Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 15
    Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2008
    Svar
    87

Standard Color grading test!

Liten kjapp edit : http://vimeo.com/16808021

dette var en kamera/farge test : http://vimeo.com/16407920

Hadde vært kjekt om du kunne hatt gitt meg litt kritikk på fargene i filmene. I den første har jeg bare testet litt forskjellig , bruker forresten color grading i vegas , men vil noen anbefale Magic bullet? hørt mye bra om det.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Standard Sv: Color grading test!

Vanskelig å se hva som er gjort når det var vist som to individuelle klipp. Men det så ut til å være et steg i riktig retning med varmere og mer naturlig fargepalett.

Cadet 4
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Svar
    10

Hvordan objektiv har du brukt?

Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2008
    Svar
    87

bare brukte d jeg fikk med kamera , 18-55mm greien. Mn har vurdert og kjøpe nytt , har hørt at det jeg bruker ( får med ) er egentlig ikke noe særlig bra så....mn har du noen forslag til noen bra objektiver?

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Norway, Tananger.
    Svar
    50

Er det et t2i du har brukt så anbefaler jeg et Canon 50mm, det koster ca 1k og er veldig bra! Du kan også skaffe deg et objektiv kalt Canon EF 24-70mm f/2.8L, det er nokså dyrt men det er veldig bra!

Bruker selv kit-objektivet 18-55mm, men jeg er ikke fornøyd så jeg skal skaffe meg et av de to objektivene
    Mvh/Kind regards - Sander Eriksen

Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2008
    Svar
    87

konge det

Lieutenant
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Haugesund
    Svar
    124

Digge looken! eg har sjøl brukt litt Magic bullet looks, men hvis du sitte på mac så tror eg final cut color ska vær ganske bra, men har enda ikke testa det. Nå fortiden bruker jeg color finesse 3 som fulger med after effects cs5

30mm 1.4f er ganske bra til t2i/550d for den har en cmos sensor, da ganges alle linser du får på med 1.6 så når du bruker 30mm, så blir det 48mm på kameraet, har også hørt at 70-200mm 2.8fL er en must have linse til alle dslr cameraer, du kan sjekke mer info om bra linser på http://philipbloom.net/amazon/

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Color, som er en del av Final Cut Studio, har de siste årene vært så godt som enerådende innen TV, reklame og kortfilm og enkelte spillefilmer i både inn og utland. Det er definitivt et fint verktøy, både for nybegynner og erfarne colorister.

Om du tenker å jobbe seriøst med farger burde du glemme ting som Magic Bullet og Mojo. Color Finesse har jeg ingen anelse om hva er, men det kan kanskje være et steg i riktig retning - men det koster jo noen kroner, som like gjerne kunne vært brukt til sparing for en Final Cut Studio lisens.

Jeg jobbet selv med Color siden det kom som en del av Apples profesjonelle video-pakke for omkring fire år siden - og hoppet i høst over til DaVinci Resolve som en naturlig evolusjon videre som colorist.

Ensign
    Medlem siden
    May 2009
    Svar
    22

Helt enig. EF 24-70 f2.8L er bare det råeste jeg har sett av normal zoom til Canon kameraer. Jeg hadde et slikt i et halvt år og det er bare helt rått hvilken fokus/defokus du får på denne. Tilsvarer nok 135 f2L etc i bokeh. Jeg solgte den da den ikke passer særlig bra til EOS 550D som jeg bruker, men til 1D-huset var den perfekt match. Tror den matcher 5D og 7D også ganske bra, bare ikke de minste husene.

Se på denne linken hvordan et bilde tatt med Canon 24-70 f2.8L ser ut: http://agnorbertheussen.com/luna/luna_055.jpg
    Sist endret av deuzx; 18th November 2010 kl 22:49

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørumsand
    Svar
    636

Fargene ble ganske greie.
    Men det utsnittet når fyren kommer var jo helt grusomt.
    Laks

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Lignende tråder

1. Color grading før/etter
    Av zidane i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 10
    Siste tråder: 22nd March 2009, 00:52
  2. Color grading: Gullfeber
    Av OlaHaldor i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 4
    Siste tråder: 17th March 2009, 20:50
  3. Color - Mac