-
28th September 2008, 16:09
Lieutenant
Breathe me - bilde til lyd (skutt med PMW-EX1)
Ønsker gjerne litt kritikk på filmen nedenfor. Hva kunne vært bedre, og hva er bra? Oppgaven vi fikk var å lage bilder til sangen, og sette dette sammen på en fornuftig måte.
Breathe me
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=myq0OOXJI2Y&;fmt=18]http://www.youtube.com/watch?v=myq0OOXJI2Y&;fmt=18[/ame]
Filmen ble forøvrig skutt med PMW-EX1 fra Sony og redigert i Premiere Pro. Hvis det er noen som lurer på noe angående effekter eller andre ting vi har gjort, så svarer jeg med glede. 
PS: Beklager den dårlige kvaliteten. Filmen ser mye bedre når den er ukomprimert. Skulle egentlig lastet den opp på vimeo.com, men denne nettsiden får vi ikke tilgang til på skolen.
-
7th October 2008, 05:29
-
7th October 2008, 18:31
Lieutenant Commander
Sv: Breathe me - bilde til lyd (skutt med PMW-EX1)
Yåw!
Mye fine bilder her og fin stemning til låta. Jeg regner med du vil ha kontruktiv og direkte tilbakemelding, så den følger:
Synes det var litt stor kontrast med mellom de mørke og de lyse bildene. Synes ikke jeg så at det var meningen godt nok eventuelt. Noen av de så bare mørke ut fordi det var stilt dårlig blender på kamera f.eks.
Flere av stedene du har brukt effekter synes jeg det er litt unødvendig. Spesielt vignetteringen (den feather effekten i hjørnene) synes jeg er for ekstrem. Synes også det siste klippet hvor hun snur seg og kaster rosene er for mye effekt. Når det er så tydelig synes jeg det blir rart.
Kult at dere har brukt kran og steadycam/glidecam. På kranbildene synes jeg det er viktig at dere enten passer på at føttene er med hele veien og ikke kutter sånn litt i bunnen hele tiden, eller at dere kutter mer av det. f.eks over kneet. I hollywood har de også et eget skudd hvor de tillater seg å kutte midt på leggen, men det liker jeg ikke noe særlig. Så enten ikke kutte noe, kutte ved kneet eller hofta.
Synes du kunne gått for mer ekstreme utsnitt også, ble mye halvnær, halvtotal. Når hun ligger i vannet på begynnelsen f.eks (her er eksempel på et klipp jeg synes er for mørkt) synes jeg du kunne klippet til noen ultranære bilder av øynene, munnen, hendene, huden som nupper, vann som skvulper over armen etc. Ting som bryter opp, gir spenning og gir en større følelse av hva hun føler og opplever.
Som sagt, mye fin filming, og litt plukk. Prøv å tenke mindre effekter når du jobber. Få bildet til å se ut sånn som du vil ha det ved hjelp av lyssetting. Mørke scener må ofte lyssettes godt de også, svært viktig å huske. Jeg mener en god regel er at et klipp helst skal se bra ut uten at du har noen effekter på, og at fargejustering eller annet kun øker kvaliteten, men ikke bærer klippet.
Håper det var konstruktivt
-
14th October 2008, 15:57
-
16th October 2008, 12:16
Sv: Breathe me - bilde til lyd (skutt med PMW-EX1)
Har ikke så mye å si på denne, Cmfossum fikk sagt det veldig bra 
Jeg lurte bare på hvordan skole du går på, og hvilket år (vist det er vidregående). Skulle ønske vi hadde fler slike oppgaver der jeg går.
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker