Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 25
    Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Haugesund
    Svar
    321

Standard Deathlag - Ibsen Art's UKM bidrag

Klikk på bildet for å komme til Ibsen Art's hjemmeside

Vi i Ibsen Art er nå endelig ferdig med vår nyeste produksjon, som vi i all hast døpte Deathlag. Filmen skulle meldes på Ungdommens KulturMønstring (UKM) her i Haugesund, og det var kvelden før fristen gikk ut, så vi bare fant på et navn. Det kan være noen forstår det etter å ha sett filmen, hvis ikke er det ikke så farlig, navnet er nok litt søkt.

Filmen kom faktisk også videre fra UKM, selv om kanskje ikke nivået på filmene der var all verden, i og med at det bare var to filmer påmeldt. Uansett så skal filmen være med på fylkesmønstringen i Sandnes, i mars en gang. Vi har egentlig ingen forhåpninger om å gå videre, trodde ikke vi skulle gå videre herfra en gang.

Mer om filmen, ideen kom jeg på i juleferien, men det var ikke før på nyåret vi iverksatte den. I hovedrollen finner du meg, og den ene birollen som finnes innehar brukeren Comrad. I tillegg høres stemmene til Comrad og stemmen til Dork. Der er disse to sistnevnte som også har vært bak kamera. Redigeringen står jeg for, og i tillegg har vi fått grafisk ekspertise, blant annet til denne posteren, av Eagle 12. Mohuhau har hjulpet til med diverse tekniske ting, og med komprimeringen. Så hele besettningen i Ibsen Art har på en eller annen måte vært involvert i filmen.

Kan røpe at Deathlag trolig går under sjangeren drama, men jeg vil ikke røpe så mye angående filmens handling, last den ned å se selv vel

Vi har brukt komersiell musikk i filmen, dette var helt ok på UKM, men vi har kontakt med en kollega av meg, som kanskje vil lage musikk til filmen. Vi får eventuelt se, om det blir bedre. Da vil vi sannsynligvis legge ut en ny versjon, samtidig som den gamle fremdeles vil være tilgjengelig.

Den musikken som blir brukt i filmen nå er følgende:
    Prodigy - Claustrofobic String
    Massive Attack - Angel
    Thomas Newman - Any Other Name

Tekniske Detaljer:
    Varighet: 4:28
    Komprimering: DivX
    Størrelse: 36,2 megabyte

[size=18px]LINK TIL SIDEN[/size]

[size=18px]DIREKTE LINK[/size]
    Den raske serveren er nå oppe, og skal etter all sannsynlighet bringe filmen raskt og trygt ned til din harddisk

Kom gjerne med tilbakemeldinger

PS: En del ting som virker som bugs, er ikke nødvendigvis det :wink: Selv om man forstår handlingen, tror jeg at en kan få enda bedre innsikt ved å se den to ganger, selv om det sikkert er individuelt

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Re: Deathlag - Ibsen Art's UKM bidrag

Kommer til å ta en stund - laster ned filmen på 6,8 kb/s :? hehe

Så den nettopp - Bra credit, og det var litt mye av morgengreier hvor personen gikk rundt her og der hehe. Enkelte scener var litt for mørkt. Men ellers var det bra med flyting under filmen. Grei skuespill

[spoiler]og slutten minte meg akkurat om den sjette sansen, hehe - forresten det var deg i hovedrollen, sant?[/spoiler]

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2004
    Svar
    142

Skulle gjerne sett filmen, men gidder ikke når det er ISDN-hastigheter jeg får fra siden deres. Beklager, å vente litt over en time for å se filmen er litt overkill.

Få den på en bedre server, så tar jeg en titt.

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Haugesund
    Svar
    321

Om ca en halv time er den på en raskere server, så prøv igjen i morgen folkens, så går det sikkert fort som bare det

Edit:
    Og, ja melwasul, det er meg i hovedrollen. Ikke akkurat favorittskuespilleren min, men man tager hva man haver :wink:

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Trondheim
    Svar
    322

Fikk lasta den ned etterhvert :roll: Likte filmen godt jeg, men det var kanskje som Melwasul sa; endel mørke scener. Det jeg derimot syntes var veldig morsomt var uttrykket du fikk når du hørte meldingen på radioen
    Another Generation ®
    Entertainment Project

www.agep.biz

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Haugesund
    Svar
    321

Ja, jeg er klar over at noen av scenene er vel mørke, men tror ikke man går glipp av noe for det. Er meningen at filmen skal være littegrann mørk og dyster.

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2004
    Svar
    142

That's more like it. 160 kb/s. Jeg skal ikke klage. Oppdaterer her når jeg har sett filmen.

EDIT:
    OK, jeg har massevis av problemer for å få sett den. Først streamet jeg den inn i Winamp, men den nektet å spille seg av. Den sto bare mukk stille.

prøver jeg med Windows Media player, men den snakker noe om lite minne (jeg hadde ingen andre programmer oppe, og jeg har 2048 MB DDR Ram). Jaha, jeg laster deretter ned filmen. Får fortsatt ikke åpnet den i Winamp, og nå står det at jeg mangler codecs i Media Player. Jeg har aldri hatt det spørsmålet før, men laster ned noen feite pakker med codecs. Funker fortsatt ikke.

Jeg prøver da med Realplayer (av alle ting), og da får jeg sett så langt ut i filmen at det er midt på natten, og han våkner av en lyd. Han har akkurat hørt om en som ble drept alene i sitt eget hjem. Klokka er rundt 02:00 eller noe. Så kommer Realplayer opp med den fiffige beskjeden: "Cannot continue. Bad data in AVI". Så der stopper filmen for meg. :?

Kjipern.

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Haugesund
    Svar
    321

Det hørtes veldig merkelig ut, denne filen er ganske standard, har brukt vanlig DivX 5.2 til komprimeringen, og Lame Mp3 kodec til lyden.

Ved å laste ned ffdshow kan man se de aller fleste kodecer på pcen, mer info og download-link finner du HER

Viss det er mp3kodecen som er problemet, så ville vel videoen funka fint for det, bare ikke lyden?!? Er ingen ekspert, men kanskje noen andre kan hjelpe deg... :?

Edit: jeg tror kanskje jeg har kommet på hva som er galt... jeg la ut linken til den andre serveren før den var ferdig opplastet. Det kan derfor være du ikke har fått hele filen, og da vil du sikkert i mange tilfeller få problemer. Du kan jo sjekke, filen skal være 36.2 mb... er den ikke det, så har vi nok funnet problemet :wink:

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,205

Spoilere:

Gidder ikke sladde - jævlig å lese.

Jeg likte filmen. Greit Gjennomført. Veldig fin idé, selv om det kunne virke litt som den superkorte versjonen av The 6th Sense. Der protagonisten plutselig skjønner at han er død. Jeg likte tittelen ganske godt, og følte at uten den så ville filmen faktisk være vanskeligere å skjønne, og for meg så ga tittelen meg en slags ekstra dybde. Jeg føler det slik, selv om du kanskje ikke tenkte det selv, at filmen er en satire på folks dønnkjedelige liv der vi gjør det samme om og om igjen for hver dag, og at du ikke en gang skjønner at du er død før noen forteller deg det, fordi du er så bundet til rutinen.

Nå må jeg også si dette: at i en norsk film, med norske produketer og norsk dialog, at tittelen aller helst bør være norsk; og jeg er en stor forkjemper for å beholde språket vårt i film; vi kan uansett ikke konkurrere med Hollywood, så det er greit å beholde den ene særegenheten vi alltid vil ha, og som ingen kan kopiere. Men siden tittelen passet så bra denne gangen, så ser jeg gjennom fingrene med det, og det trekker ikke ned helhetsinntrykket av filmen.

Rent teknisk så var det en del amatørstreker i denne filmen. Som mange sier så var det for mørkt. His du ville at den skulle være dyster, noe den jo er, så burde du heller skru ned gamma i ettertid, og kanskje gjøre andre ting med bildet for å skape den følelsen. Kamera og foto var litt kjedelig, men det spritet opp litt med kjøleskapshotet, og havregrynposeshotet. Selv om de rent klippmessig ble holdt akkurat litt for lenge, og i kjøleskapet var det litt for mørkt.

Jeg vet ikke om det var meningen, men du setter havregrynspakka på bordet to ganger, mulig du tenkte det som en lag. Men i så fall så var det dårlig gjennomført, da burde skuespilleren stusset over det for at det skulle funke; for meg så det ut som en gedigen kontnuitetsfeil.

Rent regismessig så ville jeg ikke latt skuspilleren reagere på det som er på radioen i det hele tatt før han hører sitt eget navn, man sitter alltid på morgenen og hører på gårsdagens drap, og folk er immune mot det - de de gjenkjenner noe som rører ved dem.

SFX med at hendene og til slutt hele personen fader vekk er enkel, men virkningsfull. Jeg likte det sånn rent historiemessig, men dere skulle passet på at man ikke så hendene til skuespilleren etter at han har sett de fade vekk.

Ellers kunne man i historien gjort mye mer i flashbackene, laget mer ut av det, kanskje gitt litt action i filmen for framdriftens skyld. Du kan også gitt filmen en ekstra dimensjon ved å regissere det dit hen at raneren gjør dette til daglig (kveldslig?) og tenker ikke mer over det enn hva hovedrollen tenker over det å stå opp om morgenen. Men det er ikke sikkert du hadde lagt til den dimensjonen jeg innbiller meg om folks vaner.

Alt i alt, en veldig god kortfilm, og som så mye annet, kunne den vært gjennomført på en mye mer profesjonell måte med enkle virkemidler.

7/10

PS Hvorfor setter han havregrynspakken på bordet for å spise den, er han for trøtt, eller vet han ikke at man gjerne koker havregryn?

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,205

Ahh, spoilerfunksjonen gikk akkurat opp for meg. For sent å bruke den nå kanskje...

Side 1 av 3 123 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •