Til å være en eneste lang klisjé dophistorie, så er den faktisk ganske fornøyelig. Det tekniske ligger litt over hva man fikk oppleve i I Kill You-serien, og det løfter resultatet. Det er ikke så mye superteknikk man trenger for at et drama skal fungere i forhold til teknikken som kreves i action, så her funker det jo.
Skuespillet er stort sett holdbart, og regien på karakterene er ganske troverdig. Det at man filmmessig ikke egentlig sier at den rødhåra raringen er homofil, gjør det mer troverdig, så kan man sitte og lure på om han er homo eller bi, eller hva slags annen rar skapning han er. Ingen av karakterene er spesielt spennende, men de gjør jobben sin.
En ting jeg muligens gikk glipp av, er hvordan hun startet med narkotika i utgangspunktet. Bare våknet hun etter en fest og følte for å ta en stripe på badet? Må innrømme at jeg fulgte litt dårlig med fordi jeg så den i facebook-kvalitet, men for meg skjedde det da jævlig plutselig. En natt er jo nok. en gangs prøving er nok, men jeg så den liksom ikke komme.
Uma Thurman-scenen var nice med den fjernede lyden og passende musikk. Følte faktisk med karakterene der, og selv om det var noe keitete regi når hun våknet igjen, så føltes det hundre ganger bedre på denne måten enn om det skulle vært noen tårevåte Hotel Cæsar-øyebikk som bare blir pinlig.
Fotoet er greit, uten å være spennende, og som seg hør og bør i dramaer og komedier, så skal jo ikke fotoet ta noen sterk rolle, så dermed godkjent. Jeg lite den 360-filmingen med prøve og klokke. Stilig.
Jeg savnet likevel noe svart humor midt oppi alt dette som kunne skilt filmen fra typisk ungdomsfilm, men så lenge jeg ikke kjedet meg, så får det gå.
En uinspirert Wangen skriver en uinspirert avslutning på en uinspirert tilbakemelding: Grei avslutningsfilm som tydelig er laget for at lærerne ikke skal få avsmak, men synes at dere har laget noe skikkelig for en gangs skyld. Lærerne om det, men selv om dette er greit nok, så håper jeg dere fortsetter i IKU-tradisjonen og ikke lirer ut for mange av disse i stedet.

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat

Bokmerker