Viser resultater 1 til 6 av 6
    Commander
    Medlem siden
    Aug 2007
    Svar
    365

Standard "Det Som Var" Ny Kortfilm fra Purple Cow Pictures

Heisann!

Vi i Purple Cow Pictures har kommet med en ny korfilm i denne juletid.
    Ta en titt, og ønske gjerne konstruktiv kritikk til jul

Håper noen liker den:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=XFzIMga0Hag"]YouTube- Det Som Var[/ame]
    Purple Cow Pictures

Macbook pro 2,4ghz 4gb ram
    JVC GY HD111 m/ RedRockMicro M2 - Canon 550D - Nikon D300
    Røde NTG-2
    Regi & Foto

Cadet 4 Nacky sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Svar
    17

Standard

Hei!

Synes dere har gjort en fin jobb her. Kamera og lyd fungerer fint. Noen små hakk i kameraføringen, men veldig minimalt. Det jeg har å utsette på er vel egentlig selve poenget i filmen deres. Den hadde vel kanskje fungert som en kort "reklame" for en hjelpelinje eller liknende, men ser liksom ikke et virkelig poeng her. Gutten ser ut til å sørge over at kjæresten hadde slått opp, men hun hadde omkommet istede? Er det slik å forstå? Eller hadde hun slått opp og døde etterpå? Tok hun selvmord?(noe jeg fikk inntrykk av, men ikke helt sikker på). Jeg forventet faktisk å se karen stå på toppen av en bro på vei til å ta selvmord på slutten her, så det kom litt overraskende på meg, og det er jo en positiv ting det!
    Uansett, bra!

Lieutenant Commander fullbartender sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Norway/Vestfold/Oslo
    Svar
    217

Smile

Jeg er en flisespikker, så når dere har mange fine rammer med levende bilder inni som er gjort mer eller mindre perfekte, blir jeg irritert når jeg i det siste bildet hvor han holder fotoet, ser at motion trackinga er ustabil =/ Anyhow, som sagt her, kameraføring, klipperytme og lyd fungerte relativt bra, likte ikke helt de blenda bildene (eksponeringsfilter?) som kom her og der under "minnene" han hadde. Story-messig blir jeg også overasket over den plutselige slutten, føler ikke at historien dere prøver å fortelle har en fullstendig slutt. Prøvde å gjette meg frem til flere mulige avslutniner mens jeg så på og lurte på hvor dette førte henne, men i stedet fikk jeg følelsen av en halvferdig historie mens rulleteksten rullet frem.

Likte åpningen, men skulle ønske den hadde en tydeligere historie/konklusjon.

Ellers en relativt fin film, ettersom jeg fikklyst å kommentere den =)
    www.kkbfilm.no
    www.vimeo.com/user3576675
    www.youtube.com/fullbartender
    www.bagamoyo.no

Canon 7D
    SONY HDR-FX1 - Soon 2 be proud owner of RED EPIC-S
    RÖDE NTG-3
    BACHTEK DXA-6A
    MB Pro 17" - 3,06 Ghrz - 8Gb RAM
    Steadicam Merlin

Cadet 4 TheBurtonGang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Svar
    11

Standard

Den var bra.., men minner om de reklamene som blir sendt 1 eller 2 juledag de for blindeforbundet osv Manglet liksom bare den ring 1234567 og få hjelp...

Jeg likte heller ikke de overeksponerte tilbakeblikkene.. kunne brukt noe som fikk det til å virke mer gammelt..

Men hvis man ser bort i fra det så, var den bra
    One person's crazyness is another person's reality
    - Tim Burton

Commander
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Bergen
    Svar
    459

Standard

Godt gjennomført, med fine bilder. Er ingen stor fan av historien, men den fungerer - hovedproblemet mitt er hvordan den blir fortalt. Om dere bare hadde klart å unngå voice over, så hadde det hevet filmen ganske mye i mine øyne.

Det er egentlig ikke en historie her. Han var veldig glad i kjæresten sin, men nå er hun død. Sannsynligvis selvmord, siden hun selv valgte å ende det - som det sies. Dette er ikke en historie jeg hadde filmet som en kortfilm, men heller et anslag eller en avgjørende faktor til karakterutvikling for denne gutten. Filmen viser på en måte hvordan han lever like etter hennes død, mens det gjerne er hvordan livet hans går videre som er interessant for seeren.

Men selve filmen er godt laget, så om dere neste gang har et litt bedre manus så tror jeg at dere kan lage noe veldig fint

God jul!

Commander
    Medlem siden
    Aug 2007
    Svar
    365

Standard

Tusen takk for alle tilbakemeldinger og all kritikk vil bli brukt til det bedre

Bra att den falt i smak hos noen

Grunnen til de litt slappe motion trackingen er litt kort deadline, så hadde vi hatt litt lengere tid ville vi nok ha gjort dette litt mer nøye...
    Purple Cow Pictures

Macbook pro 2,4ghz 4gb ram
    JVC GY HD111 m/ RedRockMicro M2 - Canon 550D - Nikon D300
    Røde NTG-2
    Regi & Foto

Lignende tråder

1. Kortfilm: "I Need A Change" & "Self Portrait In A Photobooth"
    Av tskippe i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 13
    Siste tråder: 10th September 2009, 23:00
  2. Kortfilm + dokumentar: "Han som elsket Henne" & "Veslesnuten" Kritikk?
    Av tskippe i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 4
    Siste tråder: 21st February 2009, 10:09
  3. Ny kortfilm: "Spring Sunset", EX1+Letus35 Extreme
    Av oyvind i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Siste tråder: 17th May 2008, 15:19
  4. Kortfilm - "Fall of Kane" (working title) - Grabs/
    Av Robert Erstad i forumet Reklame !
    Siste tråder: 6th April 2008, 17:18
  5. "Knott", enda en kortfilm fra Plecto Productions