Viser resultater 1 til 6 av 6
    Lieutenant Junior Grade Fredrik J.R sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    Trondheim, Norway
    Svar
    43

Post "Drift" - Et mindre skoleprosjekt

Bakgrunnen til filmen er at vi omsider har beveget oss inn i det heller begrederlige filmkapittelet til norskboka "Tema VG3".
    Oppgaven var å finne et forelegg og så forandre medium på dette. Gruppen min valgte å lage en kortfilm av novellen "Drift", skrevet av Rolf Stenersen. Jeg sto for regi og det tekniske, så dette var i grunnen ikke mye til gruppearbeid.

Til tross for 18 minusgrader og dårlig tid siste kvelden, greide jeg å lappe det sammen til slutt. Dette gikk dog ut over realismen på det som er av "effekter" (hvis du kan finne noen da).

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=sE1PJK8xwbE"]YouTube- Drift[/ame]

Konstruktiv kritikk mottas med takk!
    Sist endret av Fredrik J.R; 12th January 2010 kl 19:21 Begrunnelse: Det var denne linken da...

Lieutenant
    Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Rissa
    Svar
    125

Standard

Jeg er ikke noe flink til å gi tilbakemelding, og spessielt siden dette handler om en novelle jeg ikke har lest, men jeg synes i alle fall filmen var bra

Uansett, om det var dere som hadde laget filmen (ser bort i fra novellen) så ville jeg ha sagt:
    Filmen bygger opp på en spennning, og jeg satt bare og ventet på hva som ville skje til slutt. Dessverre ble jeg skuffet over at det endte med et drap. Hadde kanskje endt opp med f.eks at han skulle si noe til ene gutten, som f.eks at han har glemt å knyte skolissene eller noe sånt :P Filmingen var bra, det var også redigeringen Lydmessig var det også bra

Hvilket program og kamera brukte dere?

Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    Trondheim, Norway
    Svar
    43

Standard

Takk for tilbakemelding!

Jeg ser at mange må vente ukesvis før noen gir tegn til at de har sett filmen. Her skjer det på under timen.
    Novellen forandret vi strengt tatt en del på. På slutten skulle han egentlig løpe vekk, men vi tok den "hurtige løsningen", da det var fryktelig kaldt ute.

Jeg filmet med Canon XH-A1. Mikrofonen som ble brukt er en Røde Videomic (selv om det ikke var disse lydene som dominerte). Alt ble klippet i Adobe Premiere CS4. Adobe After Effects ble brukt til små effekter og farge-grading.

Cadet 4 Nacky sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Svar
    17

Standard

Førsteinntrykket var veldig positivt. Teknisk godt gjort og jeg syntes musikken fungerte fint til hva som skjedde. Jeg kan vel ikke uttale meg noe spesielt om historien om det orginalt er fra en novelle, men jeg syntes det ble litt vel tamt. Slutten hadde ekstremt liten mening, og ga meg mer eller mindre ingenting. Men om det er slik novella(som må være ufattelig irriterende for folk som leser og leser og til slutt får den slutten slengt i trynet) er skal jeg heller rose dere for fint kamerabruk og generelt teknisk godt gjort!

Lieutenant Commander fullbartender sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Norway/Vestfold/Oslo
    Svar
    217

Standard

Endre Blend mode på "skyggen" av tittelteksten til f.eks "add" eller "screen"så hadde den mulig sett litt bedre ut..

Det var egentlig det eneste kontruktive jeg har å komme med.. har ikke lest novellen så kan ikke si mye om hvordan deres tolkning av historien ble i forhold til originalen. Men jeg synes alt frem til slutten funket ganske bra - "klimaks. Dere bygger opp til noe, men jeg føler ikke at jeg får svar på de spørsmålene dere legger frem visuelt sett. Hvem er duden han går rundt med som gjemmer ansiktet sitt, hvorfor blir de forfølgt og hva vil dere/du egentlig fortelle med historien?

Dette er selvfølgelig bare min oppfatning og har sikkert misforstått hele filmen, men det var disse spørsmålene jeg satt igjen med når filmen plutselig ble svart og var slutt.

Ellers fine klipp og et bra resultat for et lite skoleprosjekt i -18°C ^^

Stå på =)
    www.kkbfilm.no
    www.vimeo.com/user3576675
    www.youtube.com/fullbartender
    www.bagamoyo.no

Canon 7D
    SONY HDR-FX1 - Soon 2 be proud owner of RED EPIC-S
    RÖDE NTG-3
    BACHTEK DXA-6A
    MB Pro 17" - 3,06 Ghrz - 8Gb RAM
    Steadicam Merlin

Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    Trondheim, Norway
    Svar
    43

Standard

Jeg takker for svar, begge to!

Storyen er som dere sier det stedet hvor de aller største forandringen kunne ha skjedd. Slutten kunne også ha inneholdt et noe mer gjennomtenkt vendepunkt. Det holdt dog for en norsklærer innen studiespesialiserende retning.

Lignende tråder

1. Kortfilm + dokumentar: "Han som elsket Henne" & "Veslesnuten" Kritikk?
    Av tskippe i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 4
    Siste tråder: 21st February 2009, 10:09
  2. Skoleprosjekt: "Blod" (2008)
    Av Crimson-Tide i forumet Regissørenes og manusforfatternes forum
    Svar: 3
    Siste tråder: 4th June 2008, 09:49
  3. WIP: Skoleprosjekt: "Romskipet Timmy"
    Av HenrikSolberg i forumet Visuelle effekter
    Svar: 43
    Siste tråder: 11th December 2006, 23:12
  4. "Mental Ray" vs. "Maya Software" render