-
Ensign
Control Alt Delete - Student film
Her er eksamensfilmen vår etter et år på Noroff i stavanger.
Jeg hadde foto / lys ++
Filmet på DV, med Brevis adapter

Filmen ble laget i med støtte fra Hinna Park og i sammarbeid med Kampsport instituttet og Jåttå VGS.
[size=18px]
Se hele filmen:
Control Alt Delete
[/size]
Filmteamet fra noroff bestod av:
Produsent &; Regissør: Kjell Ivar Bjelland
Manus &; Co-Regissør: Henrik Aareskjold
Foto &; Lys: John Iver Berg
Klipp &; Lyd: Ørjan Brekke
-
Commander
Herlig å kjenne igjen trappene til Norges beste fotballag! Jeg er for trøtt til å sette meg inn i handlingen, så jeg får ta en grundig titt imorgen.
Etter det lille jeg har sett ser det litt intressant og mystiskt ut.
-
-
Commander
Det jeg først og fremst legger merke til er hvordan dere får det hele til å virke futuristisk. Detaljnivået er veldig bra. Jeg fikk følelsen av at dette ikke var Stavanger(?), men et helt ukjent samfunn med andre regler. Dette er imponerende med tanke på at det er en eksamensfilm. Det visuelle er meget godt gjennomført.
Scenene hvor damen gjør kampsportbevegelser kunne godt ha lignet litt mer på 300, med vekslende tempo og saktefilm, men det er mer hva jeg ville ha gjort enn hva som burde vært annerledes. Problemet med de scenene for meg er at de på en måte ikke passer inn i samfunnet dere har skapt. Det blir så "nåtid", på en måte. Lydbildet i de scenene er meget fint. Absolutt. Det putter damen i sentrum.
Skuespillet til han som rister på hodet var ikke helt vellykket for min del, men det er nok bare en detalj. Saken er den at dere har fjernet alt som minner om dialog. Dette fungerer meget godt, da jeg tror at norsk dialog hadde ødelagt litt av følelsen om at dette er noe fremmed. Det litt dumme er at historien da må bli fortalt visuelt. Dette gjør det mye vanskeligere å formidle noe man kunne ha sagt med én setning, men dere klarer dere bra her, selv om historien kunne ha vært mye mer solid.
For å oppsummere det hele så synes jeg at dette var ekstremt bra gjennomført. Hvordan blir dere vurdert på skolen? Er det en sensor som forteller hva han/hun synes?
Og til slutt så må jeg få legge til at uansett hvor mange ganger jeg ser filmen så klarer jeg ikke å se trappen til Norges beste fotballag.
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker