-
22nd December 2008, 10:48
Citizen
Cato Scene Investigation
Heisann! Vi har laget en slags "trailer" for en serie vi vurderer å prøve å lage. Vi er så å si helt nye i "gemet", og jeg lurte på om vi kunne få litt konstruktiv kritikk. Vi vil ha andres synspunkter!
Kan noen fortelle oss om hva vi har gjort bra (hvis noe er bra) eller hva vi kan forbedre? Og gi oss noen generelle tips? kameravinkel etc. Her er filmen --> [ame=http://www.youtube.com/watch?v=IFt8E8pCX98]http://www.youtube.com/watch?v=IFt8E8pCX98[/ame]
-
22nd December 2008, 11:01
Sv: Cato Scene Investigation
Velkommen til forumet!
Dette var greit for nybegynnere, og dere er slettes ikke alene om å gjøre de feilene jeg vil sette fingeren på.
Rytmen på klippene er stort sett bra, der man åpenlyst kan se hva som foregår og forstår hva som skjer (f.eks. klippet med en som står i et vindu e.l og rykker til plutselig skjønte jeg lite av. Var han bevæpnet og skjøt?)
For å krydre dette kunne du brukt minst dobbelt så mange klipp, og da spesielt bilder som viser tettere på ansikt, øyne, føtter og hender. På den måten blir man mer med og interessert i å se hva som følger. Bruk flere vinkler og gjør mer opptak enn dere kommer til å bruke, så har dere i alle fall muligheten til å klippe til noe annet.
Ta dere god tid, ikke rush under innspilling. Det største problemet med amatørfilm er nok at skuespillere blir uinteresserte og lite engasjerte når ting tar for lang tid - men gjør et eksempel ut av det og be dem bli med en dag og ta opp masse forskjellige vinkler, både vide og tette bilder og klipp sammen to versjoner - en veldig enkel som denne, og en mer utfordrende med innklipp og nærbilder, og la dem da få avgjøre hvilket produkt de ønsker å være en del av. 
Se også på TV-serier eller filmer med analyse i bakhodet. Hva skjer med kamera når det klippes? Hvor er det? Hva ser man? Hva gjør at det fungerer som det gjør?
-
1st January 2009, 16:33
Lieutenant
-
1st January 2009, 16:57
Commander
Clubbed to Death - Rob Dougan fra Matrix.
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker