Viser resultater 1 til 7 av 7
    Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Sandnes
    Svar
    142

Standard Den svarte kofferten

http://www.vimeo.com/4961587
    (se gjerne i HD)

En film vi lagde i et prosjekt på skolen. 2.Klasse på Medier og Kommunikasjon.
    Wigand ønsket så veldig å kommentere den!

Vi prøvde å lage en film basert på novellen "Kofferten" av Ragnar Hovland.
    Vi er ikke serlig fornøyde med resultatet. Kontinuitetsfeil og andre feil. Anslaget med totalbildet på stasjonen setter jo standarden hvis du kikker godt etter.
    Under redigeringen forsvant det meste etter 2 timers redigering på kvelden, så da ble det 4nye og redigeringen ikke så bra.

Kom gjerne med tilbakemeldinger hvertfall, om dere orker å se hele =)

EDIT: Fikk 5 og 5- på den faktisk (rettet på en helg) i MD og MP (mediedesign og medieprod.)
    Canon 7D
    Sigma 30mm 1,4.
    Tidligere: Sulunuu

Ensign
    Medlem siden
    Feb 2009
    Svar
    36

Standard Sv: Den svarte kofferten

Så gjennom hele nå. Det er et godt utgangspunkt med gjenskapning av novellen. En veldig spesiell novelle vel og merke, som er vanskelig å filmatisere med samme effekt. Synes voice-overen ble litt for dårlig kvalitet på, det samme gjelder dialogene, her kunne dere brukt mic. Kveldslyset på 4:41 så veldig falskt ut, hadde vært bedre å vente på mørket. Tror også filmen hadde gjort seg godt av et stativ, mye halvveise klipp.

Men ellers godt jobbet!

Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Sandnes
    Svar
    142

Ja, glemte å nevne det. Lyden er noe galt med, vi tok opp voiceover med opptaker m/mic, men lyden er rar, men i FCE og VLC med headset er lyden fin =)
    "Nattscenen" var også dårlig pga vi filmet på dagen, for hvis vi skulle vente til natten måtte vi stått ute til kl 12 på natten, noe vi ikke gadd å ofre pga det var en skolefilm bare.

Stativ Ja, det hadde vi forsåvidt, men det synes kansje ikke?

Takk for tilbakemelding =)
    Canon 7D
    Sigma 30mm 1,4.

Ensign
    Medlem siden
    Feb 2009
    Svar
    36

Jeg skjønner det, er ikke lett å dedikere sjelen sin til et lite skoleprosjekt. Anngående stativet fikk jeg bare en veldig hjemmefilm følelse av mange av klippene, grunnet skeivhet og risting. Det er ikke bare viktig at du har et sativ, men det at du har et bra stativ.

Lieutenant Wigand sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Bergen
    Svar
    96

00:10 - Litt kjedelig intro til å bare være den samme "greia"?
    00:58 - Lyden på hovedpersonen er elendig. Dette svekker Ethos meget.
    01:14 - Ikke så bra med sakte film BARE på "olsen"
    01:29 - For lav lyd på dialogen. Du må nærmere med micen eller Mygge
    01:30 - Skuespillet er ikke det beste i verden. Hovedpersonen virker ikke fremmed nok til å kunne svare rett etter spørsmålet har vært. Les L’Étranger av Albert Camus.
    01:45 - Når de står helt alene forstår jeg ikke meningen med hviskingen. Dette blir litt for mye teater enn film, men jeg forstår problemet som har oppstått når det sikkert står i novellen at han hvisker.
    01:46 - Bruk stativet
    02:25 - Elendig skuespill Even
    02:26 - Meget bra føring av kameraet. Liker den måten du får oss til å se over på olsen
    02:32 til 02:42 - litt mye gåing?
    02:47 - Elendig lyd
    02:48 - Uheldig bytting av utsnitt
    03:00 - Smilingen til olsen virker litt for falsk. Kan godt være at i novellen står det at han skal smile, men for meg virker det som de gangene når man begynte å lage film og man lo av hverandre som sa feil replikk.
    03:04 - Bra måte å "gå videre"
    03:13 - Glem colaen og smørbrødet. Dette passer ikke inn med locationen. Hadde det vært i en liten by på sørlandet så haddet dere kunne hatt det med, men det faktum at det nesten ikke er sivilisasjon rund en gang får meg ikke til å tro at hovedpersonen har vært på kafé der.
    03:30 - Bruk vindpels eller legg på lyd etterpå
    03:38 - Stygg susing som svekker Ethos og Pathos
    04:01 - Susing i mic
    04:20 - "Ingen ville ha den" litt overdrivelse kanskje? De har ikke ventet lenge før de gir opp:P
    Fealing: nå begynner jeg å lure på hva som faktisk er i den kofferten de drar på...
    04:29 - Jeg trenger å se ferjen som går for å vite at ferjen faktisk gikk.
    04:35 - Veldig veldig veldig dårlig måte å gjøre scenen 4-5 timer eldre. Du kunne hvertfall ha brukt Channel -> Channel Swap i final cut. Kanskje til om meg brukt Image Control -> Levels.
    05:00 - Veldig bra vinkel.
    05:36 - Uheldig dialog
    05:51 - Trenger litt mer frustrasjon. Deng kofferten i bakken slik den nesten knuser.
    Fealing: Har ikke lurt SÅ lenge på hva som er i kofferten at den kjeder med. Hadde dere brukt flere bilder av kofferten som irriterer oss så hadde vi kanskje vært like leie. Eksempel at han tukkler med låsen hele tiden.
    06:10 - Dårlig plask. Har hørt bedre i Lego studios:P

Alt i alt Even har dette vært en veldig veldig god øvningsoppgave for deg. Bildekvaliteten er bra, men lyden svikter litt. Det er ikke deres feil at Novellen til Ragnar Hovland er veldig merkelig. Hadde dere fått til voiceoveren hadde det ikke vært så aller verst. Blir nok bedre neste gang, men hos meg har du ikke fått opp Ethosen og trenger et gjennombrudd i din neste film Good Work...
    mvh: Ken Martin Wigand
    [Når du brenner for noe, sett fyr på andre]

Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Sandnes
    Svar
    142

Takker for god tilbakemelding
    Nå skal jeg ikke legge skylden på skolen, men den mic-en e veldig dårlig, og når de ikke engang har pels til den blir lyden veldig dårlig. plasseringen derimot kunne vert bedre, det er jeg enig i! =)
    Boken har flere tanker og plasser etc, men det hadde vi ikke tid til å skrive og filme etc. Faktisk så hadde det vert interessant å gjort det hele omigjen, bare gjort alt helt ordentlig! =)
    Takker igjen for tilbakemelding, visste mye fra før (pga jeg vet at filmen ikke er perfekt), men veldig greit at du påpeker mye "nye" ting også
    Canon 7D
    Sigma 30mm 1,4.

Lieutenant Arne Undheim sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Rogaland, Klepp, Orre
    Svar
    136

Blir såra hvis jeg får under 5(+) på vårs avsluttende. Sier litt om hva jeg mener om filmen, sant vel?
    Deres lærere trenger ei helg + 1 dag på å rette, vårs trenger en måned + 10 dager liksom.
    - Board the windows. Try to hide. They're coming.

Ingenmannsland

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •