Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 12

Tråd: BryneTV

Cadet 3
    Medlem siden
    Nov 2006
    Svar
    6

Standard BryneTV

Hei alle sammen.

Jeg har ansvar for BryneTV. Dvs Bryne Fotballklubbs tvkanal på nett. Har laget sendinger siden sommeren og der er sikkert MYE jeg / vi kan endre / rette på. Flott om noen kunne tatt turen innom www.brynefk.no og sett på noen av klippene.

Frem til for kort tid siden brukte jeg Windows Moviemaker, men nå har jeg gått over til Vegas 6.0 Kamera om blir benyttet er et Sony HDV 1080i/miniDV

Filmen lages av meg, men de publiseres av TV2 (FXT)

Kom gjerne med ros / ris / råd og tips.

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Standard BryneTV

Host, hark! Odd-Bryne 10-1 :P Hehe, måtte bare :wink:
    Oddrane!
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    437

Standard BryneTV

Tjenesten fungerer bare i Internet Explorer.

Design-messig ser alt bra ut. Jeg får ikke spilt av video. Bruker Win2k, internet explorer. Kunne vært fint å vite hva du bruker for video. Bruker du tunge ActiveX, et eller annet script på siden som gjør at IE stopper? Jeg klarer ikke å gå over på video siden.

I Opera går det fint. Jeg får opp video side, men får ikke spilt av video fordi tjenesten fungerer bare i IE.

Fortell om arkitekturen bak siden. Bruker du et eller annet form for avviklings- el. publiserings verktøy for video?

Edit:

Video siden http://www.brynefk.no/brynefk/index.nsf kommer opp i IE, men tar alt for lang tid. Når jeg trykker på Video knappen da ser IE ut som programmet hadde stoppet.

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    437

Standard BryneTV

Jeg ser at videosiden er en del av Tv2's webtv. FXTV.

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard BryneTV

Jeg har sluttet å bruke Internet Explorer på PCen min hjemme, så kan jeg ikke se BryneTV. Kan heller ikke se den på jobben pga jeg bruker Mac.

Hadde det ikke vært bedre om du la til videoene på serveren din, brynefk.no?

Cadet 3
    Medlem siden
    Nov 2006
    Svar
    6

Standard BryneTV

BryneTV filmer Brynes kamper og legger opp scoringer rett etter kampene er avsluttet. Hvis ikke ikke sammarbeider med TV2 og FXT så forsvinner den muligheten.

Hva som ligger bak (hos TV2) har jeg ikke noe kjennskap til, men det kan lønne seg å vente litt da det av og til kan gå litt tid før selve filmen starter opp.

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    437

Standard BryneTV

Jeg tror alle som ønkser å dele video på nett skull bruke Flash. Flash er tilgjengelig både på Mac og Pc. Etter min erfaring starter avspillingen mye raskere i Flashvideo.

Cadet 3
    Medlem siden
    Nov 2006
    Svar
    6

Standard BryneTV

Desverre så kan jeg ikke påvirke hva TV2 gjør eller hva de bruker. Noen som får sett innslagene??

Lieutenant Commander Mario sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rakkestad
    Svar
    192

Standard BryneTV

Hei du

Jeg fikk sett tv innslagene jeg. Brukte IE. Flotte innslag. Jeg så på de 3 siste dere hadde lagt ut. Ska vi gå litt inn i sendingene.
    Innslaget med de to nye spillerne som signerer for Bryne: Bra bildeutsnitt, selv om du kunne ha zoomet litt er inn. Bra intervju med dem etterpå. Men la begge klippene bli ferdig med en gang dialogen er ferdig, så du ikke ser at spilleren går vekk og at reporteren går foran kamera. Skjønner.

Videoen med at spillerne gjør seg klar til ny sesong: Flott detta. Men noen steder synes jeg klippene er litt lange. Det holder med å se at spillerne løper rundt en sirkel 2-3 ganger i steden for 5. Det holder å se at spillerne bøyer knærne/bena maks 4 ganger i steden for 6-8ganger. Det jeg mener at det er ikke vits å se de samme bevegelsene mange ganger. Men ellers er klippene fine. Passende lenge på de fleste klippene. Foreløpig var det jeg ville si.

Bra at du har godt over i vegas. Blir mer proft. Bare å leke seg frem.
    En lærer av erfaring veit du
    Stå på..
    Går bachelor i flerkameraproduksjon-teknikk, Høgskolen i Lillehammer.

Hjemmeside: http://ostbymedia.no/

Cadet 4
    Medlem siden
    Nov 2006
    Svar
    14

Standard BryneTV

Til dere som feks bruker Firefox, og ikke får opp sider som trenger IE, dette verktøyet fikser biffen:

https://addons.mozilla.org/firefox/1419/

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •