Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 17
    Cadet 3
    Medlem siden
    Jun 2008
    Svar
    8

Standard Eksamensfilm ved UiS - "renter"

Heisann, ville bare se hva folk syntes om denne eksamensfilmen laget av min gode venn Atle Bråthen, elev ved Universitetet i Stavanger.

All konstruktiv kritikk settes selfølgelig stor pris på

Min rolle under produksjonen var skuespill. Filmingen foregikk over 4 dager, mens post-produksjonen tok selfølgelig lengre tid.

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=3MfrF-vg1Z8&;fmt=18[/ame]

Kort fortalt: "Snille miljøbevisste Dan jobber på et reklamebyrå. Livet er plettfritt og fint, hadde det ikke vært for mobberen og kollegaen Ronny. Men en dag får Dan nok, og bestemmer seg for å ta igjen - med renter."

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    293

Yes! Meget bra greier, litt treigt i forhold til det store poenget, og jeg lo ikke på slutten. Det betyr ikke at jeg ikke synes det var bra, men det var ikke "haha" morsomt. Skuespillet fungerer bra og foto er stort sett flott. Er et par steder hvor jeg synes det ser skeivt ut. F.eks etter han har henta seg ny skjerm, og man kjører fra ene kontoret til det andre. Veggen der ser skeiv ut.

Når alt det er sagt, så holdt jeg på å slutte å se under introen! Det lydbilde på den sykkelen var ingenting annet en jææævelig!! Synes det gikk igjen et par steder at lyder fikk en for sentral del. Det andre stedet jeg la godt merke til det var når han spiser maten hans og det drypper på gulvet.

Alt i alt som sagt, veldig bra arbeid, fototeknisk bra! men synes avslutninga bærer for mye preg av at dere fikk lov å sprenge en bil (som jeg forøvrig er sinnsykt misunnelig på)
    Coming soon...

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørumsand
    Svar
    636

Wow, dette var jo fantastisk =)

En utrolig godt gjennomført film.
    Bra foto, bra klipp, greit skuespill, fine bilder.
    Laks

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Asker
    Svar
    186

Helt utrolig bra! Det her kunne godt vært tatt fra en proffesjonel norsk spillefilm. Veldig filmatisk og stillig laget.

Ble faktisk skikkelig glad når den - vanligvis snille og miljøbeviste - Dan eide slemmingen på slutten av filmen!

Spørsmål: Knuste dere virkelig frontruten på bilen på ekte?
    elt sorg gir halv sorg - delt glede gir dobbelt glede!

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    293

Sitat Opprinnelig postet av MrJonez
    Spørsmål: Knuste dere virkelig frontruten på bilen på ekte?
    Så du hele eller?? Frontruta er nok ikke det ved den bilen jeg ville bekymra meg mest for... var nok ikke noe videocopilot effekter på den eksplosjonen...
    Coming soon...

Commander
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Bergen
    Svar
    459

Strålende film. Litt oppbrukt tema, men med en nokså ekstrem vri på slutten der. Koste meg stort sett gjennom hele filmen. Bra klippet, fin musikk og ganske stilig.

Ensign
    Medlem siden
    May 2008
    Svar
    25

Standard Hissigpropp!

HA HA! Reaksjonen til Dan, da sykkelen ble krasjet, var noe av det bedre jeg har sett. Det at han tok av seg buksa var rett og slett genialt!

Ellers er jeg enig i tidligere kommentarer om lydbildet, og at det burde vært en mer slående oneliner på slutten. Men alt i alt en kjempegod produksjon!

Commander Andyax sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Svar
    300

Kjempebra. Her er et eksempel på hvorfor lyden spiller en stor rolle. Det er veldig god og fin lyd, og dette gjør det automatisk mye mer profft. Hva slags steadycam har dere brukt?

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Artig liten sak. Greit skuespill for amatører. Så bra som amatørskuespill blir muligens. Jeg skjønte bare halvparten av det bølla sa, men det er kanskje østlandsørene mine som er problemet.

Ok foto, men litt kjedelig. Det er kanskje ikke så lett å få til interessant foto med så lite action. Men likte steadycammingen der den går fra kontor med flatskjermer til kontoret med luemannen som setter opp en gammel drittskjerm.

Historien var en ganske standard koselig slapstick kontor-uoverenstemmelse, men den fungerer likevel, og jeg dro på smilebåndet et par ganger.

Bilsprenging er alltid fett, men det at man ikke fikk se hvordan han gjorde det, plaget meg litt. Han ser ikke ut som fyren som har tilgang på noe sprengstoff, så to sekunder med at han henter bensinkanne og fyrstikker, eller noe annet plausibelt, hadde gjort det litt bedre, synes jeg. Og jeg skjønner heller ikke hva Jonez snakker om når han synes det er fælt å knuse frontruta - de sprengte jo hele bilen, likegyldig å ødelegge ruta først. Men det kan gjøres veldig billig. 1500kr for et bilvrak og 1500kr på sinkittladninger og noe bensin og dieselblanding og vips - sprengt bil.

Jeg likte ikke fargekorrigeringen ute fordi man ser så tydelig at det er fargekorrigert. Altså, at den ikke passer med fargene som allerede er i bildet.

Terningkast: 4

Cadet 3
    Medlem siden
    Jun 2008
    Svar
    8

Takker for all feedback.

cmfossum: Forstår hva du mener med humoren. Er mer en film du smiler og "humrer" av istedenfor å le deg ihjel, noe som vi faktiskt prøvde få til.

Kan også skjønne det med lydbildet på sykkelen, mens hamburger lydene ble forsterket veldig med vilje, for å understreke smattingen.

Og ja, dagen vi filmet bil-spreningen ble preget av mye tidspress, og da falt litt av vår planlagte slutt ut. I manus kommer først scenen der jeg (Dan) går inn til bølla og forteller om at jeg har lånt bilen. Deretter skulle han gå ut mot bilen, som såg helt normal ut, snu og gå bort fra bilen, som så skulle sprenge. Men som sagt, liten tid gjorde slutten litt mer: boom, ferdig.

MrJonez: Som andre sier, så var alt med bilen ekte. Dette var en bil som regissøren fikk for anledningen av en venn. Han måtte kjøpe bil-batteriet selv, det var det eneste.

Andyax: Cam er jeg litt usikker på, kan komme tilbake med mer info om det.

Kenny Wang: Bra konstruktiv kritikk. Som nevnt tidligere ble slutten kuttet ned og forandret grunnet tidspress, noe som gjorde den litt "tammere" enn planlagt.

Kult at de fleste likte den og Atle gjor en veldig god jobb med klippingen, spesiellt siden vi skuespillere improviserte så masse, noe som førte til at klipp og dialoger ikke alltid passet sammen.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •