Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Eksamensfilm

Ensign
    Medlem siden
    Jun 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    30

Standard Eksamensfilm

Hei jeg gjorde akkurat ferdig eksamensfilmen min idag, det skulle være en reklame for "Sørlandets meierier".
    Så håper noen vil ta seg tid til å si hva dem synes om reklamen.

http://vimeo.com/12428009

Så får jeg bare jobbe videre med presentasjonen som skal holdes imorgen.

- Christian Karlsen

Ensign
    Medlem siden
    Jun 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    30

Standard

Ingen som har noen synspunkter om reklamefilmen min ?

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    Rena, Hedmark
    Svar
    199

Standard

Jeg kan nå alltids gi noen tilbakemeldinger.

Fin film, men det er endel småplukk som du må passe på.
    Det som du bommer mest på er farger og lys. Spesielt de første klippene der hvor han går inn i butikken er alt for mørke og gir meg absolutt ikke noe good feeling, spesielt inne i butikken. Når han kommer inn er det så mørkt at det nesten er umulig å se ansiktet på gutten. Vist det var meningen at det skulle være mørkt for å vise kontrasten mot enga med kyr osv så syns jeg det gikk galt. Du filmet utenscenene på feil dag, men har man tidsfrist og det er meldt regn i 2 dager så skjønner jeg at du måtte bruke disse bildene. Feks på bilde rundt 00:28 så er det utrolig overeksponert i toppen, jeg ser ikke forskjell på himmelen og det hvite i bakgrunnen på Vimeo ;p Mye bedre lys når han er tilbake i butikken, men forsatt kunne du jobbet litt mer med det. Transitionene du bruker er passende, men ville kommet enda mer til sin rette med lysere farger.

Syns heller ikke det er gode valg av kameravinkler i første del, feks jump cuttet hvor døra går igjen er helt unødvendig. Generelt ville jeg prøv å fått med mer ansikt og mindre sidevinker. Feks når han drikker det første glasset med melk så ser det nesten ut som han mistrives, jeg ville fått frem et frelst ansiktsuttrykk!

Jeg er heller ikke noe fan av at man viser frem at man betaler i en reklamefilm. Mulig jeg beveger meg på tynn is nå, men det er sjeldent å se pengesedler bli vist frem i reklamefilm.

Liten logikkfeil i første og andre klipp der sykkelen står midt utenfor inngangen i det første, men er plutselig borte gjennom vinduet i det neste.

Bjella som ringer når kunden kommer inn kunne du skiftet ut, den var det ikke mye positivt liv i.

Siste scene så avslutter skuespilleren for tidlig, beveger seg ut av scenen for tidlig.

Voiceoveren fungerer ikke, feil timing og unaturlig lyd.

Som du ser så er det mye flisespikkeri her, og mer kunne jeg tatt! Men jevnt over en flott reklamefilm, som med hovedsaklig bedre lys både ute og inne ville sett mye bedre ut :- )
    - Keep working hard and you can get anything that you want

Ensign
    Medlem siden
    Jun 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    30

Standard

Takk for god tilbakemelding Dette hjelper faktisk utrolig mye, er greit å ha noen som virkelig setter seg ned å ser på filmen ordentlig. Noen av feilene var jeg selv klar over, men mange hadde jeg ikke tenkt på i det hele tatt. Det som var ganske kjipt var været som du nevnte, overskyet og regn. Hadde gjort seg mye bedre med sol.

Jeg ville egentlig også få lyssatt inne scenene, men pga at jeg måtte komme meg rundt på moped var det begrenset hva jeg kunne få med meg. Egentlig hele inne scenen var haste arbeid pga at folk sto i lang kø bak oss for å kjøpe varer der. Men, takk igjen for god tilbakemelding, dette er noe jeg skal ta i betraktning til neste gang.

Lignende tråder

1. Eksamensfilm: A4
    Av vokteren i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 1
    Siste tråder: 2nd June 2010, 21:38
  2. Lydopptak og lyddesign til eksamensfilm
    Av skuttfilm i forumet Musikk
    Svar: 0
    Siste tråder: 6th May 2010, 14:25
  3. Trenger crew til eksamensfilm
    Av skuttfilm i forumet Arrangementer
    Svar: 0