Vis meningsmålingsresultat: Holder dette høyt nok nivå til å kunne bli vist på tv?
- Velgere
- 20. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
-
Nei, dessverre
-
Kanskje
-
Ja, hvorfor ikke
-
Lieutenant Junior Grade
Dokumentarfilmpremiere: BCFS (9 måneders langt prosjekt)

Bare helt kort fortalt. Meg og en kamerat etablerte firmaet Bildevisjon, og kjøpte oss kameraet SONY PMW-EX1, reiste til Uganda, filmet i 1 måned, returnerte til Norge, brukte 5 måneder på redigering, vi filmet alt for mye der nede, 50 timer totalt, aldri laget dokumentarfilm før. Så her kommer premieren for forumet.
Dokumentarfilmens lenge er på totalt 58 minutter.
NY TRAILER
www.vimeo.com/5174935
-
Lieutenant Junior Grade
Sv: Dokumentarfilmpremiere: BCFS (9 måneders langt prosjekt)
-
Lieutenant
-
Lieutenant Junior Grade
Virker som det er no feil i lenkene.
De orginale lenkene er som følger:
http://vimeo.com/3606964
http://www.bildevisjon.com/
Sitter å ser på nå.
-
-
Commander
Først vil jeg nevne at den var såpass fengende at jeg så hele klippet. Det visuelle var veldig bra. Jeg liker at dere ikke tar dere selv så høytidelig, men noen ganger får jeg inntrykk av at det er kompiser på tur, heller enn en film som belyser et tema. Dette er ikke nødvendigvis negativt, bare litt i forhold til om den skulle blitt vist på TV. Det er ofte mer en reiseskildring enn en dokumentar.
Jeg likte godt dialekten og den artige introen. Dessverre var det noen klipp dere kanskje kunne ha spart dere for (konkret eksempel: moped-turen hadde ikke så mye mål og mening, hvert fall ikke i løpet av de første 15 minuttene). Lyden var god, men fortellerstemmen kan bli hakket bedre. Selve lydkvaliteten. Fortelleren er flink.
Alt i alt vil jeg si at det forløpig ser ut som en underholdende kosedokumentar som sannsynligvis har noen gode opplevelser i ermet. Spesielt imponerende er det at dere bare var to personer(?). Hadde vært spennende å se resten!
-
Lieutenant Junior Grade
Takker for alle som har kommet med tilbakemelding og kommentarer. Dette er veldig interessant for oss. Ja vi har vært kun to personer, og alt er blitt gjort av oss, dvs. produsert, regissert, klippet, fortellerstemme, etc. Teksting blir neste stolpe i arbeidet. Så blir det å skaffe musikk vi faktisk kan bruke, og så blir det distribusjon gjennom festivaler etc.
Skal senere i dag laste opp en ny versjon, med korte enkle forandringer.
-
-
Lieutenant Junior Grade
Stiftelsen heter "BringChildrenFromStreets"...
Så flott da, skikkelig NRK stemning er jo gode greier.
-
16th June 2009, 08:58
Den heter streets i flertall som du skriver sist her - det er veldig stor forskjell fra street i entall når det kommer til om hvorvidt grammatikken er korrekt. Med flertall er det korrekt grammatikk og sier noe om det generelle, i entall ubestemt form blir det bare feil.
Jeg så et drøyt minutt og synes det var ganske bra og småvittig voice over helt til du ettertrykkelig sier "bring children from street" uten plural-s og da blir jeg smålei etter at du også har skrevet det feil, så da gikk jeg og åt frokost i stedet. Ikke virk uproff oppi alt det proffe så tidlig i filmen. Da blir sånne som meg irriterte.
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker