Viser resultater 1 til 7 av 7
    Cadet 4
    Medlem siden
    Aug 2007
    Svar
    12

Standard Bilkjøring på is!

Hei!

Lager vanligvis skifilmer, men fikk tilbudet om å filme bilkjøring på is i går, og jeg ble med. Filmet på rundt 1 time, før solen gikk ned, så noen klipp er litt mørke.
    Kommer en ny film senere med fetere biler med større motor!

[ame="http://www.vimeo.com/9335610"]Cars on ice! on Vimeo[/ame]

Filmet med Canon HV40, på "TV" med lukkertid 60.

Setter stor pris på tilbakemeldinger =)
    Vet at jeg kunne brukt fast og slowmotion litt mer, men fikk det ikke helt til å passe med kjøringa, med tanke på hva som var trøkk i osv.

Mvh,
    Aleksander Espevik
    www.frittfallprod.com

Rear Admiral (Ambassador) alekstef2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Standard

Først av alt: Fet video!

Så til pirkingen:

- Syns ikke det funker så bra at du har 2-3 klipp av omtrent det samme fra samme vinkel, på rad. (refererer til begynnelsen av filmen.) Bedre å blande det godt inn og variere klippene tror jeg.

- På klippet som er på bl.a. 0:27 synes jeg du har for lite luft over bilen. Dette er nok mer en personlig preferanse enn en feil. I de fleste tilfeller ville jeg gjort som du har gjort der, men når du filmer bilen i profil så tror jeg det ville sett bedre ut at horisonten var lengre ned i bildet.

- Fine bilder, og spesielt fett med "røyk" med sollys som baklys på 0:40, det var dritkult!

- På 0:46 synes jeg horisonten er for lavt nede i bildet. Når du er på såpass vidvinkel ville jeg heller tiltet kameraet mer ned. Samme går forøvrig på flere av klippene etter dette.

Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2009
    Svar
    132

Standard

Fet kjøring, fet video!

Nå til spørsmål om kameraet:
    Er det noen ting du savner mye på kameraet?
    Har den gode slowmo muligheter?
    Tenkte å kjøpe et likens selv skjønner du

Cadet 4
    Medlem siden
    Aug 2007
    Svar
    12

Standard

Takk for kommentarer, setter pris på det!
    Skal prøve å tenke enda mer over det du skrev Alekstef2. Setter pris på det du skrev

Når det gjelder kamera er jeg veldig fornøyd, slowmotion er ikke noe problem og bruken av kamera er enkel.
    Noe jeg savner.. Du får jo aldri nok, det er jo ikke XHA1, men noe spesielt jeg savner er det egentlig ikke. Det eneste må være at den ene zoomen er variabel, og den andre kan du velge hastigheten på. (Du kan velge hastighet på zoom, men begge zoom knapper får samme hastighet.)

Veldig fornøyd med kamera, og kvaliteten!

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    Rena, Hedmark
    Svar
    199

Standard

For meg ble dette veldig statisk og kjedelig. Bilkjøringen så utrolig kul ut, men kameraarbeidet var lite kreativt. Nå vet ikke jeg hvilke restriksjoner du har i forhold til å sitte på med disse bilene, men vist jeg skulle filmet så skulle jeg gjort alt for å komme meg INN i bilen og fått oppleve POV til sjåførene. Filmet gjennom ruta, ut ruta, sjåføren, sveivet rundt og i det heletatt vært kreativ. Er mye fetere når man får ta del i kjøringen.
    En actionfilm med mye bevegelse kan fort bli kjedlig den å vist det er bare statiske skudd. Involver oss i hva som skjer
    - Keep working hard and you can get anything that you want

Cadet 4
    Medlem siden
    Aug 2007
    Svar
    12

Standard

Sitat Opprinnelig postet av pgnja Vis post
    For meg ble dette veldig statisk og kjedelig. Bilkjøringen så utrolig kul ut, men kameraarbeidet var lite kreativt. Nå vet ikke jeg hvilke restriksjoner du har i forhold til å sitte på med disse bilene, men vist jeg skulle filmet så skulle jeg gjort alt for å komme meg INN i bilen og fått oppleve POV til sjåførene. Filmet gjennom ruta, ut ruta, sjåføren, sveivet rundt og i det heletatt vært kreativ. Er mye fetere når man får ta del i kjøringen.
    En actionfilm med mye bevegelse kan fort bli kjedlig den å vist det er bare statiske skudd. Involver oss i hva som skjer
    Skjønner hva du mener!
    Usikker om jeg kommer meg inn i en bil, men tror jeg skal klare det.
    Hvilket kamera bør jeg da bruke, og hvordan bør jeg filme?
    Har GoPro HD, men ikke mulighet til å feste det utpå bilen.

Cadet 4
    Medlem siden
    Aug 2007
    Svar
    12

Standard

Cars on ice day 2! on Vimeo

Nr 2.

Ikke sikkert jeg har fått til det dere ga meg til tips, siden det skjer så fort! :-)

Håper dere liker filmen uansett!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •