere kan ta flere opptak.
    Det er viktig å ikke gå over streken, for å påvirke humøret, men det kan fungere å be den useriøse personen tenke på et dårlig minne,noe ekkelt eller kjipt, du kan være litt provoserende/tergende eller lignende. Få fram den stemningen du ønsker naturlig, så de slipper å late som de er nitriste mens de egentlig sitter og tenker på noe hysterisk morsomt.

Når man står bak kamera, kan det være lett å se seg blind på at man får til kule vinkler, skarpe bilder eller andre ting. Det er viktig å være våken og følge med på skuespill osv også.

Husk at selv om man nettopp har klart å slutte å le, etter et latterkick, så betyr ikke det at man ser overbevisende ut.

Jeg syns det var bra jobbet alt ialt, og med trening kan dere få til bra saker!

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    Trondheim
    Svar
    115

Standard

Haha! Nå tok du opp en fin gammel tråd her ja Begynner å bli en liten god stund siden denne ble laget nå, men det er jo så.. :P Var jeg som hadde kamera ja.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jun 2010
    Svar
    43

Standard

Beklager, jeg er vant med større forum og tenker ikke engang over datoene. Alt på de første sidene fremstår for meg som ganske nye innlegg. Kommer nok til å skje flere ganger at jeg henter opp eldre tråer som jeg tror er ferske.
    Uansett, jeg husker mine videofilmer fra 10'klasse, filmed med vhs-kamera. For en skam det var, da hadde vi ikke redigeringsmulighet på pcen heller. Alt ble spillt inn på et bånd sammehengende!

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •